Stromerforum.nl op mobiel

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kornelito schreef: 08 jun 2018, 18:57 Het lijkt er op dat er een busje zit in de forumsoftware. Namelijk als ik me inlog via m'n smartphone, (en chrome als webbrowser), ben ik bij de volgende pagina er weer uitgeknikkerd, en mag ik me opnieuw inloggen.
Helaas ben je nog altijd het enige forumlid dat zich met dit probleem bij mij gemeld heeft. In dat geval kan ik niet anders dan concluderen dat het geen PHPBB bugje is, maar iets aan de gebruikerskant. Zodra ik tijd heb zal ik in ieder geval het forum updaten naar de nieuwste versie, wie weet helpt het.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

J3R schreef: 09 jun 2018, 12:00 Gebruik op mobiel (GSM/Tablet) bij andere fora Tapatalk; werkt perfect. Beheerder kan een forum gratis aanmelden.
Ik heb mezelf kort na de oprichting van het Stromer Forum verdiept in Tapatalk en besloten om het vooralsnog niet te implementeren:
Stromeur schreef: 29 mei 2017, 19:34 Ik heb me vandaag wat meer verdiept in Tapatalk en vind het jammer genoeg geen optie voor het forum.

Tapatalk wordt door phpBB niet als officiële extensie aangeboden. Dit vanwege diverse beveiligingsissues aan de kant van Tapatalk. Tapatalk brengt wijzigingen rechtstreeks in de forumdatabase aan, in plaats van te communiceren via de daarvoor bestemde API, en dat is een absolute no fly zone. Zolang Tapatalk deze issues niet oplost, zal het niet door de validatie van phpBB heen komen.

Ik zou Tapatalk handmatig kunnen installeren, iets wat op veel fora ook wordt gedaan. Want iedereen denkt: ze hebben het allemaal, iedereen vraagt erom, het zal daarom wel oké zijn, trekt vast meer bezoekers dus ik zet het er ook op. Maar feitelijk weet geen enkele admin wat Tapatalk via de achterdeur allemaal aanricht, en er worden wél gekke dingen gerapporteerd. (Van Tapatalk gebruikers die door kunnen posten in reeds gesloten topics, tot aan een uitgeschakelde Tapatalk extensie die doodleuk blijft werken. Aan de zijde van Tapatalk blijft het angtvallig stil als forumbeheerders ondersteuning vragen bij dergelijke problemen.)

Zodra phpBB Tapatalk als officiële extensie aanbiedt, zal ik het op het forum implementeren. Maar tot die tijd helaas dus niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Stromeur schreef: 13 jun 2018, 20:21
Kornelito schreef: 08 jun 2018, 18:57 Het lijkt er op dat er een busje zit in de forumsoftware. Namelijk als ik me inlog via m'n smartphone, (en chrome als webbrowser), ben ik bij de volgende pagina er weer uitgeknikkerd, en mag ik me opnieuw inloggen.
Helaas ben je nog altijd het enige forumlid dat zich met dit probleem bij mij gemeld heeft. In dat geval kan ik niet anders dan concluderen dat het geen PHPBB bugje is, maar iets aan de gebruikerskant. Zodra ik tijd heb zal ik in ieder geval het forum updaten naar de nieuwste versie, wie weet helpt het.

Vreemd. Nochtans standaard chrome, met standaard oneplus3.. :s. In desktopweergave werkt het wel..
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ok. Ondanks dat ik principieel geen Chrome gebruik heb ik hem op mijn mobiel weer even enabled en even het forum getest.

Bij mij werkt het forum gewoon zoals het hoort: ik kan van pagina naar pagina navigeren, reacties achterlaten, privé berichten lezen, ... alles. Tussendoor wordt ik nooit uitgelogd.

Omdat ik een antieke versie van Chrome op mijn mobiel heb staan heb ik deze even geupdate naar de nieuwste versie. Ook daarmee geen enkel probleem kunnen detecteren. Deze 2 Chrome versies heb ik geprobeerd:
Antieke versie:
Screenshot_20180613-212132.png
Screenshot_20180613-212132.png (79.51 KiB) 2957 keer bekeken
Nieuwste versie in Play store:
Screenshot_20180613-212337.png
Screenshot_20180613-212337.png (80.85 KiB) 2957 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Afbeelding

Ik heb een iets nieuwere versie van OS, en dus ook een nieuwere (andere) versie van Chrome. Enfin... Wie weet raakt het ooit wel opgelost. Ik vrees dat het inderdaad aan de kant van chrome zal liggen, aangezien firefox, en andere versies van chrome er duidelijk geen probleem mee hebben.

Ik ben trouwens ingelogd op Chrome.. Alles wordt gesynct.. Misschien ligt het daar aan.
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik check het forum ook op mijn tablet via chrome en ook hier heb ik dit probleem nog niet ervaren.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Stromeur schreef: 13 jun 2018, 20:22
J3R schreef: 09 jun 2018, 12:00 Gebruik op mobiel (GSM/Tablet) bij andere fora Tapatalk; werkt perfect. Beheerder kan een forum gratis aanmelden.
Ik heb mezelf kort na de oprichting van het Stromer Forum verdiept in Tapatalk en besloten om het vooralsnog niet te implementeren:
Stromeur schreef: 29 mei 2017, 19:34 Ik heb me vandaag wat meer verdiept in Tapatalk en vind het jammer genoeg geen optie voor het forum.

Tapatalk wordt door phpBB niet als officiële extensie aangeboden. Dit vanwege diverse beveiligingsissues aan de kant van Tapatalk. Tapatalk brengt wijzigingen rechtstreeks in de forumdatabase aan, in plaats van te communiceren via de daarvoor bestemde API, en dat is een absolute no fly zone. Zolang Tapatalk deze issues niet oplost, zal het niet door de validatie van phpBB heen komen.

Ik zou Tapatalk handmatig kunnen installeren, iets wat op veel fora ook wordt gedaan. Want iedereen denkt: ze hebben het allemaal, iedereen vraagt erom, het zal daarom wel oké zijn, trekt vast meer bezoekers dus ik zet het er ook op. Maar feitelijk weet geen enkele admin wat Tapatalk via de achterdeur allemaal aanricht, en er worden wél gekke dingen gerapporteerd. (Van Tapatalk gebruikers die door kunnen posten in reeds gesloten topics, tot aan een uitgeschakelde Tapatalk extensie die doodleuk blijft werken. Aan de zijde van Tapatalk blijft het angtvallig stil als forumbeheerders ondersteuning vragen bij dergelijke problemen.)

Zodra phpBB Tapatalk als officiële extensie aanbiedt, zal ik het op het forum implementeren. Maar tot die tijd helaas dus niet.
Dank voor de toelichting en terecht om Tapatalk dus geen toegang te verlenen.
Op de tablet (iPad) kan ik met een pijltje terug naar de vorige pagina; op één of andere manier heb ik geen vorige pagina knop op de iPhone; dat is wel lastig lezen soms.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

J3R schreef: 14 jun 2018, 10:19 Dank voor de toelichting en terecht om Tapatalk dus geen toegang te verlenen.
Op de tablet (iPad) kan ik met een pijltje terug naar de vorige pagina; op één of andere manier heb ik geen vorige pagina knop op de iPhone; dat is wel lastig lezen soms.
Als je van links naar rechts over het scherm 'swipet' zou je naar de vorige pagina moeten gaan.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

ik ben op zowel desktop als mobiel vaak uitgelogd. Dacht dat het aan de geldigheid van de cookies zou liggen maar zie dat die 1 jaar geldig zijn.

misschien iets in de database zoals hier gesuggereerd wordt? http://newtondynamics.com/forum/viewtop ... 959#p59212
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Plaats reactie