Concept Speed Pedelec: Gazelle Nº1

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

FreddyH schreef: 08 jul 2018, 09:50 Bij een gewone e-bike you dat kunnen, bij een SP is een snelheidsmeter verplicht. Ik heb zo'n vermoeden dat die snelheidsmeter in het zicht en altijd functionerend moet zijn...
Kan op de manier die Gazelle hier voorstelt ook perfect uitgevoerd worden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ok tot 45km dat had ik dus gemist.
Als SP lijkt hij me inderdaad een beetje mager, maar als E-Bike zoals de foto's en het filmpje toch doen vermoeden is het best een aantrekkelijke fiets vind ik. (en dan zeker voor door de stad te fietsen).
Benieuwt of er ooit een productie model van komt
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Golvas

Hij heeft gewoon standaard (!) een verstelbare stuurpen (met volledig geïntegreerde kabelloop) ... :bp: ... er zijn dus toch nog fabrikanten die rekening houden met de leeftijd van hun klanten. :ay

Jammer van die NuVinci, dat rijdt helaas voor geen meter en is zo betrouwbaar als je ex.
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Golvas schreef: 08 jul 2018, 11:25 Jammer van die NuVinci, dat rijdt helaas voor geen meter en is zo betrouwbaar als je ex.
:bj :bj
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

FreddyH schreef: 08 jul 2018, 00:28 ... Bosch moet hoognodig eens die middenmotor wat opkrikken naar minimaal 500W. Zeker met de huidige wetgeving is 350W gewoon leip. Met flinke tegenwind tegen 32km/h de baan op tussen auto's die 50-60 rijden. Tuurlijk :ck:
Dan moet het al heel hard waaien :)

Maar je hebt wel gelijk, die 350W motor is voldoende voor forenzers die nu al zeer stevig doorrijden met een gewone fiets maar de tijd iets of wat willen inkorten. Wilt Bosch de fietsers die snel willen maar met de mogelijkheid om dit te doen met een beperkte inspanning ook met hun motor laten rijden zullen ze iets moeten doen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik schreef dan ook: flinke tegenwind. Ik bedoel daarmee niet windkracht 3, da's normaal.

Die Bosch systemen zijn wat mij betreft helemaal prima, er zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden om lekker 35-40 km/h te fietsen. Met een zinnige wetgeving zou dat ook helemaal prima zijn. Alleen met de huidige, Nederlandse wetgeving is het zwaar klote :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Ja, België gaat het wat beter. Veel fietspaden zijn weliswaar met zo'n D9/10 bord off limits maar toch durf ik er wel op rijden. Meer en meer neem ik wel mijn plaats in en heb eigenlijk nog niet veel getoeter gekregen.

Enigste waar ik wat moeite heb is dat de ondersteuning wegvalt op 43km/u. Daar zit ik regelmatig tegen aan te botsen en telkens die afslaat is een aanslag op mijn dijspieren :D

Wel vervelend als je dan achter een Stromer zit die 47 gaat en traag uitloopt en ik weet dat ik nog marge over heb. En dat zijn echte 43km/u, niet de afwijkende display snelheden die ze voor een of andere idiote reden er in steken. :aq

Moet wel zeggen, blijkt dat ik het snel warm heb, 's ochtends al 4 dagen om 5u de baan op in een t-shirt. De fietsers die ik tegenkom ook, de SP'ers bijna allemaal met een vestje aan. 30,35,40 of 45, veel afkoeling heb ik niet :hy:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ja dat klopt. Carbonwielen is een mooie keus van Gazelle. Maar het is geen productie en bij proto's
mag het wat kosten.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Sven

Tering, wat een gezeik in die video!

"Een stukje emotie, een stukje branding ingebracht hebben"... Braak.

Wat Gazelle hier "neergezet heeft" is fantasieloos inkopen van de best aangeschreven buro's, spullen en materiaal in de hoop dat er influencers zijn die in de uitwerpselen van die buro's trappen.

Als ze echt dapper waren geweest dan hadden ze kleine buro's laten pitchen en daar iets uitkiezen om in proefserie te laten maken.
Liefst nog in wedstrijdvorm, waar ze niet de mogelijkheid hadden om terug te krabbelen als het niet mediageniek geworden zou zijn.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sven schreef: 08 jul 2018, 22:05 Tering, wat een gezeik in die video!

"Een stukje emotie, een stukje branding ingebracht hebben"... Braak.
Ik lees zojuist dat ik geen spijt heb dat ik die video heb overgeslagen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie