Wensenlijstje Wetswijziging

Sven

Vergeten te noemen:

SP ook als gewone fiets mogen berijden. Power off, zonder helm, met kind in zitje of in aanhanger.

Weet iemand of dat met een kreidler met trappers ook mag?

Ik realiseer me dat het op een SP voor handhavers lastiger is te zien of ie electrisch aangedreven wordt of niet maar het lost in ieder geval de problemen op voor het in de buurt naar school brengen van kinderen op.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Volgens mij los je dit al op door een 25 km/h max. regel op het fietspad in de bebouwde kom. Voor normale E-bikes geldt ook geen helmplicht (los van of dat wel een goed idee zou zijn.) en die mogen ook op het fietspad.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Sven

Zoals ik het heb gelezen niet:

- Een SP is een brommer.
- Op een brommer heb je helmplicht
- Mag je geen kinderen in een kinderzitje vervoe.....

Nou breekt mijn klomp!
Op een brommer mag je WEL een kind vervoeren!


Ik open even een apart draadje, dit geheel wordt me te rommelig.
Sven

Ik heb een email gestuurd naar de tweedekamerfractie van groen links over met name het gevaar dat voortvloeit uit de huidige wetgeving.

Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Sven schreef: 14 jun 2018, 09:50 Ik heb een email gestuurd naar de tweedekamerfractie van groen links over met name het gevaar dat voortvloeit uit de huidige wetgeving.

Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Was benieuwd of je al een reactie hebt ontvangen?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Sven

Vergeten te melden...
Ja, ik heb reactie dat het (de reactie) een week of vier gaat duren.

En dan krijg ik reactie dat het 8 weken gaat duren???
Maar goed, je kan in die 4 weken ook lezen dat ze zorgvuldig gaan antwoorden.

Maar als het over het vervoeren van een kind gaat geldt als ik het goed heb begrepen het volgende:

Op een brommer mag je een kind vervoeren, mits dat velig gebeurd: In een goed (gebruikt) zitje en met goedgekeurde helm op.
Alleen heeft stromer dat kinderzitje in de gebruiksaanwijzing verboden, van hen mag je niets veranderen aan je fiets, ook geen kinderzije plaatsen.
Het zou kunnen dat ze dat gedaan hebben om aansprakelijkheidsclaims af te kunnen wijzen als er achteraf dingen aan de fiets veranderd zijn.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wanneer ik donderdag kans zie om STaS van Veldhoven in de kraag te grijpen zal ik het niet laten :mrgreen:
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

https://www.at5.nl/artikelen/183451/rai ... veiligheid
Dit gaat nog wel een dingetje worden een in principe 25km voertuig van het fietspad naar de rijbaan....
Aan de ene kant fijn dat die stinkdingen daar weg moeten, aan de andere kant zal het beleid tav een SP hiermee weleens verankerd kunnen worden...
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik blijf erbij: elke maand op een aantal plekken in Nederland een massa aktie houden en elke snorfietser op de band zetten. Kan hij sneller dan 30: blauw plaatje in beslag nemen en binnen 2 weken geel plaatje opsturen. Kosten voor die operatie (zowel politieinzet als omzetten van kenteken) verhalen op de te snelle snorfietsers.

Deze aktie 2 maanden van te voren aankondigen: vanaf "datum in de toekomst" gaan we op willekeurige plekken controleren dus je hebt nog 2 maanden de tijd om te zorgen dat je snorfiets in orde is. Anders is het gevolg dat je snorfiets ineens bromfiets is, dat je in de wachttijd op het gele plaatje niet mag rijden, dat je daarna dus een gele plaat en hemplicht hebt en dat je een boete hebt van ±300 Euro.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hear hear.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie