Positie update vreemd

Plaats reactie
Ron de Kloet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2018, 07:36
Locatie: Son
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 4000

Ik ben sinds enkele weken bezitter van een 2017 ST2. Wat ik tot heden niet begrijp is de manier waarop de positie in de app ge-update wordt. Afgezien van 1 enkele week, wordt de locatie enkele dagen vertraagd aangegeven (bv “positie het laatst geactualiseerd 6 dagen en 14 uur geleden”) terwijl ik afgelopen week toch dagelijks naar mijn werk ben gefietst. De acculading en gereden afstand worden wel actueel aangegeven. Vreemd genoeg heeft het gedurende 1 week feilloos gewerkt. Herkent iemand dit?
Ron de Kloet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2018, 07:36
Locatie: Son
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 4000

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat de positie update weer gaat werken wanneer ik de accu gedurende lange tijd verwijder (1 nacht). Daarna werkt alles naar behoren en wordt positie van fiets goed aangegeven. Dit blijft enkele dagen goed gaan. Ga dit nu nauwkeurig vastleggen en bij Stromer melden.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

De omni zou zijn positie slechts om de zoveel minuten (10 dacht ik?) bepalen, mits enkele voorwaarden:
- fiets staat aan
- GPS-bereik ok
- GPRS-bereik ok (GSM-netwerk dus)

Zowel satelliet- als netwerkverbinding kunnen hinder ondervinden wanneer de fiets binnen staat.

Het gebeurt bij mij ook dat mijn fiets in de garage staat, terwijl de app aangeeft dat hij nog bij de supermarkt staat, en dergelijke. Wanneer je de fiets inschakelt, zal hij waarschijnlijk ook zijn positie bepalen en verbinding maken met de server van Stromer, logisch dus dat het ok lijkt wanneer je de batterij er eens hebt uitgehaald.

Persoonlijk lig ik er niet wakker van, maar ik meen ergens op het forum hier een artikel gelezen te hebben van iemand die daarvoor zijn dealer voor 't gerecht heeft gesleept wegens bedrieglijke reclame. Het fijne weet ik er niet meer van.
Scheldelaan-Stromer
Ron de Kloet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2018, 07:36
Locatie: Son
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 4000

Bedankt voor meedenken. Ik denk echter dat er in mijn geval echt iets anders mis is. Hoewel de fiets dagelijks gebruikt wordt en goede ontvangst heeft en in open omgeving (dus goede GPS ontvangst) meldt de OMNI app dat de positie bv 12 dagen geleden is ge-update. Het maakt mij niets uit dat het mogelijk 10 minuten verouderd is. Alle andere gegevens (accu, gereden afstand) wordt wel keurig bijgehouden.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Ron,
Wat je kunt proberen is de Omni app eerst op je telefoon te verwijderen en daar weer opnieuw te installeren.

Indien het dan nog steeds niet werk, dan zou ik, als ik jou was, contact opnemen met jou fietsmaker.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Ron de Kloet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2018, 07:36
Locatie: Son
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 4000

Bedankt. Ga ik proberen. Moet even wachten totdat hij het weer niet doet. Verwacht dat dit dinsdag of woensdag weer het geval zal zijn.
Atarist
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:36

Ik heb dezelfde soort fiets en het is mij niet speciaal opgevallen dat de positie niet dagelijks geactualiseerd wordt. Maar voor mij is deze functionaliteit ook niet zo heel erg spannend. Als ik er niet mee onderweg ben staat de fiets óf bij mij in de garage, óf in de fietsenkelder op mijn werk.
Wat ik wel een beetje vreemd vind van de omni app is de weergegeven temperatuur van de motor en de accu. Ik kijk nu net even, de fiets heeft al een dag niet gereden en de temp van de motor is volgens de app 48, en de accu 31 graden. Dt lijkt me de temperatuur toen ik thuiskwam, en dat die sindsdien niet meer is geactualiseerd.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Atarist schreef: 09 jun 2018, 22:32 Wat ik wel een beetje vreemd vind van de omni app is de weergegeven temperatuur van de motor en de accu. Ik kijk nu net even, de fiets heeft al een dag niet gereden en de temp van de motor is volgens de app 48, en de accu 31 graden. Dt lijkt me de temperatuur toen ik thuiskwam, en dat die sindsdien niet meer is geactualiseerd.
Net als je positie, moeten ook die gegevens via het GPRS-netwerk worden doorgegeven aan de server van Stromer, en zo naar je app. Tenzij je koppelt met bluetooth, uiteraard. Daar heb ik geen ervaring mee, want dat zit er bij mij niet op.
Scheldelaan-Stromer
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Atarist schreef: 09 jun 2018, 22:32 Ik heb dezelfde soort fiets en het is mij niet speciaal opgevallen dat de positie niet dagelijks geactualiseerd wordt. Maar voor mij is deze functionaliteit ook niet zo heel erg spannend. Als ik er niet mee onderweg ben staat de fiets óf bij mij in de garage, óf in de fietsenkelder op mijn werk.
Wat ik wel een beetje vreemd vind van de omni app is de weergegeven temperatuur van de motor en de accu. Ik kijk nu net even, de fiets heeft al een dag niet gereden en de temp van de motor is volgens de app 48, en de accu 31 graden. Dt lijkt me de temperatuur toen ik thuiskwam, en dat die sindsdien niet meer is geactualiseerd.
Klopt helemaal. Nadat je jou Stromer hebt uitzet worden gegevens in de Stromer App niet meer geupdate. De Stromer app wordt elke 10 minuten geupdate, echter alleen wanneer de Stromer aan staat.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie