Remblokken stromer/trp hd842
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer, met een o.
Stromer zegt hier wel degelijk wat over, namelijk in de handleiding die je bij je Stromer hebt gekregen. Stromer adviseert o.a. om het onderhoud aan je remmen en de rempads aan je dealer over te laten i.v.m. de veiligheid. Meer hoeft Stromer hier dan ook niet over te zeggen.
Wil je ze toch graag zelf vervangen, dan zul je dus enige zelfredzaamheid aan de dag moeten leggen. Ik zou zeggen: rempads eruit halen en kijken wat erop staat? Dat is 1 minuutje werk.. (En anders toch even je Stromer dealer vragen, daar is-ie voor.)
Misschien vind je in dit topic ook nog bruikbare informatie:
viewtopic.php?f=8&t=18&hilit=piepen
Ik heb eerder zelf gekeken of ik voor de TRP remmen op mijn ST1 X 2017 andere pads kon vinden omdat ze teveel piepten, maar heb het er uiteindelijk toch bij gelaten, zodra ik las dat de Magura's op andere Stromers net zo hard tekeer gingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het zou best wat klantvriendelijker zijn als hierover wat meer concrete info was terug te vinden in de handleiding.Stromeur schreef: ↑22 jul 2018, 19:08 Stromer zegt hier wel degelijk wat over, namelijk in de handleiding die je bij je Stromer hebt gekregen. Stromer adviseert o.a. om het onderhoud aan je remmen en de rempads aan je dealer over te laten i.v.m. de veiligheid. Meer hoeft Stromer hier dan ook niet over te zeggen.
Er zijn enerzijds immers voldoende eindgebruikers die best wel een stukje kunnen sleutelen en anderzijds zijn er ook wel voldoende dealers die (zacht uitgedrukt) al eens een steekje laten vallen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als klantvriendelijkheid ten koste gaat van de veiligheid, dan snap ik Stromer heel goed.
We hebben het hier over de remmen van een fiets die 45km/u gaat. Het lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat Stromer dan geen tips gaat geven aan sleutelaars, en al helemaal geen tips gaat uitdelen voor het vervangen van originele onderdelen door alternatieven.
Sleutelaars heb je bovendien in vele gradaties van deskundigheid (of gebrek daaraan). Dus al was het maar vanwege de aansprakelijkheid: natuurlijk begint Stromer hier niet aan.
Stromer is een SP-fabrikant, geen sleutel-adviesbureau. Daar hebben we dan gelukkig het forum weer voor Of de dealer natuurlijk, laten we die ook niet uitvlakken. Het zou een beetje vreemd zijn als Stromer sleutel-adviezen gaat geven omdat er rotte appels in hun eigen dealernetwerk zitten. Daar zijn andere oplossingen voor.
We hebben het hier over de remmen van een fiets die 45km/u gaat. Het lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat Stromer dan geen tips gaat geven aan sleutelaars, en al helemaal geen tips gaat uitdelen voor het vervangen van originele onderdelen door alternatieven.
Sleutelaars heb je bovendien in vele gradaties van deskundigheid (of gebrek daaraan). Dus al was het maar vanwege de aansprakelijkheid: natuurlijk begint Stromer hier niet aan.
Stromer is een SP-fabrikant, geen sleutel-adviesbureau. Daar hebben we dan gelukkig het forum weer voor Of de dealer natuurlijk, laten we die ook niet uitvlakken. Het zou een beetje vreemd zijn als Stromer sleutel-adviezen gaat geven omdat er rotte appels in hun eigen dealernetwerk zitten. Daar zijn andere oplossingen voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dat was de autocorrectie van mijn gsm, excuses...
De veiligheid boeit me niet zo... ik rijd al jaren met MTB remschijven, rijd frequent 50 per uur en sneller en over terrein dat veel ruiger is en ik doe ook het volledig onderhoud aan die fiets... t.e.m. wielen spaken, voorvork onderhoud, remmen ontluchten, etc etc...Stromeur schreef: ↑22 jul 2018, 19:08 Stromer zegt hier wel degelijk wat over, namelijk in de handleiding die je bij je Stromer hebt gekregen. Stromer adviseert o.a. om het onderhoud aan je remmen en de rempads aan je dealer over te laten i.v.m. de veiligheid. Meer hoeft Stromer hier dan ook niet over te zeggen.
Wil je ze toch graag zelf vervangen, dan zul je dus enige zelfredzaamheid aan de dag moeten leggen. Ik zou zeggen: rempads eruit halen en kijken wat erop staat? Dat is 1 minuutje werk.. (En anders toch even je Stromer dealer vragen, daar is-ie voor.)
Gaat precies vooral over de MT2 van Magura en die Tektro's die op de ST1X staan.Stromeur schreef: ↑22 jul 2018, 19:08 Misschien vind je in dit topic ook nog bruikbare informatie:
viewtopic.php?f=8&t=18&hilit=piepen
Ik heb eerder zelf gekeken of ik voor de TRP remmen op mijn ST1 X 2017 andere pads kon vinden omdat ze teveel piepten, maar heb het er uiteindelijk toch bij gelaten, zodra ik las dat de Magura's op andere Stromers net zo hard tekeer gingen.
Het piepen stoort me niet zo, ik wil gewoon wat extra onderdelen bestellen voor mijn ST2 (extra ketting, andere banden, ...) en dacht direct wat remblokjes bij te bestellen, ik heb graag wat reserve dingen liggen voor een fiets die ik dagelijks gebruik...
Ik wil je wel gedeeltelijk volgen hoor... maar als je dingen gaat rebranden (wat uiteindelijk toch is wat ze gedaan hebben met die hd842) neem je voor een deel toch ook de verantwoordelijkheid om mensen te informeren over de juiste vervangstukken en zo...Stromeur schreef: ↑22 jul 2018, 20:21 Als klantvriendelijkheid ten koste gaat van de veiligheid, dan snap ik Stromer heel goed.
We hebben het hier over de remmen van een fiets die 45km/u gaat. Het lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat Stromer dan geen tips gaat geven aan sleutelaars, en al helemaal geen tips gaat uitdelen voor het vervangen van originele onderdelen door alternatieven.
Sleutelaars heb je bovendien in vele gradaties van deskundigheid (of gebrek daaraan). Dus al was het maar vanwege de aansprakelijkheid: natuurlijk begint Stromer hier niet aan.
Stromer is een SP-fabrikant, geen sleutel-adviesbureau. Daar hebben we dan gelukkig het forum weer voor Of de dealer natuurlijk, laten we die ook niet uitvlakken. Het zou een beetje vreemd zijn als Stromer sleutel-adviezen gaat geven omdat er rotte appels in hun eigen dealernetwerk zitten. Daar zijn andere oplossingen voor.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Daar heb je zeker een punt
Heb je die pads er al uit gevist en wat staat erop?
Heb je die pads er al uit gevist en wat staat erop?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023