Dealer wordt Subdealer en kan geen onderdelen meer kopen bij Stromer

gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Beste Leden

Ik heb half januari een Stomer ST1X gekocht bij mijn dealer, na ca. 1 maand na mijn aankoop gaf de FM aan dat hij geen officiële dealer meer is maar een sub dealer. Hij mag/kan dan nog wel het onderhoud doen en de garantie gevallen behandelen dus voor mijn geen probleem. Ik heb toen gelijk een extra acculader besteld en na twee maanden fietsen zat er een ook kraakje in de voorvork, na een bezoek aan de FM zou die onder garantie vervangen worden was iets met een las die niet goed was. De nieuwe voorvork werd na ca. 6 weken pas geleverd en gelijk met acculader (na 2 maanden), er waren allerlei problemen met leveringen en ze moesten de onderdelen vooruit betalen. Maar goed deze is netjes vervangen. En toen ook een discussie gehad dat zo'n lange levertijd voor een voorvork niet zo'n probleem is want ik kon fietsen, maar als er een storing is dat zo'n lange levertijd niet acceptabel is. Dit was opgelost met Stromer zei de FM. Nu is er na de eerste servicebeurt een spaak gebroken, terug geweest maar ze hebben niet de juiste spaak maar die zou besteld worden. We zijn nu 6 weken verder en de spaak is er nog niet (zit noodspaak in) vandaag maar weer eens gebeld en er werd nu aangegeven dat ze geen onderdelen meer bij stromer kunnen bestellen omdat ze geen officiele dealer zijn :roll: Beetje raar koop een dure fiets en nu kan ik niet meer terecht bij de FM :cry: heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Wat kan ik het beste doen? Nieuwe FM (dealer) zoeken kijken of ik daar terecht kan voor onderhoud en garantie, of moet ik dit via Stromer aankaarten? Ik weet het even niet ben wel erg tevreden over de fiets en de werkzaamheden van de FM maar als het klopt dat ik door deze steeds veranderde regels daar niet meer terecht kan en ik weken moet wachten op een onderdeel zoals een spaak dan lijkt me dat geen werkbare situatie maar vanuit Stromer ook niet wenselijk, als de regels echt zo zijn veranderd had Stromer mijn niet moeten benaderen of dat ik een bericht via de FM ontvang oid, maar op deze manier vind ik dat erg raar :bc
Golvas

Als je in de toekomst daadwerkelijk niet meer bij deze fietsenmaker terecht kan, dan ben je sowieso genoodzaakt om met iemand anders in zee te gaan ... een adoptiedealer dus : viewtopic.php?f=5&t=1215
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De regels van Stromer zijn niet veranderd. Wat er veranderd is, is dat jouw dealer geen Stromer dealer meer is. Een "sub-dealer" bestaat voor zover ik weet helemaal niet, alleen ex-dealer en dat is op jouw dealer van toepassing.

Ik heb een tijd geleden nagevraagd bij Stromer zelf hoe het zit met service en garantie als je je Stromer hebt aangeschaft bij een dealer die later dealer-af wordt. In onderstaande post kun je het hele verhaal lezen:

viewtopic.php?f=5&t=372&start=30#p8319

Mijn advies: zoek een erkend Stromer dealer die jouw Stromer wil adopteren. Een erkend Stromer dealer kan jou de service leveren die je nodig hebt, en die jouw Stromer verdient.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Hartelijk dank voor deze topic, erg interessant wel jammer dat ik als gebruiker nu voor het onvoldongen feit wordt gezet dat ik opzoek moet naar een andere dealer die het onderhoud goed kan/wil afhandelen.
Je moet dan toch verder van je woonplaats zoeken, maar goed in 6 maanden 6000 km gefietst dus als ik de fiets met ca 40.000 op de teller inruil dan ben ik er met 3 jaartjes vanaf (glas is altijd half vol :ay )
Golvas schreef: 28 jun 2018, 16:29 Als je in de toekomst daadwerkelijk niet meer bij deze fietsenmaker terecht kan, dan ben je sowieso genoodzaakt om met iemand anders in zee te gaan ... een adoptiedealer dus : viewtopic.php?f=5&t=1215
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Beste Stromeur,

Ook bedankt voor deze topic, ik ga eens zoeken naar een dealer waar ik mijn Stromer kan onderbrengen
Stromeur schreef: 28 jun 2018, 19:35 De regels van Stromer zijn niet veranderd. Wat er veranderd is, is dat jouw dealer geen Stromer dealer meer is. Een "sub-dealer" bestaat voor zover ik weet helemaal niet, alleen ex-dealer en dat is op jouw dealer van toepassing.

Ik heb een tijd geleden nagevraagd bij Stromer zelf hoe het zit met service en garantie als je je Stromer hebt aangeschaft bij een dealer die later dealer-af wordt. In onderstaande post kun je het hele verhaal lezen:

viewtopic.php?f=5&t=372&start=30#p8319

Mijn advies: zoek een erkend Stromer dealer die jouw Stromer wil adopteren. Een erkend Stromer dealer kan jou de service leveren die je nodig hebt, en die jouw Stromer verdient.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

gert schreef: 29 jun 2018, 10:14 Je moet dan toch verder van je woonplaats zoeken
Klopt en dat is niet altijd even handig, maar ook hier het het glas gelukkig half vol :)

Mijn dealer bijvoorbeeld zit 100km van mijn woonplaats vandaan, maar ze hebben een haal- en brengservice en een als mobiele fietswerkplaats ingerichte bus, zodat reparatie ook op locatie worden uitgevoerd. Plus ik kan een leen-Stromer krijgen als ik de mijne even moet missen. Dat maakt dat ik het helemaal niet erg vind dat ze hier een stuk vandaan zitten. Alles kan niet altijd binnen 10 minuten, maar ach daar hou ik gewoon rekening mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Stromeur schreef: 29 jun 2018, 12:39 Mijn dealer bijvoorbeeld zit 100km van mijn woonplaats vandaan, maar ze hebben een haal- en brengservice en een als mobiele fietswerkplaats ingerichte bus, zodat reparatie ook op locatie worden uitgevoerd. Plus ik kan een leen-Stromer krijgen als ik de mijne even moet missen. Dat maakt dat ik het helemaal niet erg vind dat ze hier een stuk vandaan zitten. Alles kan niet altijd binnen 10 minuten, maar ach daar hou ik gewoon rekening mee.
Is dit de Stromer Concept Store uit Amsterdam toevallig?
Het klopt het maakt me niet zoveel uit als niet alles gelijk wordt uitgevoerd, wacht inmiddels 6 weken op een spaak voor mijn achterwiel, dus geduld heb ik wel :D .
Er zit hier in de buurt (Bunschoten-Spakenburg) nog een FM die stromer dealer is maar weet niet of die een haal en breng service heeft, en of ze leenfietsen hebben. Kun je een bedrijf adviseren aangezien je toch veel ervaring hebt met de fiets en alles wat er in Stromerland gebeurd :cool2: . En dan maakt de afstand niet veel uit als er een haal en brengservice is..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

gert schreef: 02 jul 2018, 08:09 Is dit Stromer Concept Store uit Amsterdam toevallig?
Klopt.
gert schreef: 02 jul 2018, 08:09 Er zit hier in de buurt (Bunschoten-Spakenburg) nog een FM die stromer dealer is maar weet niet of die een haal en breng service heeft, en of ze leenfietsen hebben.
Gewoon bellen en vragen ;)
gert schreef: 02 jul 2018, 08:09 Kun je een bedrijf adviseren aangezien je toch veel ervaring hebt met de fiets en alles wat er in Stromerland gebeurd :cool2: . En dan maakt de afstand niet veel uit als er een haal en brengservice is..
Mijn ervaringen met de Amsterdamse dealer zijn uitstekend. De andere NL Stromer dealers die op het forum erg goed staan aangeschreven zitten in Rotterdam, Herveld en Groningen. Maar er zijn ongetwijfeld ook andere, kleinere, dealers die op dit forum misschien niet zo heel vaak voorbij komen, maar die wel uitstekende service leveren.

Ik zou als ik jou was gewoon eens een rondje langs de dealers bellen, horen wat ze voor je kunnen doen en daarna een dealer uitkiezen waarmee het voor jou goed klikt en met wie je e.e.a. logistiek rond krijgt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Ik ben nog aan het bekijken wie mijn Stromer ST1x eventueel wil adopter, maar voordat ik lukraak ga bellen wie eventueel mijn fiets wil adopteren is de vraag wie ga je vragen?
Ga ik juist voor de dealer die hier vaak genoemd worden of vraag ik iemand die juist dichter bij mijn woonplaats zit?

Ik werk in Leusden daar heb ik mijn fiets toen gekocht, en woon in Putten.

Er zitten er in de omgeving een paar bv.
Een Amersdoortse scooter dealer (maar daar werkt de site niet goed en is verder niets te vinden)
Een scootmobiel verkoper (zitten meer in de scootmobiel ben ik bang dat straks mijn SP 15km/pu rijdt :roll: )

Met een beetje omrijden zit er een Stromer dealer in Bunschoten-Spakenburg waar ik dan een beter gevoel bij heb als ik de informatie op de site lees maar niet ken verder. Kent iemand deze Stromer dealer?

Of ga ik juist voor een dealer (als ze me willen hebben natuurlijk) die hier veel genoemd worden en actief bezig zijn qua innovatie en verbetering van de Stromer.

Ik vindt het geen probleem om nog iets verder om te rijden mocht dat nodig zijn.

Het maakt voor mij qua afstand dan niet uit of ik bv naar Herveld rij of naar Amsterdam.

Ik heb het voor mezelf al terug gebracht naar 3 dealers waarbij ik dan een beter of goed gevoel heb.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren waarom ik juist 1 van de drie zou moeten kiezen?

Met mijn racefiets mountainbike vindt ik het belangrijk dat ik een seizoen kan fietsen met normaal onderhoud tussendoor maar zonder gezeur het moet gewoon werken. Ging eerder naar een FM daar moest ik dan weer terug omdat hij net niet lekker schakelde, dat zijn dingen daar kan ik niet zo goed tegen. Brengen klaar maken met aandacht is het credo :D

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wandel eens binnen bij je lokale dealer, maak een praatje over Stromers, vraag hoe vaak degene die door Stromer is opgeleid aanwezig is, of en zo ja onder welke voorwaarden hij je Stromer wil adopteren etc. Voelt het goed, dan zou ik mijn Stromer altijd lokaal onderbrengen. Is handig voor jezelf, en goed voor het dealernetwerk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie