Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 06 jul 2018, 22:14 Achteraf tot beter inzicht gekomen
Dat zal vaker gebeuren, maar velen zouden daar dan niks mee doen. (Hoogstens een volgende keer een andere keus maken.) Dat deze agent het persoonlijk heeft rechtgezet met Pieter vind ik pas echt tof.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wow, das gaaf nieuws Pieter.
Ook wel heel tof dat deze agent zich zo durft op te stellen en ook daadwerkelijk de moeite neemt om nog contact met je op te nemen.

@Mark: ik snap jou redenatie, maar toch vind ik dat de SP een aparte positie inneemt.
Als ik geen/weinig ondersteuning vraag van de fiets vind ik het verschil met normale (elektrische) fiets zo klein, dat ik deze prima op het fietspad vind passen. Veel meer dan de scooters die (bijna) net zo hard gaan als brommers, meer lawaai maken, vervuilender zijn en ook veel zwaarder dus gevaarlijker bij ongeluk. Bovendien zie je dat de wetgever zelf eigenlijk ook niet goed weet wat er mee te doen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Pieter schreef: 06 jul 2018, 22:05 Je verzint het niet ... zojuist door de betreffende agent op mijn huisadres gebeld. Hij wilde me laten weten dat hij de boete verscheurt heeft. Reden: hij vond het zelf ook een omstreden regel en er waren gevallen bekend waar ook geen boete is opgemaakt.

Ik heb hem met ontzettend veel enthousiasme bedankt. Ik vind het geweldig dat hij de geest van de wet hanteert. Precies wat ik ook vind. De wereld deugt! :ay
Respect! Getuigt van inzicht; hopelijk zien de wetgevers dat t.z.t. ook :cool2:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

WoW Pieter, wat een mooie rare dag maak jij mee.
Knap staaltje: "wat ben ik eigenlijk aan het doen?" van deze agent.
Let wel. Zijn bekeuring was juist. Alleen is de wet krom.
Tof dat hij de moeite heeft genomen en contact met je zocht. Dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor.
Gedogen of een waarschuwing hadden we al eerder maar een achteraf verscheurde boete nog niet.

Gefeliciteerd. Die 100€ houd je in de zak.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Leuk om te horen dat de arm der wet ook vriendelijk kan zijn :cool2:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Dit gebeurt ook niet alle dagen... Agent die de bon verscheurd en dat ook nog eens persoonlijk komt meedelen. Dat had hij echt niet hoeven te doen. :ay

Maar wat ga jij doen... ga jij terug over dit fietspad... en wat als er weer politie staat...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat wisten we al langer Zebbernaut, er zijn al vaker gesprekken zonder boete geweest...

Maar dat ze terugkomen op een eerdere beslissing had ik nog nooit gehoord, en daarvoor heb ik serieus respect!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

In een poging om contact te maken met deze agent, heb ik mijn verhaal vertelt over mijn aanvaring met een BMW (zi viewtopic.php?f=5&t=252&hilit=bmw&start=110#p15768)
Hij reageerde alleen dat ik er goed aan heb gedaan dit te melden en te proberen aangifte te doen. Maar dit was op een norse manier. Doordat hij dit verhaal niet positief oppikte, werd de sfeer wat chagrijnig en zo zijn we uit elkaar gegaan.

Ik vermoed dat hij mijn verhaal geverifieerd heeft in het computer-systeem van de politie. Hier staat ook mijn huis-telefoon nummer bij. Het zou kunnen dat hij daardoor ook inziet dat de regels momenteel hopeloos zijn voor de speed-pedelec.

Ik gaf hem aan dat ik vaak op de rijbaan rijd, maar dat dit zeker niet veilig is. Uiteindelijk kreeg hij het blijkbaar ook niet voor zichzelf verkocht. Het was overigens een motor-agent ... dat kan mogelijk ook wat verklaren. Die voelt natuurlijk ook dagelijks de kwetsbaarheid in het verkeer.


PS: Ik zal kijken of ik een andere route kan pakken ... hoewel ik deze wel erg prettig vind.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 07 jul 2018, 08:42 Ik vermoed dat hij mijn verhaal geverifieerd heeft in het computer-systeem van de politie. Hier staat ook mijn huis-telefoon nummer bij. Het zou kunnen dat hij daardoor ook inziet dat de regels momenteel hopeloos zijn voor de speed-pedelec.
Denk ik ook. Helemaal prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sven

Een omgekeerde "je maakt wat mee":

Ik haalde een mevrouw in die in het bos tegen de heuvel op aan het ploeteren was.

Zal je juist zien dat op het moment dat mijn voorwiel dat van haar voorbij rijd er een steentje onder de mijne blijkt te liggen dat met een harde knal voor haar wiel langs het bos ingeschoten wordt en daar de blaadjes laat ritselen.

Ik roep meteen sorry, alsof ik er ook maar een zweem van invloed op had.
Ik hoop dat ze niet te erg is geschrokken...
Plaats reactie