Spiegel van B&M en alternatieven

Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Maar ik heb over mijn spiegel/stuur combinatie twee opmerkingen:

[1] ik vind mijn spiegel best wel klein, en door de “holle spiegel” komen voorwerpen klein over.
[2] de spiegel trilt behoorlijk veel, in combinatie met punt 1 is dat wel wennen.

Ik heb de indruk dat jouw spiegel iets groter is, en dat zou beide bezwaren die ik nu nog heb bij mijn Mirage (deels?) wegnemen.

Ik zal relatieve afmetingen van de beide spiegels op internet eens proberen op te zoeken, maar mocht je tijd hebben, kun je de horizontale doorsnede (de langste kant dus) van jouw spiegel even meten?
Bedankt.
Ik heb net gemeten: 106mm horizontaal, 55 mm verticaal.

Deze spiegel trilt ook wel btw, maar daar heb ik nog niet veel hinder van gehad. Je kunt op de foto ook zien dat het licht wat blauw wordt gereflecteerd, dat zou een dimmende laag moeten zijn. Over een paar maand kan ik pas daar iets zinnigs over zeggen denk ik :)
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Dank Broezer.
Mijn spiegel is ruim 90 mm bij bijna 60 mm.
Dat scheelt dus in de breedte een beetje, maar jouw spiegel is zelfs minder hoog.
Dus veel beter zal dat niet zijn.
Kwestie van wennen dus, want het bevalt me veel beter dan een spiegel aan het eind van stuur.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Ok, dat scheelt weer een aanschaf iig!
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Net de M99 aangeschaft, de standaard spiegel maakte het stuur wel heel breed. Vooral in het donker gingen er niet veel fietsers echt opzij, net genoeg plaats laten voor een gewone fiets. Met die spiegel was het soms kantje boordje. Hopelijk wat beterschap.
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

Wanneer je de m99 of m88 aan het uiteinde (met adaptor) onder het stuur monteert, loop je dan niet het risico dat de spiegel tegen je been of knie komt wanneer je een scherpe bocht moet maken?
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Kijk eens naar een Rizoma spiegel, eigenlijk voor motoren, maar robuust en trillingvrij.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Daar zitten mooie spiegeltjes tussen, maar is een motor stuur niet dikker dan een fiets stuur?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Kan zijn dat sommige motorsturen dikker zijn, maar deze spiegels komen met twee adaptor ringen, en de 22 mm past perfect.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

skybiker schreef: 23 aug 2018, 17:54 Wanneer je de m99 of m88 aan het uiteinde (met adaptor) onder het stuur monteert, loop je dan niet het risico dat de spiegel tegen je been of knie komt wanneer je een scherpe bocht moet maken?
iemand een idee of al ervaring mee?
Plaats reactie