Windgeruis

Sven

Ik heb vandaag met versie DHZ3 gereden:

Half schuursponsje, diagonaal doorgesneden, klemmend bij het dikste deel en (bijna) het hele oor afdekkend.
Tegen lelijkheid nog even ingewikkeld gedaan met zwarte panty die voorheen van mijn vrouw was.

Geen zelfrespecterende man gaat rijden met als zodanig herkenbare schuursponsjes tegen zijn oren.
Tenzij het al donker is natuurlijk.

Maar goed.
Dit geeft eindelijk rust.

Er is nog steeds windruis maar het gebulder is echt weg.
Nu was ik sinds ik SP rijd verkouden dus het kan toeval zijn maar vandaag had ik bij thuiskomst geen hoofdpijn...

Ik vermoed dat hier een aandachtspuntje zit voor wie een abus pedelec helm heeft.
Alle foto's van de commerciële opties laten helmen met bandjes zien die redelijk strak langs de wang lopen.
Bij de abus zitten de bandjes echter op ongeveer een cm van de wang.

Dat maakt dat er rijwind tussen (bijvoorbeeld) cat ears en de wang door kan, en dat laat nog wat geluid ongedempt.
(Voor de duidelijkheid, ik heb geen van de commerciële opties geprobeerd, dit is een vermoeden)

Mijn huidige versie sluit goed aan. Het mag nog wat strakker voor comfort maar toch, ik ben best tevreden.

Nog een beetje verder sleutelen, als het een echt bruikbaar ding is dan laat ik kiekjes zien.
Laatst gewijzigd door Sven op 03 jul 2018, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Wat creatief! Goed idee. Ben heel benieuwd naar foto's! Zit het lekker? Ok?
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Sven

Ze zitten nu best comfy maar ik moet net te veel friemelen voor ze goed zitten.

Maar ze zitten ook nog niet precies genoeg aan de bandjes dus daar moet ik nog wat op verzinnen.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Sven schreef: 03 jul 2018, 20:45 Half schuursponsje, diagonaal doorgesneden, klemmend bij het dikste deel en (bijna) het hele oor afdekkend.
Tegen lelijkheid nog even ingewikkeld gedaan met zwarte panty die voorheen van mijn vrouw was.
Foto!!
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Klinkt als uitermate Zwarte Cross ;p
Zag bij de Croatische supporters ideale badmutsen voor dit doel.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Sven

2018-07-18 08.35.21.jpg
2018-07-18 08.35.21.jpg (213.34 KiB) 5047 keer bekeken
2018-07-18 08.34.12.jpg
2018-07-18 08.34.12.jpg (400.43 KiB) 5047 keer bekeken
Dit zijn de kussens waar ik al een tijdje met te grote tevredenheid gebruik van maak.

Ze voldoen zo goed dat ik niet weet wat de volgende stap zou moeten zijn.

Ok, ik zou ze graag nog wat dikker willen zodat ze iets beter klem zitten.
En ik wil ze nog bekleden met zwarte-panty-van-mijn-vrouw.

Maar dan moeten ze ook vastgezet worden aan de bandjes en dAAr heb ik nog geen goede manier voor bedacht.

Hoe dan ook, afgelopen weekend had ik op mijn tergend trage (30 km/u) lange afstandstocht ook even zonder gereden.
En dat was best stil, dacht ik.

Mmmm, toch even er bij klemmen. En jeetje, wat een rust gaf dat, zelfs bij 30 km/u!
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Eenvoudig, goedkoop en functioneel!
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Wauw ziet er goed uit! Kan je de sponsjes niet aan het bandje vast naaien, met een lange steek van de ene naar de andere kant? Dan krijg je meerere steekjes van beneden naar onder. Je kan kleine panty kousenvoetjes kopen dat werkt misschien gemakkelijker? Ik ben benieuwd naar de verdere uitwerking!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

De helmet angels bevallen erg goed, ze geven niet 100% reductie van het windgeruis.
Maar ze zijn comfortabel om te dragen.
Het optimaal plaatsen op de bandjes, vergt wat geëxperimenteer.
Maar eenmaal goed geplaatst geven ze een goede ruisonderdrukking.

Met een hand over de helmet angels valt op dat er ook erg veel geruis van mijn helm afkomstig is.
De helmet angels zijn blijvertjes en houden de oortjes in de winter ook vast lekker warm :cool2:
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Sven

Ik hoop dat ik je vandaag niet ben tegengekomen op mijn heenreis.

Ik was gisteren een van mijn oorkussens verloren.
Ze zaten niet zo strak en het woei nogal hard. Floep! en ik had weer gebulder in mijn oor.

Toen ik eenmaal thuis was duurde het een tijdje voor mijn oor weer tot rust was gekomen. Wat een teringherrie, zonder oorkussen.

Dus, ik moet improviseren. Mijn echte oorkussenmateriaal lag namelijk op mijn werk.

En dus reed ik vanmorgen met geimproviseerde oorkussens.
Goeiekope schuursponsjes van AH. Zonder grove groene laag maar wel geel.
Schaamrood onzichtbaar. Gele oorkussens helpen daar wel tegen.

Maar die gele dingen bleven wel goed zitten, dus ik heb op dezelfde maat de nieuwe gemaakt. Zitten veel beter dan schuursponzen.

Heerlijk, wat een rust op de terugweg.
Plaats reactie