Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Martin schreef: 21 jun 2018, 15:49 @JeroenH: Leuk en interessant topic Jeroen. :ay
Leuke speed pedelec met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Zeer goede remmen(zelfde als op de Stromer ST2S), goed versnellingssysteem en de accu van 735W is best netjes. Koplamp levert voor een speed pedelec te weinig licht volgens mij.
Zou je in de toekomst nog zelf kunnen upgraden naar een met meer licht.
Welke vermogen levert de motor?
Volgens het COC levert de motor 450W, merk JINHUA VISION INDUSTRY.

Hoe die Chinezen dat allemaal weer geregeld hebben, weet ik niet, maar het is identiek dezelfde motor dan volgende Hulong:

Afbeelding

volgende heb ik vanop hun, trouwens heel slechte, site:

Direct drive motor
36v400W/48v 500W Disc-brake
casette free wheel

HLD22R
The new brushless HLD22 motor is a new high power and sportive model and is compatible with disc or v-brakes. Having undergone an internal redesign including the application of new firmware, noise and vibration levels have been further reduced to 60dB- increasing output from 36V/250W to36V400W or 48V/500W to address special geographical needs. Meeting the demands for more power, the HLD22 offers broader vehicle “reach” for longer urban and suburban distances on all terrains. More modern and elegant in design, this motor has an integrated controller and IPX4 industrial waterproof bearings.

Besides this motor can be easily incorporated into the 26” and 28” wheeled bikes and used with standard 135mm hubs.


Morgen een kort nachtelijk ritje gepland, dan weet ik hoe het licht me bevalt 8-)
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Eerste bevindingen na eerste lege batterij
- 55km kunnen rijden, meestal op stand 5 en soms 6 (vd 6). Gemiddelde snelheid op GPS 35 km/u. Tevreden van, resultaat is wel met sportief meefietsen.
- Het B&M IQ-X voorlicht lijkt voor mij voldoende met zijn 150 lux, ik kan genoeg vooruit kijken.
- de kracht- en koppelverdeling van de ondersteuningsstanden zijn een beetje vreemd (zie ook eerdere ervaringen van anderen). Stand 3 is lekker om op te trekken en bij te schakelen, maar stand 4 legt er dan weer de rem op. De dealer had me hier al voor gewaarschuwd en een hele uitleg gedaan hoe dit komt qua sensoren, maar ik snap het toch niet goed.
Ik gebruik dus stand 3 om weg te rijden en zet em dan direct op 5.
- Wanneer de batterij bijna leeg is, krijg je duidelijk minder vermogen van de motor. 40 halen is dan het maximum.

Zal volgende week werk maken van wat foto's!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Even een update, na een eerste werkweek met de Qwic. Ik heb nu de 1e van mijn 6 werkplaatsen aangedaan en dit gaat waarschijnlijk één van mijn favoriete tochtjes worden.
3/4e van de tijd langs het jaagpad: Kanaal van Beverlo, dan Bocholt-Herentals en daarna Dessel-Schoten en in Arendonk afdraaien naar Ravels waar ook het meeste van de tijd een breed fietspad is.
Screenshot_20180704-084514.jpg
Screenshot_20180704-084514.jpg (235.52 KiB) 7500 keer bekeken
3x ongeveer hetzelfde gemiddelde gereden 's morgens, met vooral de noordwaartse stukken schuine tegenwind uit het noordoosten van 2 a 3 Beaufort. Dan haal ik geen 45 op stand 5, eerder 42. Hier voel je het dus heel goed dat de motor een stuk minder krachtig is dan een Klever/Stromer.

Ik vind de fiets heel comfortabel rijden, enkel het zadel is wat te breed naar mijn gevoel. Eens de tips van Henry hierover uittesten wanneer ik tijd heb.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Foto's komen eraan, ik krijg ze hier maar niet op het forum gezet... :ck:
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De toeter ziet eruit als een mooie aftermarketoplossing voor de oudere Stromers.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een toeter. Als deze los leverbaar is met het beugeltje, dan heb ik daar wel oren naar.

Knipsel.PNG
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

rvaneijk schreef: 08 jul 2018, 10:39 Ik ben al een tijdje op zoek naar een toeter. Als deze los leverbaar is met het beugeltje, dan heb ik daar wel oren naar.
Dat is de Busch+Muller E-bike horn. Heb ik al apart van het voorlicht te koop gezien.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Golvas

Hij is bijna overal uitverkocht, maar o.a. hier wordt hij nog aangeboden.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn werkpaard dan. Voorlopig enkel BBB-combipedalen, een drinkbus- en B+M smartphonehouder toegevoegd. Vermoedelijk komt er ook wel een ander zadel en eventueel andere handgrepen.

Heel tevreden vd Thule fietszakken, in een uitverkoop voor 75€ voor het paar op de kop kunnen tikken. Wel opletten: de Qwic heeft een 12mm dik bagagerek, dus je hebt de 12mm bevestigingshaken nodig (apart te verkrijgen).
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Mooie combinatie! Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst.

Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen op de rijbaan, met name of je vlot kunt optrekken met het verkeer en de 45 km aan kunt houden.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Dank! Het houdertje is ook los leverbaar: https://www.bumm.de/en/products/mehr/produkt/470lh.html
Golvas schreef: 08 jul 2018, 11:32 Hij is bijna overal uitverkocht, maar o.a. hier wordt hij nog aangeboden.
Plaats reactie