850Wh accu voor de Klever X Speed

Lomito

Dat is één van de redenen waarom ik zelf een X speed met 850 accu wil testen. Ik zet de ondersteuning op maximaal en ga dan de fiets helemaal suf trappen om te zien hoe ver ik dan kom. Liefst met een aansluitend ritje met windkracht 4 om te zien hoe het verbruik dan oploopt.

Voorlopig zal ik moeten wachten, elke vrijgekomen accu gaat nu direct naar klanten. Voor dealers zijn proefritten met een 850 accu niet nodig, daarvoor volstaat ook de 570 Wh. Maar ik ben zeer geduldig... als je kunt wachten op een ST5 dan lukt die X speed ook wel. :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 03 jul 2018, 11:45 Dat is één van de redenen waarom ik zelf een X speed met 850 accu wil testen. Ik zet de ondersteuning op maximaal en ga dan de fiets helemaal suf trappen om te zien hoe ver ik dan kom. Liefst met een aansluitend ritje met windkracht 4 om te zien hoe het verbruik dan oploopt.
Ik wil in het najaar ook weer een keer met een X-Speed gaan testen, kijken hoeveel van de eerder gevonden problemen ze daadwerkelijk opgelost hebben. Als dat namelijk goed opgepakt wordt, *en* er komt een XL frame (24")... wie weet :)
Maar eigenlijk weet ik het antwoord al... ik wil namelijk in extreme omstandigheden 50km ver kunnen komen met mijn fiets. Met extreem bedoel ik: -5 graden, windkracht 5 tegen en volle ondersteuning. Dan kan ik namelijk gewoon zonder gezeur op en neer naar De Hemel (met wat minder ondersteuning), kan ik altijd op mijn werk komen, etc.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 03 jul 2018, 11:52 Dan kan ik namelijk gewoon zonder gezeur op en neer naar De Hemel...
En kijk daar: een nieuwe actieradiusnorm is geboren... :bj
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Op en neer naar de hemel :az
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik las op FB dat Klever alle uitgeleverde 850Wh accu's heeft teruggeroepen en voorlopig geen nieuwe meer uitlevert, omdat deze (nog steeds?) niet waterdicht is. Er moet een compleet nieuwe behuizing omheen.

Bijkomend probleem is dat er ook niet tijdelijk een tweede 570Wh accu meer geleverd kan worden. Die zijn namelijk allemaal opgebruikt om de Klevers toch leverbaar te maken.

De druk is kennelijk niet alleen bij Stromer astronomisch hoog..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Het houdt niet op... niet vanzelf... :ck:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nope, En voor mensen die een 850Wh accu of 2x570Wh accu nodig hebben om de beoogde afstand te overbruggen is de Klever feitelijk voor onbepaalde tijd onbruikbaar.

Ik lees wel meer dingen die niet goed lopen.

Zo lijkt het erop dat de crank van de X-Speed om de zoveel 500 a 1000km losser gaat zitten en begint te kraken. Dat wordt dan weer aangedraaid, sommige dealers voegen wat locktite toe of verhogen het aandraaimoment, maar het probleem komt toch terug. Het "verhaal" (let wel: niet geverifieerd, want ik heb geen connecties met Klever om dit na te vragen) is dat het crank/trap-as geheel niet goed past.

Klever mag dus ook flink aan de bak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Klopt. Sommige zaken kunnen en moeten echt beter. Ik voel me een early adopter, en dat gevoel had ik niet met mijn vorige SP met Bosch middenmotor (waar niets mis mee is gegaan gedurende een jaar).

Ik moet wel zeggen dat het Klever team open staat voor feedback van hun gebruikers, en dat ze hun best doen om een oplossing te zoeken. Onlangs hebben ze me uitgenodigd op hun kantoor in NL. Wegens drukte kan ik de komende tijd niet gaan, maar vond het wel een fijne geste.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Officiële verklaring van Klever over de 850Wh accu:

https://www.klever-mobility.com/nl/news ... ality-fix/

Lang verhaal kort: de 850Wh accu is nog steeds niet leverbaar, de oplossing zou al wel voorhanden zijn, maar de leverdatum niet. Aan 570Wh accu's is een tekort.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Ze doen alvast de moeite om er openlijk over te communiceren.
Plaats reactie