Verende stuurpen

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 05 mei 2018, 22:36 Dat is een smartphonehouder van Rokform. Kost wat, maar krijg je ook wat. Ik hem 'm ook. Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=9&hilit=smartphone+houder

De basis van deze houder, die de topcap bovenop je stuurpen moet vervangen, is wel net wat te klein voor de stuurpen die op de ST2 en ST2 S zit. Op mijn ST1 X zat-ie als een huis.

Op een Redshift Shockstop stuurpen past-ie zo te zien al een stuk beter, maar daar kan Elsje je vast meer over vertellen.
Op de vorige foto zat er ruimte tussen de shockstop en de stuurpen. Ik heb toen snel bij mijn FM hier in het dorp een vulring gehaald. Voor het mooie zou de ring ietsje kleiner moeten zijn in diameter (zelfde diameter als de shockstop) maar ik vind het goed zo.
Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het best netjes. Ga ik ook doen met mijn Es. Thanks.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Heeft iemand enig idee hoeveel centimeter hoger de 30 graden Shockstop staat t.o.v. de originele ST2 stuurpen?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Patrikius … jou oplossing komt me bekend voor 8-) .

Hier ook een updateje in relatie tot het topic...
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Fietske schreef: 10 jun 2018, 16:17 Patrikius … jou oplossing komt me bekend voor 8-) .

Hier ook een updateje in relatie tot het topic...
Jaa zal wel Fietske ;-))
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Golvas

Fietske schreef: 10 jun 2018, 16:17 Hier ook een updateje in relatie tot het topic...
Ik zie roest en lakschade, hoe lang heb je deze stuurpen in gebruik en wat zijn je ervaringen ermee ?
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Je ziet geen roest ;) , hooguit kopervet.
Lakschade hooguit aan een beugeltje waar momenteel de lamp aan vast zit (en niet origineel is) en nog vervangen gaat worden … zodra ik tijd heb.
Golvas

Fietske schreef: 10 jun 2018, 22:13 Je ziet geen roest ;) , hooguit kopervet.
Zelfde kleur, vandaar mijn foutieve interpretatie ... :?

Wat zijn je ervaringen met deze stuurpen ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fietske schreef: 10 jun 2018, 16:17 Hier ook een updateje in relatie tot het topic...
Heeeee, die komt me bekend voor. Reinout-St1x is in den beginne bezig geweest met het bestellen van zowel de Redshift Shockstop als deze Stafast, maar die Stafast is destijds domweg nooit geleverd en ik dacht dat-ie er wel helemaal nooit meer zou komen.

Het ontwerp/mechanisme van de Stafast is weer heel anders dan dat van de Redshift, en op papier sprak de Stafast mij meer aan, met name omdat de demping niet via een elastomeer gaat. Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Stromeur schreef: 14 jun 2018, 22:40 Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen!
Jij niet alleen, ik vroeg er ook al twee keer naar ... :mrgreen:
Plaats reactie