Lekke Achterband ST2s

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Check. Helpt niet alleen tegen gaatjes, maar de band blijft ook langer op spanning (hoeft dus minder vaak op te pompen). Ik kan overigens niet zeggen of het werkt of niet: ik kan alleen zeggen dat ik sindsdien geen lekke banden gehad heb (maar dat had ik daarvoor ook niet heel vaak...)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

En wat doet dat product met je ventiel?
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niks, hoezo?
Je draait je ventiel eruit met het bijgeleverde tooltje, doet met het meegeleverde flesje gemakkelijk wat van het spul in je band, draait je ventiel er weer op, pompt je band op en klaar. Als je je fiets van de grond hebt is het voor 2 banden in 5 minuten gepiept.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

Maar stel dat je achteraf wil bijpompen (band opgepompt en bijv. twee weken later ...) > zit je ventiel dan niet dicht?
In België worden ook andere ventielen gebruikt > Dunlop-Blitz, Schrader en Presta fietsventielen.
Gezien ik nog steeds op mijn ST2 aan het wachten ben weet ik ook niet welke ventielen erop zit.
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het is maar iets van 60ml wat je in je band laat lopen, dus dat staat onderin je band. Ik heb zelfs het vermoeden dat als je ventiel lek gaat dat het spul dan helemaal niet helpt omdat het daar niet of nauwelijks komt.

Maar banden oppompen gaat gewoon prima. Ik heb het er nu ongeveer 9 maanden of zo in zitten en er nooit last mee gehad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Schrader en Presta ventielen worden hier ook gebruikt. Bij mij zit er standaard Presta op en als ik het me goed herinner zat op de ST2 leenfiets die ik ooit gehad heb ook Presta. De X-Speed waarop ik een paar dagen gereden heb had Schrader ventielen.
Maar bij beide kun je het ventiel deel uitdraaien, dus dat komt goed.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie