Fietstassen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het ging mij even om het klapperen.

De sporen op je drager zijn inderdaad een tweede dingetje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tape was bij mij niet sterk genoeg. Ik heb nu spiraalband.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Yorka
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:07
Locatie: Noorderkempen

Na 3,5 jaar is dat niet abnormaal hoor bij een alu drager.
Laatst gewijzigd door Yorka op 28 jun 2018, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Yorka schreef: 28 jun 2018, 22:10 Na 3,5 jaar is dat niet abnormaal hoor bij een al u drager.
Dat klopt op zich, maar aan de zijkanten is het wel 2-3 mm ingesleten, da's wel vrij fors op een buis van 10mm.
Nu wilde ik er binnenkort toch een nieuwe bagagedrager opzetten (mijn huidige heeft ingebouwd achterlicht welke ik niet meer gebruik) dus dan ga ik eens kijken naar spiraalband.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Stromeur schreef: 28 jun 2018, 19:44 Als de bevestigingshaakjes op de juiste plek worden geplaatst klappert de Ortlieb zijtas niet.
Klopt, dat kan ik enkel maar bevestigen ... ik bracht spiraalband aan ter bescherming van de bagagedrager en monteerde dan de juiste adapters in mijn Ortlieb Downtown2 die nu echt wel spelings- en rammelvrij aan mijn fiets hangt.
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Ideaal spul die spiraalband! De gaffa tape bovenop de bagagedrager blijft het goed houden, maar ik heb de spiraalband nu gemonteerd tegen het klapperen van de haak van m'n fietstassen.
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Waar kun je zo een spiraalband kopen? Ik weet dat iemand ze deelde maar als Belg iets te veraf :)
Golvas

Ik kocht hem hier, hier staat een foto van de gemonteerde spiraalband.
Stromer Newbee

Golvas schreef: 20 jul 2018, 06:12 Ik kocht hem hier, hier staat een foto van de gemonteerde spiraalband.

Ik bestelde dezelfde spiraalband.
4.54USD zonder verzendingskosten. (??)

Ben benieuwd of dit werkelijk toekomt. (levering tussen 17 - 29 days :mrgreen: )
Golvas

Ja hoor, dat komt toe ... zeker weten ! (zie ook feedback). ;)
Plaats reactie