FM-radio storing

Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 01:46

Zou kunnen, maar dan zou ik geen last moeten hebben bij het stilstaan naast de fiets.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Storing is waarschijnlijk te wijten aan een magnetisch veld dat opgewekt wordt door je motor en/of de electronica rond je omni. Dit is niet iets dat je zomaar kan oplossen. Daarenboven vind ik het niet onlogisch dat je dealer of Stromer zelf weinig geneigd is om veel tijd en geld te steken in iets wat in feite je veiligheid in het gedrang brengt.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ben ik het niet mee eens. Als de fiets niet aan EMC (elektromagnetische compabiliteit) normering voldoet kan hij ook andere apparaten verstoren... Het gaat niet om de radio maar het geheel!

ALS de fiets niet aan EMC normen voldoet dan had hij helemaal nooit verkocht mogen worden. Het feit dat hij wel verkocht wordt geeft aan dat het niet in alle fietsen zit, dus moet het hier oplosbaar zijn.

Statische elektriciteit heeft niks met EMC te maken. Het is meestal een spoortje op een printplaat of een kabel die nu als antenne werkt. Op een printplaat is het dan vaak zo dat een aardvlak niet goed verbonden is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 01:46

Buzze schreef: 28 jun 2018, 10:58 Storing is waarschijnlijk te wijten aan een magnetisch veld dat opgewekt wordt door je motor en/of de electronica rond je omni. Dit is niet iets dat je zomaar kan oplossen. Daarenboven vind ik het niet onlogisch dat je dealer of Stromer zelf weinig geneigd is om veel tijd en geld te steken in iets wat in feite je veiligheid in het gedrang brengt.
De mijne heeft geen Omni.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

FreddyH schreef: 28 jun 2018, 12:50 Ben ik het niet mee eens. Als de fiets niet aan EMC (elektromagnetische compabiliteit) normering voldoet kan hij ook andere apparaten verstoren... Het gaat niet om de radio maar het geheel!
Helemaal mee eens :D

Vraag: heeft de stromer eigenlijk wel een CE-markering? En zo niet, zou de OMNI en alles wat daaraan hangt die eigenlijk niet moeten hebben?

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... apparatuur
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

rvaneijk schreef: 29 jun 2018, 10:56 Vraag: heeft de stromer eigenlijk wel een CE-markering? En zo niet, zou de OMNI en alles wat daaraan hangt die eigenlijk niet moeten hebben?

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... apparatuur
Ik mag hopen van wel, anders mag het niet in Europa verkocht worden, toch?

Het gaat hier overigens over een ST1, die heeft geen OMNI. Maar naar mijn mening moet dit exemplarisch zijn, anders had die ST1 nooit in Europa verkocht mogen worden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie