Stromer-ontmoetingen in het wild

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

maikelplak schreef: 12 jun 2018, 23:48
Lamkram schreef: 27 mei 2018, 16:23 Afgelopen vrijdag had ik een ontmoeting met een Stromer-rijder. Het was bij mijn dealer in Amsterdam. Zijn Stromer was daar voor onderhoud en we raakten aan de praat. Hij reed ongeveer dagelijk dezelfde afstand als ik en is ook gestart in september 2017. Ook hij heeft, net als ik, de winter doorgereden. Beiden waren we erg enthoisiast over onze Stromer en we hadden exact dezelfde, alleen mijn bagage drager was lelijker. Ik wel lid van het forum maar hij “nog” niet. Ik heb hem wel aangemoedigd om lid te worden, gewoon omdat dit een leuk forum is. Nou misschien heeft hij zich wel aangemeld want hij is een regelmatige lezer.

Ik zal de rubriek van nieuwe leden aandachtig lezen en misschien is hij al lid.

Groet Mark
Hi mark,

Ik zie nu pas je berichtje hier op het forum. Ik lees meestal de berichten onder het kopje "nieuwe berichten" maar deze had ik blijkbaar even gemist.

Ik ben vanaf augustus lid geworden van dit fantastische forum en ik heb er hoop informatie vandaan gehaald, waaronder de keuze voor diverse aanpassingen (bodyfloat, andere pedalen, andere handvaten, tibetaanse gong, continental winterbanden enz enz) op mijn ST1X. Waarvoor alsnog mijn dank voor al deze info.

De naam lamkram kwam me al bekend voor aangezien ik ook van jou stukjes had gelezen op het forum. Grappig om dan een forumlid in het wild tegen te komen.

Je gaf aan dat je zelf erg handig bent en veel zelf doet aan je fiets. Anders dan ik, ik beperk me tot het poetsen van mijn fiets en het smeren van de ketting.(2 linker handen)

Vond het leuk je gesproken te hebben, we hadden iig genoeg gespreksstof over onze Stromers. Wie weet treffen we elkaar weer bij de dealer.

Mocht ik nog tips nodig hebben, ga ik je zeker een bericht sturen ;D

Groet Maikel
Ha Maikel,

Welkom dus op het forum met je eerste bericht. Het was ook leuk om met jou gesproken te hebben. Misschien treffen we elkaar ooit weer eens. Veel plezier verder met Stromeren.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Afgelopen vrijdag in Hellevoetsluis iemand die zijn Stromer in de buurt van de ingang van een supermarkt had geparkeerd waar veel mensen in-/uitlopen, wel al iemand die volgens mij langer op een Stromer fietst en dat 'aandurft', al zal niemand zo gauw hem daar mee wegnemen denk ik. Zelf zet ik hem liever niet te pontificaal in het zicht en wel met een ketting vast en in locked mode. Ik zal allicht er makkelijker in worden met de tijd.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Lomito

Heel herkenbaar, in het begin liet ik de fiets echt niet achter op een onbewaakte plaats. Tegenwoordig ben ik nog steeds voorzichtig (gebruik kettingslot) maar durf de fiets wel onbewaakt achter te laten. En juist wel in het zicht!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vandaag rond 21:30u op de A7 (jaja) t.h.v. Hoorn in de richting van Harlingen: een zwarte ST1 (samen met nog een andere fiets) op een fietsendrager achterop een auto: op weg naar Oerol misschien?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

tjeerd schreef: 16 jun 2018, 22:08 Afgelopen vrijdag in Hellevoetsluis iemand die zijn Stromer in de buurt van de ingang van een supermarkt had geparkeerd waar veel mensen in-/uitlopen, wel al iemand die volgens mij langer op een Stromer fietst en dat 'aandurft', al zal niemand zo gauw hem daar mee wegnemen denk ik. Zelf zet ik hem liever niet te pontificaal in het zicht en wel met een ketting vast en in locked mode. Ik zal allicht er makkelijker in worden met de tijd.
Indien je een dure fiets ergens 'parkeert' is het nochtans eenvoudig: maak hem vast en zet hem duidelijk in het zicht. In een klein steegje of achter een muurtje kunnen dieven veel makkelijker hun ding doen. Volop in 't zicht een slijpschijf boven halen gaan velen niet durven
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jang
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2017, 21:51
Merk SP: Stromer St1x

Deze ochtend 3 Stromers gezien.
06:10 spoorkuil Nijmegen, ik richting station, jij richting Uni ik was te laat met reageren, sorry was nog niet helemaal wakker.
06:40 F325 in Arnhem een witte Stromer ST1(x) met heer, jij Arnhem uit, ik Arnhem in.
06:43 F325 in Arnhem een witte Stromer St2 met een dame een een koplamp die te hoog staat afgesteld en dus iedereen verblind, graag even bijstellen, jij Arnhem uit, ik Arnhem in.
Zwarte ST1x, beste koop ooit, 30km enkele reis en altijd met de Stromer.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Ik zag er op mijn rit WIjchen-Velp nooit een!!
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Geen Stromer, maar ik passeerde vandaag wel een middenmotor-speed-pedelec van ongekend pluimage. Batterij was niet van Bosch, display was langwerpig.
Fiets reed iets minder dan 40 km/h, wat me vooral opviel was de teringherrie dat zo'n middenmotor maakt. Ik was dat al helemaal vergeten :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Tja, een spijt pedelec heet niet alleen zo omdat de motor zichzelf opvreet, geluid en beperkte snelheid (35 km/u) zijn ook niet fijn...
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik voel me met de geluidloze Brose middenmotor niet aangesproken... ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie