SPD pedalen

mhoutman

Ik had de Shimano XT PD-T780 combi pedalen maar ik vond het in de praktijk onhandig omdat door het zwaartepunt de klikstand vaak boven stond maar ik met de voet de pedaal moest draaien om de platte stand boven te krijgen.

Op de ST5 ga ik met de standaard Wellgo’s beginnen. Ze hebben lekker grote voetvlakken en door de puntjes prima grip :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Goeie grip is slechts één voordeel van klikpedalen. Het feit dat je naast je trappers omlaag duwen ook de trappers omhoog kunt trekken is een tweede.

Zelf vind ik pedalen met fatsoenlijke pinnen voldoende voor op een Stromer trouwens. De kunststof pedalen op mijn ST1 X werden, ondanks de pinnen (die ik sowieso wat tam vond) te glad bij regen, dus die pedalen heb ik vrij snel vervangen door wat beters uit de MTB wereld. De alu pedalen met pinnen op mijn Es voldoen uitstekend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ik heb Cranck Brothers combipedalen op de ST2s gezet, rijd er nu 8 maanden. Prima
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Stromeur schreef: 04 jul 2018, 20:48 Waarom neem je geen combi pedalen? Lijkt me ideaal voor jouw routes: niet klikken in de drukte en met veel stoppen en optrekken, wel inklikken waar je lekker rechtuit kunt blazen.
Ik heb combi pedalen van BBB.
Precies hierom. Op de langere stukken op hoge snelheid stuiterde ik op hobbelige stukjes wel eens met mijn voeten van de pedalen.
Maar in Amsterdam centrum zijn spd pedalen door drukte, stoplichten, verkeersmalloten en kruisingen een hel.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als ik nog eens bij de fiets winkel kom ga ik ze toch maar aanschaffen.
If wissel sneller van pedalen dan van schoenen :roll:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie