Gezellig op de rijbaan...

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 02 jul 2018, 07:34 Mijn ervaring met de kopgroep is dat een deel er zit voor eigen eer en glorie.
Dat was ook mijn indruk. Ik ben kort onderdeel geweest van de Kopgroep, maar ben er om die reden vrij snel weer mee gestopt.

Voor de belangstellenden is in onderstaand topic meer leesvoer te vinden:

viewtopic.php?f=5&t=769&hilit=positie+van+de+kopgroep

Ik wil trouwens wel benadrukken dat dit alles niet geldt voor álle leden van de Kopgroep! Maar er was te weinig draagvlak voor een cultuur-omslag dus dan houdt het (voor mij) helaas op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Wiebe schreef: 29 jun 2018, 19:54 Afgelopen nacht onderweg naar huis even een 112 melding moeten doen ivm een jongedame in verwarde toestand in een bushokje zat (nee, ze was geen aanslag aan het plegen ;) ).
Nog even met de politie gebabbeld die nog zei: da's een kekke fiets, man! Zijn advies voor waar te rijden was (zoals hier ook wel aangegeven) om vooral daar te gaan rijden waar het het veiligst is.
Ik ga er gevoeglijk van uit dat de meeste collega's van hem hetzelfde erover denken, dus zou ik me weinig zorgen maken over boetes op fietspad, mits je daar geen 45 tussen de overige fietsers gaat rijden.

Verder zei hij dat Juizz in staat is om de Stromers ondersteuning tot zo'n 70 km/h te laten geven. Dit zou dan geloof ik gaan om speciaal voor de politie gemodificeerde fietsen.
Helaas mag Dat voor de politie fietsen ook niet. Politie heeft vrijstelling voor het RVV niet voor het RV (regeling voertuigen). Zo zal je ook nooit een politie fiets of bromfiets met blauwe lampen zien omdat vanuit het RV niet mogelijk is.
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Hallo,

Moet ik ff kwijt.

Vorige week reed ik rustig op een fietspad, waar ik als SP officieel niet mag rijden. Werd door iemand daar op gewezen. Formeel heeft deze persoon gelijk echter de rijbaan vind ik te gevaarlijk.

Gisteren dacht ik. Ik ga toch de rijbaan proberen. Reed ik daar werd ik uitgemaakt voor mafkees door een automobilist!

Ik moet zeggen vind dit toch wel vervelend allemaal. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Grt. Bert.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Vandaag door vrachtwagen ingehaald met voldoende ruimte, maar even verder stopte hij en hield me staande, vroeg of ik dood wilde... Na mijn uitleg over de regels vond hij nog steeds dat ik gek was. Ik vond van niet, is daar best voldoende ruimte om normaal in te halen, en anders blijven ze maar achter me.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Voor de meeste automobilisten is het houden van minstens een meter zijdelingse afstand tijdens het passeren een moeilijke opgave. Ik rij hier vaak over smalle landweggetjes (zone 60) waar auto's doorgaans 80-100 km/uur rijden, deden ze ook al voordat die wegen gelimiteerd werden op 60. En er is weinig reden om die oude snelheid naar beneden aan te passen, zeker niet als er fietsers rijden en de weg DUS voor ze alleen is.

Maar zelfs als er alle ruimte van de wereld is neemt men niet de moeite maximale afstand te houden en rijdt men alsnog rakelings langs je heen. Grrr :aq
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Vandaag ook eens een stukje op de weg gereden ipv het fietspad. (het is een gemengd fiets-voetpad D9)Ik moet dus verplicht op de weg rijden. Nou dat ging helemaal prima :ay , de auto's bleven geduldig achter me aanrijden tot ze me op een fatsoenlijke manier voorbij konden.

Wat ik dan wel heb is dat ik zo snel mogelijk wil fietsen, en dus constant afgeremd werd door de ondersteuning van mijn ST1 die er bij 44,4km/u mee ophoud.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Ik heb juist afgeleerd om op de rijbaan zo hard mogelijk te gaan, de paar hersencellen die nog werken bij zuurstofgebrek heb ik te hard nodig voor kruisingen en rotondes. Nu zal het met de ST5 wel gemakkelijker gaan dan met een ST1 maar ook dan laat ik me niet gek maken en rij liever 40 km/uur als het druk is.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik fiets op de rijbaan "gewoon" stevig door. Ik ga daar nooit tot het uiterste. Ik heb afgeleerd om mezelf te laten opjagen (ga juist langzamer fietsen als iemand komt spatbord-kleven, tegenwoordig met paar keren knipperen met remlicht).

Ik wil op de rijbaan altijd wat reserve hebben...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Best wel een leuk verhaal, wordt ook gesproken over rijlessen en evt examen voor speedpedelecs

https://www.verkeersnet.nl/mobiliteit-e ... n-fietser/
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zojuist door politie (Amsterdam IJburg) van het fietspad naar de autobaan verwezen.
Moet je voorstellen dat het één smalle autobaan is waar over een lang stuk door auto's stevig wordt doorgereden; ook nog een aantal stoplichten waarvan de lussen de Stromer niet detecteren en dus nimmer op groen springen...

Aan de agente de vraag of ze dit zeker wilde(?)
Nogal blonde agente: "Ja, want u bent een brommer".
Dus vervolgens de rijbaan op met 35. Beetje lullig dat de politie wagen er dan vervolgens niet achter blijft rijden, maar jammer genoeg een U bocht maakt de andere richting op.
En je raadt het al; vervolgens irritatie van overige autobestuurders en bij mij, ook omdat stoplichten de Stromer niet registreren.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie