Nieuw: de Stromer ST3

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wat betreft de banden: er wordt steen en been geklaagd over de Big Bens (waar ik het mijne van denk, maar de klachten zijn er wel duidelijk), en nu liggen er dus in ieder geval op de ST5 banden die nog beter zijn dan de CTCII op de ST2 S. Ik verwacht vergelijkbare kwaliteit van de banden op de ST3. Wat het op de ST1 wordt weet ik niet, maar aangezien alle drie de Stromers dezelfde wielmaat hebben is de kans levensgroot dat de Pirelli's ook op de ST1 passen (hangt ook af van de velgbreedte).

Die mooie banden gaan dus aan ons 26" rijders weer voorbij. Al ben ik wel van mening dat er meer dan voldoende uitstekende SP gekeurde banden op de markt zijn voor 26" wielen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Ik ben trouwens benieuwd of er … hopelijk in afgeslankte vorm een Pirelli van de ST5 ook voor de ST2 beschikbaar komt.
Het design en profiel is wel 8-) .

Ik vraag me wel af waarom de banden zo plomp moeten zijn. Ik heb nog niet eens proefgedraaid op een ST5, kan het dus niet inschatten, maar ik hoor hier dat mensen hun geveerde zadelpen overzetten en dat er dus ook een geveerde vork gaat komen.
Als ik dat lees schat ik een marginale comfortverbetering door het grotere bandvolume in.
Laatst gewijzigd door Fietske op 10 jul 2018, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Ik kan de problemen met de big bens niet volgen. Misschien jaag en vlieg ik niet zo veel als degenen die wel "problemen" ondervinden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fietske schreef: 10 jul 2018, 17:35 Ik vraag me wel af waarom de banden zo plomp moeten zijn. Ik heb nog niet eens proefgedraaid op een ST5, kan het dus niet inschatten, maar ik hoor hier dat mensen hun geveerde zadelpen overzetten en dat er dus ook een geveerde vork gaat komen.
De banden hebben een verdikking bij de wangen en dit resulteert in een geweldig weggedrag. Je kunt de ST5 echt de bocht in leggen zonder dat je wielen uitbreken.

Ook de vering van de banden is uitstekend. Ik miste de BodyFloat en geveerde stuurpen waarmee ik op mijn Es ben verwend absoluut niet.

Tot slot: ik heb ook niks te klagen gehad over mijn Big Bens, al voel ik wel dat mijn CTCII's beter zijn, en de Pirelli's nog beter. Maar de meerderheid van de Stromer rijders vroeg om betere banden, en die hebben ze nu. Je kunt bepaald niet zeggen dat Stromer dit seizoen niet geluisterd heeft naar de wensen van de klant.

Al zal er voor sommigen wel tot het einde der tijden iets te wensen en te piepen over blijven. Onder Stromer klanten heb je nu eenmaal een rijtje high maintenance customers, die krijg je er gratis bij met deze prijzen 8-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wallride
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2018, 14:58
Locatie: Oost-Vlaanderen

Stromeur schreef: 10 jul 2018, 16:18Gefeliciteerd!
Dank je !
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een schitterende lak, check die voorvork:

20180711_183848.jpg
20180711_183848.jpg (624.96 KiB) 3371 keer bekeken
Bron: Instagram newwheel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Prachtige kleur. Wordt nog mooier als de zon er op schijnt denk ik. 8-)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja dat dacht ik dus ook toen ik de lak in dit kunstlicht zag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

Altijd chique donkergroen ook op een auto.

Het lijken de leren Brooks Ergon handvatten en die zet ik ook weer over van de ST2 naar ST5. Voordeel is dat ze een stuk minder plakken :)

Maar dan zit er weer wel een Brooks Cambrium C17 zadel op en geen leren variant(bijvoorbeeld B17) :ck:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat Stromer vindt dat de Cambium beter past bij het moderne design.

Het is een kwestie van smaak, want ik ben het met je eens dat een lederen Brooks zadel heel leuk past bij die mooie handgrepen. Stromer heeft eerder ook weleens wél voor deze leer-combinatie gekozen. Maar dat zadel, dat heeft voor velen toch een "vintage" uitstraling en dat zal Stromer wat minder "slick" vinden dan de Cambium zadels.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie