Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik vind het echt een groot verschil of je kiest voor een fietspad naast een rijweg, om de veiligheid, of dat je een mooiere route wilt rijden en daarom de recreatieve fietspaden kiest. In het eerste geval wil ik de discussie wel aangaan, in het tweede geval vind ik de boete eigenlijk terecht...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Tja, maximum snelheid invoeren voor het fietspad. Op zich een goed idee maar... Dan alleen voor gemotoriseerd verkeer? Een snelheidsmeter is immers niet verplicht op een fiets.. Nee, eerlijk gezegd lijkt het me dan schijnwetgeving. Zie je het al gebeuren een agent met lasergun langs het fietspad...?
Accepteer het nou maar gewoon dat je met een speedpedelec gewoon niet thuis hoort op het fietspad. Je gaat er immers ook niet met de motor op rijden, die kan ook heel langzaam en past er kwa formaat ook op. En ja ook met de motor zou je heel graag die prachtige routes rijden die je met de fiets wel kan doen.

Er moet gewoon meer worden gedaan aan het informeren van het andere verkeer over ons bestaan. Een goed begin zou het vergroten van de bekende wit met rode borden waarop onze plek op de weg wordt aangegeven. Als we ze dan ook nog eens met herhaling plaatsen, net als een rond blauw bord met witte fiets, dan denken ik dat er een grote winst kan worden behaald!
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben .... ach ja, Het zij zo ... :ay . Het hoort er bij.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies Pieter. Ik denk dat het voor mij het meest teleurstellend zou zijn dat de agent niet open stond voor een inhoudelijk gesprek. Daarvan zou de uitkomst niet eens hoeven zijn dat de boete wordt verscheurd, maar gewoon dat-ie ook even jouw kant met enige interesse wil aanhoren. En als ik het zo lees was daar geen sprake van. Dat lijkt me zuur. Die boete is zonde van je geld, maar wel een calculated risk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mark78 schreef: 06 jul 2018, 20:51 Tja, maximum snelheid invoeren voor het fietspad. Op zich een goed idee maar... Dan alleen voor gemotoriseerd verkeer? Een snelheidsmeter is immers niet verplicht op een fiets.. Nee, eerlijk gezegd lijkt het me dan schijnwetgeving. Zie je het al gebeuren een agent met lasergun langs het fietspad...?
Accepteer het nou maar gewoon dat je met een speedpedelec gewoon niet thuis hoort op het fietspad. Je gaat er immers ook niet met de motor op rijden, die kan ook heel langzaam en past er kwa formaat ook op. En ja ook met de motor zou je heel graag die prachtige routes rijden die je met de fiets wel kan doen.

Er moet gewoon meer worden gedaan aan het informeren van het andere verkeer over ons bestaan. Een goed begin zou het vergroten van de bekende wit met rode borden waarop onze plek op de weg wordt aangegeven. Als we ze dan ook nog eens met herhaling plaatsen, net als een rond blauw bord met witte fiets, dan denken ik dat er een grote winst kan worden behaald!
Ja; voor gekentekende voertuigen is het prima mogelijk om daarop te handhaven; zie ze hier regelmatig tactisch staan opgesteld met laserguns (en ook op andere locaties). Dat is waarvoor ze onder meer zijn aangenomen in het kader van de wegen-verkeerswet. De Speed Pedelec is en blijft een lastige omdat wij lang niet altijd op max snelheid (kunnen) rijden en ook voor een groot deel op spierkracht werken. Wettelijk is het vastgelegd dat wij het fietspad niet op mogen; maar het is een gedrocht; onveilig en stom genoeg vastgelegd, terwijl het in de praktijk onhoudbaar is.
Ik zie een 30Km beperking op het fietspad hetzelfde als een beperking met de auto bijv. 50Km, 100Km, 130Km wegen, etc.; houdt je eraan, of riskeer een boete.
Anderen informeren heeft slechts een zeer beperkt effect; bestuurders van (snellere) gemotoriseerde voertuigen willen er snel langs en het stikt van de aso's en dwazen met een foute mentaliteit, die een ander geen ruimte geven op de weg. Hiermee zijn juist wij extra kwetsbaar.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Stromeur schreef: 06 jul 2018, 21:02 Precies Pieter. Ik denk dat het voor mij het meest teleurstellend zou zijn dat de agent niet open stond voor een inhoudelijk gesprek. Daarvan zou de uitkomst niet eens hoeven zijn dat de boete wordt verscheurd, maar gewoon dat-ie ook even jouw kant met enige interesse wil aanhoren. En als ik het zo lees was daar geen sprake van. Dat lijkt me zuur. Die boete is zonde van je geld, maar wel een calculated risk.
Spijker op z'n kop!
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Je verzint het niet ... zojuist door de betreffende agent op mijn huisadres gebeld. Hij wilde me laten weten dat hij de boete verscheurt heeft. Reden: hij vond het zelf ook een omstreden regel en er waren gevallen bekent waarook geen boete is opgemaakt.

Ik heb hem met ontzettend veel enthousiasme bedankt. Ik vind het geweldig dat hij de geest van de wet hanteert. Precies wat ik ook vind. De wereld deugt! :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh echt?!

Alsof-ie hier heeft zitten meelezen zeg! Wat een geweldenaar: op eigen initiatief de fout toegeven en er bij je op terugkomen. Ik word hier ook vrolijk van. :bf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Zo, dat is een aardig unicum!
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gaaf! Achteraf tot beter inzicht gekomen, al dan niet na overleg met een collega. Erg netjes dat hij dit zo gedaan heeft!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie