Voor alles een eerste keer.

Plaats reactie
Sven

Gisteren was het zover.
Na weken dimdammen over "welke" en een week reikhalzend uitkijken naar het moment supréme kon ik eindelijk mijn nieuwe occasion ophalen bij de dealer.

De st1 had een beurt gekregen en was nóg meer gepoetst dan toen ik 'm ging proefrijden.

Pas toen de kleine op bed lag was er eindelijk gelegenheid tot een echte proefrit, nu met een SP die van mij was.
Ik reed een rondje om twee stukjes route te verkennen waarvan ik nog niet wist welke het fijnst zou zijn.

Dat was lekker.

En vandaag was dan de eerste echte W-W rit.

Ik ben niet romantisch van aard (dit tot klein verdriet van mijn vrouw) maar ik was er op een of andere manier toch in geslaagd een romantisch beeld te scheppen van mijn eerste grote rit.

Zo'n lekker frisse ochtend, net warm genoeg om in t-shirt te rijden. Zonsopgangtegemoed rijden. Gezellig fluitende vogeltjes. Hele hordes wielrenners inhalen.
Zoiets.

Je mag mijn jas wel aan, zegt mijn vrouw terwijl ze opkijkt van haar telefoon.
Het regent inmiddels zachtjes en buienradar laat zien dat heel zuidoost Nederland een dik pak regen over zich heen krijgt. En ook dat dat nog wel even zo blijft.
Omdat ik er nog niet aan toe was zelf iets goeds te kopen rijd ik drie kwartier later in de minst flateuze jas die ik ooit moedwillig heb aangtrokken.

Begrijp me goed, als mijn vrouw deze jas aanheeft dan past ie prima. Maar zij is dan ook een vrouw en ik niet.
Om het fraaie plaatje compleet te maken, haar regenbroek zit nu ook om mijn benen.

Gelukkig ben ik wel goed gehelmd vertrokken. De gaten in de helm zijn afgedekt door het normaal verborgen afdekhoesje.
Dat blijkt later prima zijn werk gedaan te hebben.

Dat valt niet te zeggen van de regenjas van mijn vrouw. Die heeft niet alleen geademd maar ook gelekt. Zal wel niet gemaakt zijn voor 40 km/u of meer.
Aan de regenbroek had mijn vrouw mogelijk nog minder besteed dan aan de jas.
Die is dan natuurlijk voor dat geld ook niet waterdicht. Van de ademende kwaliteiten van de broek heb ik niets gemerkt.
Na twee keer 27 km rijden voelen mijn benen alsof ze nog de hele tijd aan het na-hijgen zijn.

En de waterdichte werkschoenen zijn uiteraard ook waterdoorlatend. "Niet bedoeld voor 40km/u." De hele dag met natte sokken rondgelopen, want dáár had ik niet aan gedacht.

De zonsopgang was er uiteraard wel, en de vogeltjes ook. Ik moest alleen steeds omlaag blijven kijken omdat er anders regen in mijn ogen spoot, ik heb er dus niets van gezien en door het harde rijden met ontbrekende oorspoilers heb ik ook weing meer gehoord dan gggggggggfprlgggggggg.

Wielrenners?
Ook niet gezien. Ik ben daarentegen wel diverse keren (rijdend op st1 topsnelheid) ingehaald door blauwgeplaatte scootertjes met representanten van de plaatselijke kaalhoofdigen. Die rijden blijkbaar ook wel eens door de natuur.

Mijn benen komen inmiddels weer op adem. Maar ik denk dat het spierpijn is.
Blijkbaar kan ik niet hard fietsen zonder een motor al het werk te laten doen.

Maar, eerlijk is eerlijk, zelfs in lelijke kleding in de stromerende regen is het best lekker rijden, zo'n espéé.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:bj

Spierpijn komt meestal een dag later pas. Dit is slechts een voorbode :lol:

Maar veel plezier met je nieuwe bolide. Gaat helemaal goed komen heb ik zo de indruk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank voor je geweldige verslag Sven, en zo is het maar net met dat Stromeren. Van het romantische/luchtig-zakelijke beeld dat wordt geschetst op de reclamefoto's van Stromer blijft na een week Stromeren in de realiteit meestal maar weinig over. Maar je krijgt er zoveel mooiers voor terug, zoveel meer ook dan alleen de doorregenbroek van je vrouw: pure en eerlijke genoegdoening. En die spierpijn, dat gaat vanzelf afnemen.

Ik wens je heel veel Stromer plezier, en blijf vooral zulke verhalen posten. Heerlijk om te lezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ja, heerlijk verhaal Sven, uit het echte Stromer-leven gegrepen, de dagelijkse praktijk die net iets minder fraai is dan de gepolijste reclame-uitingen maar daarom niet minder waard. Overigens ben ik zelf wel zo'n reclamemannetje die vooral met mooi weer naar zijn klanten rijdt en 's avonds naar dat gezellige terras in de nabijgelegen stad. Wat je dan weer niet ziet, en dat is maar goed ook, is hoe dat zelfde mannetje even later op weg naar huis een gat in de dijk piest... :ai :ai
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

mooi verhaal.

En effe waterdichte overschoentjes kopen, ook lekker warm in de winter.

zoeits: https://www.bol.com/nl/p/agu-enyx-therm ... lsrc=aw.ds
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Lomito schreef: 13 jun 2018, 23:20 Wat je dan weer niet ziet, en dat is maar goed ook, is hoe dat zelfde mannetje even later op weg naar huis een gat in de dijk piest... :ai :ai
Heel goed Lornito, de dijken nathouden! Met dit weer noodzakelijk!
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Nu nog de bijbehorende reclamecampagne laten maken... Red de dijken!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En als je daarbij goed stilstaat dan kan er natuurlijk nooit sprake zijn van wild plassen :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 01 aug 2018, 18:41 En als je daarbij goed stilstaat dan kan er natuurlijk nooit sprake zijn van wild plassen :bp:
En dan niet zo maar een pilszeiker maar Grand Cru...
Plaats reactie