Afstand fietswinkel

Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

Hier zijn natuurlijk allemaal stromer-fanaten.
Waarschijnlijk zijn er fietswinkels met andere merken dichterbij thuis.
Maar hebben jullie gekeken naar de afstand van thuis naar de fietswinkel.
Heeft de afstand al -of niet meegespeeld in de beslissing om een stromer te kopen. ?
Hoever zijn jullie van de stromer-fietswinkel verwijderd ?
Wat bij problemen met de fiets om naar de winkel te gaan?

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb heel serieus gekeken naar een goede dealer in de buurt. Wellicht had ik veel mazzel, de eerste die ik bezocht (10 km afstand) gaf meteen een goed gevoel.
Maar liever wat verder weg voor een goede dealer dan dichtbij een prutser...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Ik geef de voorkeur aan een topdealer op loopafstand... hoeveel geluk kan een mens hebben met slechts 200 meter afstand tot één van de meest klantvriendelijke Stromer-dealers van Nederland. :bp: :hy: :cool2:
Golvas

Ik heb de kans gehad om ogenblikkelijk op een nagelnieuwe ST2 te stappen op 58 km van mijn deur (>1u rijden), op 108 km (1u20) en nog op tal van aantal andere plaatsen.

Momenteel ben ik aan het wachten op mijn bestelde fiets ... (top)dealer zit op minder dan 5 km afstand.
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Mijn dealer zit op 30 km. Dealer van het jaar hielp wel, maar was niet doorslaggevend. Locatie is uniek in België, bij brouwerij De Koninck. Bezoek combineer ik meestal met een brasserie bezoek en ban daar ook al gepasseerd bij slager en chocolatier en bakker.
Meestal kies ik voor een dealer die geen 20 verschillende merken heeft. Bij pech heb ik pechverhelping, kan ik een fietsendrager op de trekhaak plaatsen en als het electronisch mankement is zelf tot aan de dealer fietsen.
Dat er nu op 10 km een ! zaak is gekomen doet me niets. Al moet ik wel zeggen dat er daar iedere week andere Stromers in de etalage staan.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Johnb_53
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2018, 12:17

Mijn fietswinkel zit op 108 km enkele reis, wel bewust gekozen.
Een dag voor mijn vakantie begaf mijn controller het door waterschade. Dealer gebeld, kom maar langs ik heb alleen geen controller op voorraad en moet er een uit een nieuwe fiets halen, top service.
Ondertussen ben ik nu enkele weken op vakantie, 800 km gereden met 8.500 hoogte meters.
Mijn keuze om de afstand naar deze dealer voor lief te nemen is de juiste gebleken.
ST1 X - Charcoal 20 inch - Bodyfloat - Shockstop.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Voor mij zit de dealer op 16km en die heb ik gekozen naar de afstand, en gelukkig maar want mijn fiets heeft zoveel opstart problemen gehad dat ik daar evengoed had kunnen gaan wonen :bu:
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Mijn dealer zit in Amsterdam en ik ben er nog nooit binnen geweest. Hoeft hopelijk ook niet want ik woon in Zaltbommel (82km).

Ik heb, na een teleurstellend ander aankooptraject, voor deze dealer gekozen gezien ik er goede verhalen over las op dit forum. Het eerste telefonisch contact was een verademing en tot nu toe word ik op afstand prima geholpen.

Wat ook meespeelde is dat ze voorraad hadden, aan huis leverden en service/garantie voor zover mogelijk aan huis kan worden afgehandeld (service aan huis kost wel wat, garantie niet).

Er zit in Zaltbommel, dus op steenworp van mijn huis, een enorme (en schitterende) sportfietsenzaak die ook Stromers verkoopt. Heb daar wel eens een andere fiets gekocht. Evengoed deed mijn gevoel me toch Amsterdam kiezen.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
buco

De keuze fietsenwinkel was voor mij vrij doorslaggevend. Ik doe 35km woon-werk en ongeveer in het midden zo'n 500m verwijderd van mijn route zit mijn fietswinkel :cool2: . Meestal krijg ik ook een leenfiets mee als er echt iets scheelt :cool2: .
Sped
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2018, 09:28
Locatie: Leuven (BE)
Merk SP: Klever X Alpha
Km-stand: 1.500

Mijn dealer (Klever) zit op 75km. Was toch vloeken toen ik door had dat ik vergeten was om het sleuteltje van de batterij daar achter te laten voor de herstelling :bu:
Klever X Alpha
Plaats reactie