Het grote ongevallen topic

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Na het wespen seizoen gaan ze starten met immunotherapie. Want bij iedere steek ga ik heviger reageren. Iedere week krijg ik een kleine hoeveelheid wespenei ingespoten tot mijn lichaam een volledige wespensteek kan verdragen.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
mhoutman

Oregon schreef: 30 jun 2018, 11:29 En meteen ook een eerste hospitaal opname gehad. Op topsnelheid vloog er een wesp tegen mijn kin. Ik die dacht dat ze op slag dood was heeft verkeerd gedacht. Een tiental seconden later een ferme steek in de onderlip. Noodstop, wesp finale tik verkocht en snel naar huis, wetende dat er nog een allergische reactie ging komen. Een kwartier later was mijn hele onderlip een salami en begon ik vol rode plekken te staan. Dan maar naar hospitaal en daar aangekomen al problemen met ademen en lage bloeddruk. Cocktail van medicatie gekregen en een nachtje blijven. Voortaan mag ik niet meer buiten zonder Epi Pen.
Sterkte. Had je helm met of zonder vizier?
Met vizier kan een insect er ook onder duiken en dan is de vraag wat hij gaat doen. Zonder vizier kan het insect makkelijke weg vliegen :bh:
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

brrrr Oregon verschrikkelijk. Gelukkig wist je meteen wat je moest doen!
Insecten kunnen echt wel hard aankomen.
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

mhoutman schreef: 01 jul 2018, 12:21
Oregon schreef: 30 jun 2018, 11:29 En meteen ook een eerste hospitaal opname gehad. Op topsnelheid vloog er een wesp tegen mijn kin. Ik die dacht dat ze op slag dood was heeft verkeerd gedacht. Een tiental seconden later een ferme steek in de onderlip. Noodstop, wesp finale tik verkocht en snel naar huis, wetende dat er nog een allergische reactie ging komen. Een kwartier later was mijn hele onderlip een salami en begon ik vol rode plekken te staan. Dan maar naar hospitaal en daar aangekomen al problemen met ademen en lage bloeddruk. Cocktail van medicatie gekregen en een nachtje blijven. Voortaan mag ik niet meer buiten zonder Epi Pen.
Sterkte. Had je helm met of zonder vizier?
Met vizier kan een insect er ook onder duiken en dan is de vraag wat hij gaat doen. Zonder vizier kan het insect makkelijke weg vliegen :bh:
Helm met vizier maar vizier naar boven en fietsbril op. Want met die hitte is het net een sauna als je gezicht geen wind kan pakken.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Gisteren hommel oid tegen de bril aan. Ook best ff schrikken, maar gelukkig geen verhaal zoals jij dat meemaakt. Succes ermee
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Jaren niet meer gestoken maar daar was hij dan vanavond.
Op de dijk bij Cortenoever zie ik een bij op mijn bovenbeen liggen. Met ee beweging schiet ik het beestje weer de vrije natuur in. Plots voel ik een stekende pijn in mijn hals boven m'n linker sleutelbeen. Ik dacht meteen terug aan de beet die Oregon overkwam. Terwijl een tegenligger me tegemoet fietst stap ik af en vraag hem om hulp. Hij zag geen steek dus keek ik in m'n spiegel.
Daar zat de angel van de bij die me stak. Met een lichte beweging was hij er uit.
Trots toon ik hem aan de fietser en bedank hem voor de hulp. Nu snel naar de dichtstbijzijnde winkel voor azijn. De rit naar de Aldi die ik ken was 5 minuten. Nog een 3 minuten tot het shoppen van azijn, inlegkruisjes en afrekenen. M'n nek begint ondertussen aardig te branden.
Buiten gaat een grote scheut azijn op een inlegkruisje en tegen m'n hals.

Eerst brand het maar daarna treed verzachting op. De handeling herhaal ik een paar keer voordat ik de fles azijn terugbreng.
Ik schrijf een appje naar huis en begin te fietsen.
Onderweg is het zaak om te registreren of iets ik voel. Dat valt mee. M'n nek wordt wat stijf maar verder niets raars. Ik fiets in 3 kwartier naar huis waar er een kwartier ijs in m'n hals gaat.

Na 2 uur is de steek plaats stijf en pijnlijk maar verder valt het alleszins mee ondanks de tricky plek.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Aiii vervelend Steven en zeker de plaats hopen dat het gauw wegtrekt ..... !!
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Lomito

Hulp van omstanders is soms heeel erg...

Ik stapte een paar jaar geleden met mijn bejaarde vader op een roltrap van een winkelcentrum en maakte de fout om voor hem op de roltrap te stappen. Hij stond met zijn voeten half over 2 treden en toen die begonnen te stijgen verloor hij zijn evenwicht waarna hij als een balletje over de traptreden begon te buitelen. Beneden stond iemand die de roltrap had kunnen stoppen maar die deed niks. Schreeuwen dat de roltrap gestopt moest worden gaf ook geen reactie en vervolgens zelf over mijn vader gesprongen en de duidelijk herkenbare noodstop ingedrukt. Helaas was het ondertussen een lelijk bloedbad geworden... met de ambu naar het ziekenhuis en 20 hechtingen (hoofd en oor) later stonden we weer op straat.

Een week later ben ik met hem weer dezelfde roltrap opgegaan om het personeel van de winkel te bedanken die WEL hulp boden... uiteraard nu wel achter hem gaan staan en bovenaan stond ik daar dus met knikkende knieën terwijl hij vroeg of het al geen lunchtijd was...

Gelukkig kon jij jezelf helpen maar wat zou je zo'n omstander door elkaar willen schudden... :bu:
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ai, wat erg. Hoe zo'n kleine beestjes zo hard kunnen steken. En bij mensen met allergie nog veel grotere schade kunnen aanrichten.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Oregon schreef: 03 jul 2018, 23:16 Ai, wat erg. Hoe zo'n kleine beestjes zo hard kunnen steken. En bij mensen met allergie nog veel grotere schade kunnen aanrichten.
Yep. Dat kun je zeggen Oregon. Het is je goed af gegaan en maar goed dat je correct handelde.
Sterkte bij je allergietherapie later. :ay
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie