Lease fiets via werk of kopen?

Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

Beste,
Binnen x aantal maanden gaan ze op ons werk fietsen en auto’s lease via het werk.
Fietsen komen van https://www.cyclis.be/shop

Nu kan in een stromer st2 wit kopen voor 5600 euro en hij is in stock.(zwaarste batterij)
Mijn vraag is nu moet ik wachten om te kunnen leasen of deze kopen?leasing zou volgens dat ik lees goedkoper uit komen?
Mijn ww is intotaal 66km,ze gaan me wel betalen volgen de afgelegde km van de auto en dat komt op ww van 84km aan 0,15cent.
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Met fietsvergoeding zou ik de fiets zelf durven kopen. (Heb ik zelf ook gedaan). Heb je meer budget voor je wagen ;). + Je verdient hem sowieso terug ;)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

Mijn idee is ook om em terug te verdienen op ongeveer 2 jaar,want Km vergoeding is ongeveer 250euro extra in de maand als ik elke dag met fiets zou gaan en spaar dan nog een diesel uit ook van ongeveer 150euro per maand,vraag is alleen kom ik goedkoper of duurder uit met kopen dan lease?
Wel minder sleitage aan auto dus ook minder onderhoud aan de auto.
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Als je sowieso 250 euro netto bij krijgt via fietsvergoeding en brandstof uitsparen aan 150euro/maand zou ik die fiets privé aanschaffen. Of de lease gunstiger is zal er een beetje afhangen wat de modaliteiten zijn om een leasefiets te verkrijgen. Als ik de fiets overneem na 3 jaar zal ik in totaal een kleine 200 euro minder hebben dan moest ik niet ingestapt zijn (beperkte fietsvergoeding, geen brandstofbesparing), neem ik die fiets niet over, dan zal ik zo'n 1000 meer hebben na 3 jaar.

Moest je via de lease dan nog een wagen krijgen ipv je eigen wagen? Dan zou ik dat ook wel doen, veel meer zekerheid, een kleine bijdrage via VAA. Hoe het leasebedrag wordt verrekend is iets anders(minder loon of gewoon bij je functie bijkrijgen).
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Maar eh, waar koop je een nieuwe ST2 met zwaarste batterij voor 5600 euro??

Das 1390 onder de normale prijs.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

In krijg korting van mijn fm
Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

MichelJ schreef: 08 jul 2018, 17:17 Als je sowieso 250 euro netto bij krijgt via fietsvergoeding en brandstof uitsparen aan 150euro/maand zou ik die fiets privé aanschaffen. Of de lease gunstiger is zal er een beetje afhangen wat de modaliteiten zijn om een leasefiets te verkrijgen. Als ik de fiets overneem na 3 jaar zal ik in totaal een kleine 200 euro minder hebben dan moest ik niet ingestapt zijn (beperkte fietsvergoeding, geen brandstofbesparing), neem ik die fiets niet over, dan zal ik zo'n 1000 meer hebben na 3 jaar.

Moest je via de lease dan nog een wagen krijgen ipv je eigen wagen? Dan zou ik dat ook wel doen, veel meer zekerheid, een kleine bijdrage via VAA. Hoe het leasebedrag wordt verrekend is iets anders(minder loon of gewoon bij je functie bijkrijgen).
In krijg alleen netto zo veel meer als ik ook effectief elke dag met de fiets kom,kom ik 1 dag met de auto dan krijg ik gewoon de vergoeding van met de auto te komen,moest ik weten dat lease goedkoper is dan zelf kopen dan ga ik lease,Sommige zeggen voor die prijs kan je em beter kopen en andere zeggen dan weer van ja met lease ga je goedkoper uitkomen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sele schreef: 08 jul 2018, 23:36 In krijg korting van mijn fm
2017 of 2018 model?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sele schreef: 08 jul 2018, 23:41 In krijg alleen netto zo veel meer als ik ook effectief elke dag met de fiets kom,
Hoeveel dagen per week wil je werkelijk gaan fietsen? En wil je dat ook gaan doen in de regen en in de winter als het koud is, of alleen in de zomer?

Hoeveel vergoeding krijg je als je met de auto komt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2018, 10:17
Merk SP: Stromer st2 LE

MichelJ schreef: 08 jul 2018, 17:17 Als je sowieso 250 euro netto bij krijgt via fietsvergoeding en brandstof uitsparen aan 150euro/maand zou ik die fiets privé aanschaffen. Of de lease gunstiger is zal er een beetje afhangen wat de modaliteiten zijn om een leasefiets te verkrijgen. Als ik de fiets overneem na 3 jaar zal ik in totaal een kleine 200 euro minder hebben dan moest ik niet ingestapt zijn (beperkte fietsvergoeding, geen brandstofbesparing), neem ik die fiets niet over, dan zal ik zo'n 1000 meer hebben na 3 jaar.

Moest je via de lease dan nog een wagen krijgen ipv je eigen wagen? Dan zou ik dat ook wel doen, veel meer zekerheid, een kleine bijdrage via VAA. Hoe het leasebedrag wordt verrekend is iets anders(minder loon of gewoon bij je functie bijkrijgen).
In krijg alleen netto zo veel meer als ik ook effectief elke dag met de fiets kom,kom ik 1 dag met de auto dan krijg ik gewoon de vergoeding van met de auto te komen,moest ik weten dat lease goedkoper is dan zelf kopen dan ga ik lease,Sommige zeggen voor die prijs kan je em beter kopen en andere zeggen dan weer van ja met lease ga je goedkoper uitkomen...
Maar hoe bedoel je als je de fiets na 3 jaar over neemt zou je 200euro minder hebben en als je em niet overneemt 1000euro meer?
Plaats reactie