Remblokken stromer/trp hd842

elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

Iemand een idee met welke remblokken de hd842 compatibel is? Op de website van trp soon die niet te vinden en zoals gewoonlijk is er bij Strömer niets te vinden...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

elangelo schreef: 22 jul 2018, 18:39 zoals gewoonlijk is er bij Strömer niets te vinden...
Stromer, met een o.

Stromer zegt hier wel degelijk wat over, namelijk in de handleiding die je bij je Stromer hebt gekregen. Stromer adviseert o.a. om het onderhoud aan je remmen en de rempads aan je dealer over te laten i.v.m. de veiligheid. Meer hoeft Stromer hier dan ook niet over te zeggen.

Wil je ze toch graag zelf vervangen, dan zul je dus enige zelfredzaamheid aan de dag moeten leggen. Ik zou zeggen: rempads eruit halen en kijken wat erop staat? Dat is 1 minuutje werk.. (En anders toch even je Stromer dealer vragen, daar is-ie voor.)

Misschien vind je in dit topic ook nog bruikbare informatie:

viewtopic.php?f=8&t=18&hilit=piepen

Ik heb eerder zelf gekeken of ik voor de TRP remmen op mijn ST1 X 2017 andere pads kon vinden omdat ze teveel piepten, maar heb het er uiteindelijk toch bij gelaten, zodra ik las dat de Magura's op andere Stromers net zo hard tekeer gingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Stromeur schreef: 22 jul 2018, 19:08 Stromer zegt hier wel degelijk wat over, namelijk in de handleiding die je bij je Stromer hebt gekregen. Stromer adviseert o.a. om het onderhoud aan je remmen en de rempads aan je dealer over te laten i.v.m. de veiligheid. Meer hoeft Stromer hier dan ook niet over te zeggen.
Het zou best wat klantvriendelijker zijn als hierover wat meer concrete info was terug te vinden in de handleiding.

Er zijn enerzijds immers voldoende eindgebruikers die best wel een stukje kunnen sleutelen en anderzijds zijn er ook wel voldoende dealers die (zacht uitgedrukt) al eens een steekje laten vallen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als klantvriendelijkheid ten koste gaat van de veiligheid, dan snap ik Stromer heel goed.

We hebben het hier over de remmen van een fiets die 45km/u gaat. Het lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat Stromer dan geen tips gaat geven aan sleutelaars, en al helemaal geen tips gaat uitdelen voor het vervangen van originele onderdelen door alternatieven.

Sleutelaars heb je bovendien in vele gradaties van deskundigheid (of gebrek daaraan). Dus al was het maar vanwege de aansprakelijkheid: natuurlijk begint Stromer hier niet aan.

Stromer is een SP-fabrikant, geen sleutel-adviesbureau. Daar hebben we dan gelukkig het forum weer voor ;) Of de dealer natuurlijk, laten we die ook niet uitvlakken. Het zou een beetje vreemd zijn als Stromer sleutel-adviezen gaat geven omdat er rotte appels in hun eigen dealernetwerk zitten. Daar zijn andere oplossingen voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

Stromeur schreef: 22 jul 2018, 19:08
elangelo schreef: 22 jul 2018, 18:39 zoals gewoonlijk is er bij Strömer niets te vinden...
Stromer, met een o.\
Dat was de autocorrectie van mijn gsm, excuses...
Stromeur schreef: 22 jul 2018, 19:08 Stromer zegt hier wel degelijk wat over, namelijk in de handleiding die je bij je Stromer hebt gekregen. Stromer adviseert o.a. om het onderhoud aan je remmen en de rempads aan je dealer over te laten i.v.m. de veiligheid. Meer hoeft Stromer hier dan ook niet over te zeggen.

Wil je ze toch graag zelf vervangen, dan zul je dus enige zelfredzaamheid aan de dag moeten leggen. Ik zou zeggen: rempads eruit halen en kijken wat erop staat? Dat is 1 minuutje werk.. (En anders toch even je Stromer dealer vragen, daar is-ie voor.)
De veiligheid boeit me niet zo... ik rijd al jaren met MTB remschijven, rijd frequent 50 per uur en sneller en over terrein dat veel ruiger is en ik doe ook het volledig onderhoud aan die fiets... t.e.m. wielen spaken, voorvork onderhoud, remmen ontluchten, etc etc...
Stromeur schreef: 22 jul 2018, 19:08 Misschien vind je in dit topic ook nog bruikbare informatie:

viewtopic.php?f=8&t=18&hilit=piepen

Ik heb eerder zelf gekeken of ik voor de TRP remmen op mijn ST1 X 2017 andere pads kon vinden omdat ze teveel piepten, maar heb het er uiteindelijk toch bij gelaten, zodra ik las dat de Magura's op andere Stromers net zo hard tekeer gingen.
Gaat precies vooral over de MT2 van Magura en die Tektro's die op de ST1X staan.
Het piepen stoort me niet zo, ik wil gewoon wat extra onderdelen bestellen voor mijn ST2 (extra ketting, andere banden, ...) en dacht direct wat remblokjes bij te bestellen, ik heb graag wat reserve dingen liggen voor een fiets die ik dagelijks gebruik...
elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

Stromeur schreef: 22 jul 2018, 20:21 Als klantvriendelijkheid ten koste gaat van de veiligheid, dan snap ik Stromer heel goed.

We hebben het hier over de remmen van een fiets die 45km/u gaat. Het lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat Stromer dan geen tips gaat geven aan sleutelaars, en al helemaal geen tips gaat uitdelen voor het vervangen van originele onderdelen door alternatieven.

Sleutelaars heb je bovendien in vele gradaties van deskundigheid (of gebrek daaraan). Dus al was het maar vanwege de aansprakelijkheid: natuurlijk begint Stromer hier niet aan.

Stromer is een SP-fabrikant, geen sleutel-adviesbureau. Daar hebben we dan gelukkig het forum weer voor ;) Of de dealer natuurlijk, laten we die ook niet uitvlakken. Het zou een beetje vreemd zijn als Stromer sleutel-adviezen gaat geven omdat er rotte appels in hun eigen dealernetwerk zitten. Daar zijn andere oplossingen voor.
Ik wil je wel gedeeltelijk volgen hoor... maar als je dingen gaat rebranden (wat uiteindelijk toch is wat ze gedaan hebben met die hd842) neem je voor een deel toch ook de verantwoordelijkheid om mensen te informeren over de juiste vervangstukken en zo...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daar heb je zeker een punt :ay

Heb je die pads er al uit gevist en wat staat erop?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

Ben momenteel op reis, dus zal moeten wachten tot ik terug ben.
mhoutman

elangelo schreef: 22 jul 2018, 18:39 Iemand een idee met welke remblokken de hd842 compatibel is? Op de website van trp soon die niet te vinden en zoals gewoonlijk is er bij Strömer niets te vinden...
\

Heb je hier wat aan :?: https://www.trpbrakes.com/userfiles/201 ... atalog.pdf
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

disc brake pads Elvedes 6854MC
Plaats reactie