Primeur: de eerste ST5 is geleverd aan een forumlid!

Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Henry schreef: 09 jul 2018, 11:43 Daar heb je helemaal gelijk in! :ay
Stromeur,
Dat is de rationele interpretatie, en inderdaad, er is vaak veel geklaag op internet.
Hoort ST2 geklaag op een draad over ST5?
Wellicht meestal niet.
Maar zowel de frustraties, als de emoties laten zich niet altijd kanaliseren. Zeker niet als de problemen doorgaan, en een oplossing niet volgt. Dan zijn het geen bygones in de betekenis zoals ik die interpreteerde, zeker niet voor de eigenaar die 6000€ neertelt en geen nuttig gebruik van die investering kan maken.
That was all I wanted to say.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
EEN1960
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2018, 00:03

Geen technische problemen hier hoor, maar wel iets wat me is opgevallen de afgelopen dagen. Als ik de accu in de avond heb opgeladen tot 100%, dan is er de volgende ochtend nog maar 96% over. Alhoewel dit mijn eerste eigen Stromer is heb ik de afgelopen maanden achtereenvolgens een ST1x, ST2s en ST2 te leen gehad van mijn dealer (om de pijn van het wachten te verzachten :cool2: , en natuurlijk om vast de nodige ervaring op te doen), en daar is me dat niet bij opgevallen. Ik heb de Bluetooth optie om automatisch met je smartphone te ontgrendelen aan staan, misschien heeft het daarmee te maken. Geen probleem bij dagelijks gebruik, maar toch gaan er zo in een nacht tientallen watts verloren en is de accu wel leeg na langer niet gebruiken denk ik, maar dat zal wel niet gaan gebeuren :lol: Dit is trouwens een geweldige optie waarbij ik wel de gevoeligheid een stuk moest terugschroeven omdat ik in huis mijn telefoon niet vergenoeg van de ST5 verwijderd kon krijgen. Hij gaat dan continue aan en weer uit, terwijl ik niet echt klein woon..
ST5
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En hoever geraak je nu op één batterij, met volle ondersteuning?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Als je die optie niet gebruikt en hem 's avonds gewoon UIT zet ipv OP SLOT dan ga je 's ochtends nog altijd de volle 100% lading hebben.
shogie05
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2018, 18:51

Uit ervaring 2x st2 gehad met dezelfde probleem. Energie verlies van de accu. Altijd na het opladen geen 100% maar 85% of 90%. Dan weer 82%. Ik heb getest met verschillende nieuwe accu's van mijn dealer. Het heeft volgens mij te maken met luie accu's. De batterijen vereisen dat je ze traint. :ck:

Na 2 maanden opladen en ontladen. Dan pas gaat de accu naar de 100%. En dan pas blijven de accu ook op 100%. Zonder energie verlies.
Lomito

De zweep er over!! :heat:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

shogie05 schreef: 10 jul 2018, 19:02 Uit ervaring 2x st2 gehad met dezelfde probleem. Energie verlies van de accu. Altijd na het opladen geen 100% maar 85% of 90%. Dan weer 82%. Ik heb getest met verschillende nieuwe accu's van mijn dealer. Het heeft volgens mij te maken met luie accu's. De batterijen vereisen dat je ze traint. :ck:

Na 2 maanden opladen en ontladen. Dan pas gaat de accu naar de 100%. En dan pas blijven de accu ook op 100%. Zonder energie verlies.
Luie accu's? Ik denk eerder dat de accu niet goed meer gebalanceerd is. Je schrijft dat je getest hebt met nieuwe accu's van je dealer: wat was het resultaat van die test?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

shogie05 schreef: 10 jul 2018, 19:02 Uit ervaring 2x st2 gehad met dezelfde probleem. Energie verlies van de accu. Altijd na het opladen geen 100% maar 85% of 90%. Dan weer 82%.
Je dropt hier een totaal ander probleem dan datgene waar het hier over gaat (over een andere fiets) en daar komt de topicstarter imho weinig mee vooruit ... EEN1960 kan immers zijn batterij wél perfect laden tot 100%.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Lomito schreef: 05 jul 2018, 12:21 En zeker niet minder op het bed dat ik helemaal op maat gemaakt heb en van alle gemakken voorzien...
Prachtig gemaakt!!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Morgen mijn ST5 halen! 8 weken gewacht. :bi Ik zal morgen wat foto’s posten.
Plaats reactie