Stromer forum 21.05.18 1 jaar online

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Op veler verzoek: het recept van de "bounty" taart:

Bounty-taart, voor vierkante taartvorm 18x18cm

Ingrediënten voor de onderste laag:
• 150g ongezouten amandelen
• 130g ontpitte medjool dadels, 10 minuten geweekt in water
• 1 eetlepel rauwe cacao poeder

Ingrediënten voor de middelste laag:
• 250ml ongeklopte slagroom
• 110g poedersuiker
• 190g geraspte kokos

Ingrediënten voor de bovenste laag:
• 35g extra bittere chocolade (bij voorkeur Callebaut 72% oid maar iets als Cote D'Or Brut kan ook)
• 75g pure chocolade (bij voorkeur Callebaut 54%)
• 110ml ongeklopte slagroom

Bereiding:
Maak eerst de middelste laag. Breng hiervoor de slagroom in een pan snel aan de kook en haal het van het vuur. Roer poedersuiker en de geraspte kokos erdoor en doe het geheel in een kom. Zet dit minimaal 1 uur in de koelkast.

Maak ondertussen de bodem. Week de ontpitte dadels 10 minuten in koud water. Giet de dadels af en doe deze samen met de amandelen in de keukenmachine en maal dit fijn. Doe er tenslotte de cacao door en roer het geheel goed door. Beleg de bodem van de springvorm met bakpapier en druk het mengsel er gelijkmatig op plat. Zet dit in de koelkast totdat de middelste laag klaar is.

Doe de ingrediënten voor de bovenste laag samen in een vuurvaste kom en verwarm dit au-bain-marie. Druk ondertussen het kokos mengsel gelijkmatig op de onderste laag. Als de chocolade helemaal gesmolten is, laat dit mengsel dan afkoelen en giet het geheel over het kokosmengsel. Zet dit weer minstens 1 uur in de koelkast.

Smakelijk!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En de chocoladetaart, voor een ronde springvorm van 26cm doorsnede:

Bodem:
235g Bastogne koeken
90g roomboter

1e laag mousse:
465ml slagroom
300g pure chocolade (Callebaut 54%)
200ml volle melk

2e laag mousse:
250ml slagroom
200g extra bittere chocolade (Callebaut 72%)
150ml volle melk

toplaag:
150g pure chocolade (Callebaut 54%)
150ml slagroom

Bereiden:
Doe bakpapier over de bodem van de springvorm en verkruimel de Bastogne koeken. Smelt de boter langzaam in een pannetje (laat hem niet karameliseren!), neem het pannetje van het vuur, roer de verkruimelde koeken erdoor en druk dit plat in de springvorm. Zet dit minimaal 10 minuten in de koelkast.

Doe de chocolade en melk van de 1e laag mousse samen in een hittebestendige kom en verwarm dit au-bain-marie totdat de chocolade goed gesmolten is. Laat het mengsel niet warmer worden dan 54 graden Celcius, dan verbrandt de cacao en wordt het geheel bitter!
Als de chocolade helemaal gesmolten is, laat deze dan afkoelen tot ongeveer 30 graden en klop ondertussen de slagroom zonder toegevoegde suiker lobbig stijf (dus nèt niet helemaal stijf). Roer de slagroom in 3 keren door de chocolade, doe dit voorzichtig zodat de slagroom niet verder opstijft.
Als het mooi homogeen gemengd is, doe de mousse dan bovenop de bodem en laat deze minimaal 2 uur in de koelkast opstijven. Let op: als je hem minder lang laat opstijven dan kan hij inzakken bij het toevoegen van de 2e laag mousse.

Maak de 2e laag mousse op precies dezelfde manier als de 1e laag mousse (let op: de verhoudingen van melk-chocola-slagroom zijn in deze laag net anders: deze mousse wordt zachter). Doe de mousse bovenop de 1e laag en smeer hem een beetje vlak af. Laat dit minimaal 1 uur in de koelkast opstijven.

Smelt de slagroom met de chocolade zoals hierboven beschreven. Laat het vervolgens afkoelen en schenk het over de taart heen. Zet de taart nog 1 uur in de koelkast. Dan is hij klaar.

2 tips:
- maak de bodem en 1e laag mousse een dag eerder, dan is hij zeker goed opgestijft
- haal de taart 15 minuten voor opserveren uit de koelkast, dan is hij lekkerder

Smakelijk eten!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Is er kans om 2 ambassadeurs titels te introduceren?

Chef Chocoladetaart SF.nl

en

Boss Barbecue SF.nl

Freddy en Chris: bedankt voor alles dat jullie hebben gedaan waardoor dit idee een geweldig succes werd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heren… ik ben nog steeds een beetje overdonderd door jullie actie. Ik heb werkelijk NIETS in de gaten gehad van jullie activiteiten. Het enige wat mij de laatste weken opviel, was dat het soms wat rustig was op het forum. Ik dacht dat dit lag aan het mooie weer (iedereen op de Stromer) en het WK voetbal (weg Belgen, en dat is inmiddels een substantiële groep forummers).

En dan blijkt achteraf dus dat een deel van het forum-meubilair doodleuk is verhuisd naar een whatsapp groep en daar zo mogelijk nog meer berichten aan het plaatsen was dan normaalgesproken op het forum.

Die Stroomboys-kalender: prachtig, prachtig, prachtig. Ik kan niet anders zeggen en ik ga hem nog honderd keer doorbladeren. Het is misschien begonnen als een lekker flauwe grap, maar het resultaat is dat zeker niet! Iedereen die op wat voor manier heeft meegewerkt aan de kalender: chapeau.

En dan de BBQ, met als hoogtepunten: zalm zoals ik ‘m nog nooit geproefd heb (kan zo op de menukaart van een high end restaurant), heerlijke bieren, uiteindelijk behoorlijk teut mijn tentje in gerold, dat ik in Lomito’s achtertuin mocht opzetten, een relaxed ontkater-ontbijtje. Chris: je bent naast een zeer gewaardeerd forumlid van het allereerste uur ook nog eens een geweldige gastheer, en je vrouw, dochter en haar vriend ook. Dankjulliewel!

Mathijs: mijn brother-in-arms bij Facebook-conflictjes: heel erg leuk om je te hebben ontmoet. Het beeld van jouw zoontje dat met een kettingzaag door Nijmegen heeft lopen zeulen zal ik niet snel vergeten. Leuk dat-ie er ook bij was gisteren!

Mark: wat een heerlijk nuchtere en toch Amsterdamse kijk op zaken heb jij. Alleen een Amsterdammer zal misschien écht snappen wat ik daarmee bedoel, ik kan het ook niet zo goed uitleggen. Iets met duidelijke kennis van zaken met een totaal eigenzinnige kwinkslag.

Anne Wim: dank voor je fly-by. Die heeft uiteindelijk toch nog best eventjes geduurd. Heel erg leuk dat je de moeite hebt gekomen om ook nog even aan te waaien.

Jeroen: veel dank voor de aangeboden ondersteuning. Ik heb je in één avond doorzakken leren kennen als een lieve, wakkere kletsmajoor, die ongetwijfeld nog steeds niet is uitgepraat.

Reinout: wat kan ik nu nog meer zeggen dan: EINDELIJK!! Pas goed op jezelf de komende maanden. Ik zie je heel graag weer eens terug over een half jaartje ofzo.

Eric: ik zag je voor het eerst op een foto die Lomito van jou op het forum zette en ik zei toen al iets over je “blije harsens”. Biertjes drinken in het gezelschap van een pretletter zoals jij is altijd succes gegarandeerd.

Steven: jouw Stroomboy-foto met plumeau. Ik denk dat ik over een maand of wat nog altijd in mijn broek pies van het lachen om die foto. Ik dacht écht dat je altijd zo serieus zou zijn als op het forum. Dank voor deze heerlijke eye-opener.

Freddy: koekenbakker! We schelen dan misschien een slordige halve meter in lengte, maar wat ben ik blij dat jij je als één van de eersten met een niet-Stromer speed pedelec op het forum meldde en bent blijven hangen. Ik vind het leuk om jou te kennen.

Louis: je luistert heel veel en dan ineens zeg je allemaal wijze dingen. Dat heb ik wel gehoord. Heel leuk dat ik je, na onze eerste ontmoeting in Zandvoort, nu zomaar in iemands achtertuin weer tegen ben gekomen. Heel graag tot de volgende keer!

Wiebe: zelfs met allemaal bier in je brein blijf je de nuchterheid zelve. (Al voelde dat vanmorgen misschien een tikkie anders ;-)) Volgende keer weer allebei met een eigen tentje ergens in een tuin? Dat vind ik wel gezellig zo.

Marco: ook jou kende ik al van het ST5 Event in Zandvoort en het was ontzettend leuk om je weer te zien. Jij bent er zo eentje bij wie mensen zich volgens mij vrij snel op hun gemak voelen. Ik in ieder geval wel. Graag tot een volgende keer!

En dan Pieter: op de kalender met je briljante lange benen, goeie foto zeg! Jammer dat je er niet bij kon zijn gisteren. Maar het komt er vast nog wel eens van. En daar kijk ik nu al naar uit.

Jos: man, man, man ik herkende je eerst niet eens met je Hulk-gezicht en die koevoet in de kalender. Iedereen weet wat voor een geweldige dealer je bent, en ik ben dol op het soort geintjes zoals op jouw foto. Dankjewel!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Vandaag weer een beetje geland in Mierlo na mijn vakantie in (John Cleese) Engeland.
Erg leuk om de foto's te zien van de BBQ. En vooral ook jou reactie, Sylvia.

We hebben toch een erg leuk forum ... en dat laat dit evenement toch erg expliciet zien. Dank jullie allemaal!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 01 jul 2018, 18:49 Heren… ik ben nog steeds een beetje overdonderd door jullie actie. Ik heb werkelijk NIETS in de gaten gehad van jullie activiteiten. Het enige was mij de laatste weken opviel, was dat het soms wat rustig was op het forum.
:lol:
Stromeur schreef: 01 jul 2018, 18:49 En dan blijkt achteraf dus dat een deel van het forum-meubilair doodleuk is verhuisd naar een whatsapp groep en daar zo mogelijk nog meer berichten aan het plaatsen was dan normaalgesproken op het forum.
Guilty
Stromeur schreef: 01 jul 2018, 18:49 Die Stroomboys-kalender: prachtig, prachtig, prachtig. Ik kan niet anders zeggen en ik ga hem nog honderd keer doorbladeren. Het is misschien begonnen als een lekker flauwe grap, maar het resultaat is dat zeker niet! Iedereen die op wat voor manier heeft meegewerkt aan de kalender: chapeau.
Heel graag gedaan. Wij waren met z'n allen ZO benieuwd naar jouw reactie :cool2:
Stromeur schreef: 01 jul 2018, 18:49 Freddy: koekenbakker! We schelen dan misschien een slordige halve meter in lengte, maar wat ben ik blij dat jij je als één van de eersten met een niet-Stromer speed pedelec op het forum meldde en bent blijven hangen. Ik vind het leuk om jou te kennen.
Da's geheel wederzijds!
Stromeur schreef: 01 jul 2018, 18:49 Jos: man, man, man ik herkende je eerst niet eens met je Hulk-gezicht en die koevoet in de kalender. Iedereen weet wat voor een geweldige dealer je bent, en ik ben dol op het soort geintjes zoals op jouw foto. Dankjewel!
Hulk? Daar had ik eerder aan moeten denken :bj
hulk.jpg
hulk.jpg (83.52 KiB) 2651 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 01 jul 2018, 20:30 Heel graag gedaan. Wij waren met z'n allen ZO benieuwd naar jouw reactie :cool2:
Dat was dus ook weer zo'n huh?-momentje van mij: ik had bij de overhandiging van de nog ingepakte kalender al wel door dat de spanning ineens heel hoog opliep bij jullie, maar ik had geen idee waarom.

Maar toen die kalender uit de verpakking verscheen werd het duidelijk: jullie mochten dus ein-de-lijk vertellen over hoe dit alles tot stand is gekomen. Iedereen struikelde over elkaar heen met even goeie als hilarische verhalen. Dat was heerlijk om aan te horen. Deze Stromer Community is zo leuk. :cool2:
FreddyH schreef: 01 jul 2018, 20:30
:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Sylvia de eer was geheel wederzijds erg leuk om de vrouw ontmoet te hebben die al dit moois realisreert en ja dat koppie van je bij het in ontvangst nemen van de kalender is goud waard :cool2: ach een gestoorde pretletter nou hou het op 13 gestoorde pretletters inclusief jou ;p
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pieter schreef: 01 jul 2018, 20:20 Vandaag weer een beetje geland in Mierlo na mijn vakantie in (John Cleese) Engeland.
Erg leuk om de foto's te zien van de BBQ. En vooral ook jou reactie, Sylvia.

We hebben toch een erg leuk forum ... en dat laat dit evenement toch erg expliciet zien. Dank jullie allemaal!
Hee! Welkom terug Pieter! Long time no see. Erg jammer dat je er niet bij kon zijn maar we hebben zeker aan je gedacht :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

@Lomito: de Tap 6. Die heeft echt het "bouwlamp-effect". Jij zegt dat het geweldig is en iedereen gaat dat dan ook ineens inzien. Jammie!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie