Nieuw: de Stromer ST3

mhoutman

Stromeur schreef: 12 jul 2018, 00:07 Ik denk dat Stromer vindt dat de Cambium beter past bij het moderne design.
De C17 heeft volgens nij één heel groot voordeel t.o.v. de B17: er past een Ortlieb zadeltasklem op :)
Lomito

Jos van de Herveldese dealer is afgelopen weekend op de Eurobike geweest en heeft daar voor het eerst op de ST5 EN ST3 gereden. Hij kon geen verschil in rijcomfort merken, beide fietsen rijden ongeveer gelijk. Niet zo vreemd als je bedenkt dat de ST3 het uitgeklede broertje van de ST5 is, d.w.z. zonder alle kostbare liflafjes van de ST5.

Reinout heeft dan ook precies de goede keuze gemaakt want hij wilde per se geen elektronische schakeling en de bouwlamp laat hij er door de dealer opzetten. Alleen heeft hij nog niet op de ST5 gereden zodat hij voorlopig alleen op onze rijervaringen kan afgaan.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Het is inderdaad een smaak dingetje. Ik vind de zwart/grijze en grijze Cambium heel goed bij Stromers passen. De leren uitvoeringen vind ik persoonlijk minder goed passen. Het zijn wel de betere zadels.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zit die cambium ook op de st5?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de ST5 zit een Ergon SMC 40 zadel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

de limitted edition :

heeft er iemand een idee,

tot wanneer kan deze besteld worden.
Of is het eerder : er zijn x aantal gemaakt en wie bij de eerste is, heeft er één.
idem voor nederland/belgië

bedankt

Marky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vroeg het me ook al af. Het heet een Launch Edition, geen Limited Edition, en Stromer heeft het ook niet over een beperkt aantal dat gemaakt wordt, inclusief een zichtbaar "serienummer". Ik vermoed dus dat deze ST3 Launch Edition er wel een tijdje zal zijn (net als de ST1 Relaunch Edition die eind dit jaar al komt), maar ik zal de vraag het voor de zekerheid aan de Groningse dealer voorleggen en het hier laten weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik vind het design geen echte vooruitgang tov de ST2.
Die zadelpen is mij nogal log, het voorlicht is ook niet direct van een goddelijke schoonheid, maar vooral het verdwijnen van de accenten op het voorste framebuis vind ik een gemis. Het zorgde voor een optisch bedrog waardoor de buis er wat ranker uitzag, ik vind het nu erg plomp overkomen, dat is voor de witte fiets erg goed te zien op de foto van de velodrome-testfiets. Ze lossen dat wel ten dele op door de schuine lijn, maar toch.... Misschien dat wanneer ik de fiets IRL zie ik over dat laatste punt van mening verander, die velodrome foto is geen topper en ik heb nog geen andere foto gezien van die witte...

Dat groene kleurtje is dan wel weer een vooruitgang. En 't feit dat Stromer opties begint
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

De ST1x van Reinout-ST1x is verkocht door de dealer, laat die ST3-LE van Reinout-ST3 maar komen!

Hoe gaat het op het terras bij de dealer Mark? Foto's?
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Geen foto’s Chris, wel 2 Bukowski’s in Amsterdam Oost. En ook daar geen foto’s van.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie