Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor mensen die een groepsaankoop overwegen: we hebben dit eerder gedaan via het forum, maar niet alle dealers zijn hier blij mee, want men kreeg het gevoel tegen elkaar te worden uitgespeeld. (Dat is dan misschien niet helemaal onze bedoeling geweest, maar als die gevoelens in de praktijk toch ontstaan, dan is dat erg vervelend voor de dealers die zo hard hun best voor ons doen en proberen om daar ook een eerlijke boterham aan te verdienen.) Daarnaast was soms onduidelijk waarom de ene dealer de voorkeur kreeg boven de andere.

Ik heb daarom eerder besloten om groepsaankopen via een topic op het openbare Stromer Forum voorlopig niet meer toe te staan. Zie ook:

viewtopic.php?f=5&t=367

Mochten mensen een gezamenlijke aankoop overwegen, dan staat het jullie uiteraard wel vrij om via de "achterkant" van het forum (PB/e-mails uitwisselen) elkaar op te zoeken en op die manier te bekijken of er een groepsaankoop gerealiseerd kan worden. Want over deze weg heb ik als Admin natuurlijk niets te vinden of te zeggen ;) .
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 17 jun 2018, 00:00 Voor mensen die een groepsaankoop overwegen: we hebben dit eerder gedaan via het forum, maar niet alle dealers zijn hier blij mee,...
Bedankt voor je toelichting Sylvia! Ik vroeg me al af wat de reden achter die beslissing was.

Eerlijk gezegd vraag ik me in dit geval af hoe zinvol het is om een groepsaankoop te overwegen. De bouwlamp is namelijk op 1 plek 360 Euro en op alle andere plekken 400-450 Euro...
Maar: wie niet waagt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 16 jun 2018, 23:56 Elsje, top gedaan! Ik weet zeker dat anderen je voorbeeld gaan volgen. Heel veel dank voor het delen van de foto's en je verslag!
Graag gedaan! Ik ben erg blij met mijn ombouw. Gisteravond half 12 ritje gemaakt in het donker. Wat een verschil zeg en helemaal top met een druk op de knop groot licht! :mrgreen: Laat de donkere dagen maar komen.

Overigens heb ik nog wel een paar tips ter verbetering voor de ombouw. Dus als iemand Benoist, FreddyH en mij volgt; laat het even weten.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 17 jun 2018, 15:21 Graag gedaan! Ik ben erg blij met mijn ombouw. Gisteravond half 12 ritje gemaakt in het donker. Wat een verschil zeg en helemaal top met een druk op de knop groot licht! :mrgreen: Laat de donkere dagen maar komen.
Inderdaad, heerlijke bak licht he!
Elsje schreef: 17 jun 2018, 15:21Overigens heb ik nog wel een paar tips ter verbetering voor de ombouw. Dus als iemand Benoist, FreddyH en mij volgt; laat het even weten.
Als er mensen zijn die de ombouw overwegen: ik sta nog steeds open voor een knutselmiddag! Jij ook Elsje? Dus aan een ieder die dit overweegt: kies een datum en zorg voor een ruimte (kan hier maar Veghel is niet perse centraal).
Dan kunnen we gezamenlijk een boodschappenlijst opstellen, kan iedereen bestellen en heb je nog voor de herfst goed licht!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 17 jun 2018, 18:47 Jij ook Elsje?
Ja zeker! Ik woon in Doorn en heb een grote garage.

Gisteravond in het donker een testritje op een landweggetje bij mij in de buurt. Ik schakel af en toe grootlicht in/uit. Ik vind het zicht in werkelijkheid nog beter.

Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het kan het dynamisch bereik van de camera zijn, maar het lijkt alsof je de lamp te laag hebt staan... maar als je in werkelijkheid ver genoeg vooruit kunt zien dan is het natuurlijk prima!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik kon ver vooruit kijken veel verder dan met de standaard ST2 lamp. Ik heb het filmpje met mijn telefoon (samsung S8) gemaakt.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 17 jun 2018, 20:38 Het kan het dynamisch bereik van de camera zijn, maar het lijkt alsof je de lamp te laag hebt staan... maar als je in werkelijkheid ver genoeg vooruit kunt zien dan is het natuurlijk prima!
Ik heb ook de indruk dat de lamp iets te neerwaarts staat ingesteld.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tomasj schreef: 18 jun 2018, 20:05
FreddyH schreef: 17 jun 2018, 20:38 Het kan het dynamisch bereik van de camera zijn, maar het lijkt alsof je de lamp te laag hebt staan... maar als je in werkelijkheid ver genoeg vooruit kunt zien dan is het natuurlijk prima!
Ik heb ook de indruk dat de lamp iets te neerwaarts staat ingesteld.
Ik heb de waterpas er tegenaan gehouden aan de voorzijde terwijl ik de fiets recht houd. Hij staat bijna verticaal waterpas. Enkele graden voorover.

Ik heb meer bekijks sinds ik met de M99 PRO rijd en wat een mooie lamp is het toch. Tunneltje of een donker viaduct en hoppa dimlicht springt aan :D
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 21 jun 2018, 21:47 Ik heb de waterpas er tegenaan gehouden aan de voorzijde terwijl ik de fiets recht houd. Hij staat bijna verticaal waterpas. Enkele graden voorover.
Volgens de handleiding moet hij horizontaal staan. De lamp projecteert het licht al omlaag:
Screen Shot 2018-06-21 at 22.03.43.png
Screen Shot 2018-06-21 at 22.03.43.png (398.42 KiB) 3457 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie