Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

Ik ben Marc, woonachtig te Tervuren(België). Zelf heb ik (nog) geen elektrische fiets. Wel doe ik zowat dagelijks, met mijn klassieke fiets, 10km naar het werk en natuurlijk 10km terug. Dit op een variërend terrein. Plat, bergop, bergaf... . Winter en zomer.
Die 10 km zijn voor mij juist genoeg. Verder moet het niet zijn.
Mijn bedoeling was om dit nog een aantal jaren zo verder te doen.
Maar het bedrijf gaat verhuizen en de afstand wordt aanzienlijk groter. Mijn eerste idee was ; tja dan ga ik met de
wagen. Maar een tijdje later begon het stemmetje in mij te protesteren en een tweede idee is om het fietsen toch niet zomaar los te laten.

Ik ben dan nu wat aan het rondkijken naar elektrische fietsen. Stromer is er één van.
ik kom hier wat indrukken opdoen en wat vragen stellen als ik er heb.

groetjes

*Heb het bericht even hier neergezet ik vermoed dat je het hier wilde*
Groetjes Zebbernaut
RobinF
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2018, 13:13

Hallo,
Mijn naam is Robin, 52 jaar. Woonachtig in het midden van het land. Ik ben sinds anderhalf jaar de gelukkige bezitter van een Stromer ST2. De fiets heb ik in juni 2017 tweedehands gekocht toen hij een half jaar oud was.
Ik gebruik de Stromer uitsluitend voor woonwerk verkeer, ongeveer 150 km per week. Op de racefiets kreeg ik al mijn spullen niet meer mee en deze manier van reizen scheelt me ook weer een douchebeurt op het werk.
Altijd met een brede grijns op mijn gezicht rondgereden, helaas sinds drie maanden een stuk minder, aangezien er problemen zijn met de ondersteuning die de dealer en Stromer tot nu toe niet hebben kunnen oplossen.
Maar daarover meer in een passend item....
arnolphus
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:13

Hoi!

Hier nog een fiets-enthousiast. Ik fiets rond de 200km per week vanuit Amsterdam. En recent ook kennis gemaakt met de stromer fietsen. Ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen en deel graag met jullie alle expertise, tip/tricks, ervaringen en andere oorlogsverhalen.

Cheers! :
Sndg
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2018, 09:19

Goedemorgen,

Ik ben momenteel in het proces van het zoeken en kopen van een Stromer. Waarschijnlijk een ST1 (S/T).
Na de zomer zal ik mijn huidige werk gaan verlaten en aan een nieuwe baan beginnen.
Nu is mijn reisafstand nog 71,5km enkele reis. Iets te ver, zelfs voor iemand die verder dol is op fietsen.
Mijn nieuwe reisafstand wordt 20km enkele reis en dan gaan er weer mogelijkheden ontstaan :bp:

Kortom, hopelijk kan ik binnenkort een berichtje plaatsen, met een mooi fotootje van de fiets.
Tot gauw.
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Hallo,
Mijn naam is Mike en sinds vandaag in blijde verwachting van een ST2.
Tot die tijd blijf ik mijn kilometers wegrijden op mijn trouwe R&M charger HS.
Deze doet nu al ruim 15.000 km dienst door weer en wind.
4 dagen in de week 56 kilometer en 1 dag thuiswerken is dus ongeveer 225 km per week
Daarnaast nog een paar keer per week op de MTB of racefiets en na een blessure ook weer gestart met hardlopen. Tijd die overblijf gaat naar gezin, voetbalclub van zoonlief en er moet ook nog gewerkt worden
Remember to do things which are right rather than things that are easy
tommeke100
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018, 16:54

Hallo,

Ik ben Tom en ben geen stromer rijder. Heb wel een speed pedelec, namelijk een R&S Delite Nuvinci maar ben er niet tevreden over. De beloofde snelheid van 45km/h is met moeite te halen zelfs met de hoogste ondersteuning. Nu zal je wel denken heeft hij dan geen testrit gedaan en jawel heb ik gedaan maar kennelijk niet lang genoeg. Daarmee wil ik bedoelen dat de dealer midden int stad gelegen ligt en ik daar de weg niet kende. Mocht een testritje doen maar enkel in de buurt. Naïef dat ik was enkele minuutjes toertje blok gereden, snel kunnen optrekken dat wel maar nergens de max snelheid kunnen halen door te druk verkeer. Dealer verzekerde me dat snelheid van 45km/h te halen is. Dus ik fiets besteld en 6 weken later mogen ontvangen. Kun je mijn teleurstelling begrijpen als ik er de eerste keer mee rond reed. Ik woon op de boerebuiten dus lekker lange stukken. Ok mijn conditie is nu niet de beste maar nu ook niet om te zeggen de slechtste maar de 45 haal ik niet. hooguit 38 met goed meetrappen. Contact opgenomen met de dealer en deze wist mij te vertellen dat dit normaal is en dat het de bedoeling is dat de bestuurder ook nog meetrapt, als mijn conditie verbeterde zou de snelheid ook vanzelf wel omhoog gaan. Inmiddels zijn we bijna een jaar later en rijd ik er ongeveer een 3-4 dagen in de week mee naar mijn werk (40 km heen en terug). Hetgeen op deze fiets wel zeer goed is, is het comfort, vering voor en achter doet toch wel iets.
Dus ja ondertussen verschillende dingen zitten opzoeken hoe en waarom mijn fiets zo "traag" was. Na enig opzoek werk ontdekt dat een middenmotor toch niet echt geschikt is voor een speed pedelec.
Vele sites later kwam ik stromer tegen en hoe algemeen positief mensen hier over waren. Na lang denken toch even langs geweest bij een dealer van stromer, zeer vriendelijke mensen, mocht meteen een st2 lenen voor een paar dagen om even te voelen of het iets voor mij was. Volgende dag teruggekeerd en van dit aanbod gebruikt gemaakt.
Ok het verschil in kracht is direct merkbaar vanaf het moment je je voet op de trappers zet. Raar gevoel net alsof er iemand duwt in je rug, dit heb je niet met mijn R&S. moeiteloos naar 42-43 en met beetje bijtrappen 45-46. Ben onder de indruk van deze fiets. Het enige wat waarschijnlijk iets is waar ik niet aan gewend ben is dat iedere putje direct doorgegeven wordt aan de bestuurder en heb gemerkt dat je dit na een tijdje voelt op de polsen. Maar dit is waarschijnlijk iets dat kan verholpen worden door nadien een geveerde voorvork te voorzien.

En dan nu mijn dilemma: Blijf ik rondrijden op een fiets die eigenlijk van in het begin al niet doet waar ik hem heb voor gekocht (45km/h rijden) of verander ik naar st2 en neem er dan de financiële kater bij.

Dilemma's dilemma's
Gebruikersavatar
Saki
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2018, 20:14
Locatie: Bonheiden

Hallo,
Ik ben afkomstig uit Bonheiden bij Mechelen.
Voorlopig heb met de wagen ik nog een redelijke vlotte woon-Werk verbinding Bonheiden- Haven v A. (thv Kinépolis Antwerpen) en terug.
Heen meestal 40 minuten, terug op een uur (2 keer per week wat langer).
Het is vooral uit 'sportief' oogpunt dat ik de sprong op een speed pedelec zou wagen, door mijn drukke job, gezinsleven, een rugblessure en een verbouwing kom ik er gewoon niet meer aan toe om mijn sport (crossfit) uit te oefenen.

Ik overweeg de aankoop van een stromer STx1 814wh maar voor ik deze toch wel ingrijpende aankoop finaliseer heb ik toch nog wat bedenkingen.
Ik vermoed dat ik heen ongeveer 35km zal rijden (deur tot deur, niet de kortste route), Het makkelijkste is natuurlijk richting Mechelen rijden en daar de fietsostrade richting antwerpen om via het ringfietspad en de singel op mijn bestemming te geraken. Ik denk dat ik mits wat oefening en roadknowledge de rit op 60-70 minuten op een veilige manier kan afleggen.
Is er toevallig iemand die ongeveer dezelfde richting uit moet en mij wat meer info kan geven? Ik las dat je op (delen?) van de fietsostrade niet met een pedelec mag rijden?

Om de aankoop wat minder ingrijpend te maken dacht ik er aan om via QicQ de fiets te 'leasen' na wat over en weer gemail blijkt dit echter een dure aankoop waar je niet echt profijt mee doet. Ook de aankoop van een ST1 met 10k km op de teller voor een paar 1000 euro heb ik overwogen maar de kans is groot dat ik hier binnen de kortste keren toch wel voor grotere kosten sta.
Bijkomend probleem is dat ik mijn zoontje van 1 jaar niet mag vervoeren met mijn stromer, zodat ik eerst voorbij de creche moet fietsen om dan thuis mijn koersfiets met fietskar op te pikken, niet echt motiverend :) Maar goed dura lex sed lex...

Zoals jullie lezen nog wel wat food 4 tought vooral nu het havenbedrijf overweegt om vanaf volgend jaar ook speed pedelecs in haar fietslease pakket op te nemen...
Los daarvan zou ik gewoon eens 2 weken op een stromer willen rijden :)
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Kelvin,
ervaren mountainbiker en sleutelaar aan mountainbikes :D.
Altijd met de auto/scooter naar mijn werk gegaan (22 km).

Sinds paar weken onderzoek gedaan naar ebikes en mogelijkheden voor beter woon/werkvervoer
Nu bezitter van 2e hands Stromer ST1X met grootste accu.

Ik heb echt heel veel info van dit forum gehaald! Bedankt iedereen hiervoor!
Misschien kan binnenkort zelf info geven 8-)
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bas, 49 jaar oud. Amsterdammer maar woon al 17 jaar in Antwerpen.
Ik werk in Mechelen, 22 km op de fiets, langs de fietssnelweg (nou ja.. niet zoals de fietssnelwegen in Nederland maar daarover later misschien meer).

Voorheen ging ik altijd met de auto of de motor. Met de auto tussen de 20 en 45 min afhankelijk van verkeer, met de motor wat sneller natuurlijk :-)

Een jaar of 3 gelden een elektrische fiets gekocht, gewone 25km/u en daarmee paar keer heen en weer gefietst maar dat vond ik niks, tot 25 gaat het prima en dan opeens valt alles weg van ondersteuning, dus harder gaan is bijna niet mogelijk. Reed toen de rit naar mijn werk met een gemiddelde van 22 of zo, niet zo heel veel sneller als op mijn moutainbikie met 20 of zo gemiddeld.

Na 3 maanden werd deze fiets gestolen en heb ik een Sparta MNB speed gekocht, al beter, Bosch middenmotor en Nuvinci naaf. Rij een gemiddelde van zo'n 32 of deze fiets, iets meer als ik me in het zweet trap. Tot 40 gaat goed, daarboven is hard werken... :-)

Probleem met deze fiets is dat hij boven de 40 echt niet meer stabiel rijdt, dit is een een opgevoerde stadsfiets. Ik heb ook al 5 keer een slag uit mijn wiel moeten laten halen en een keer het wiel volledig opnieuw gespaakt.. Belgische fietspaden.. Plus heel veel technische problemen met de Nuvinci. Destijds voor deze fiets gekozen omdat mijn dochter nog achterop naar school ging in kinderzitje, maar nu kan ze zelf fietsen.

twee weken geleden eens een Stromer gehuurd om eens te kijken hoe dat is.... Wauw... Gemiddelde van 38 gehaald, 30 minuten naar mijn werk. Niet meer bij elke hobbel bang om mijn velg stuk te rijden.. geweldig.

Dat wil ik dus ook. Bij mijn werkgever gevraagd voor lease maar ze willen er nog niet aan, jammer, jammer. Maar het bleef knagen.
Gisteren de knoop doorgehakt en na flink wat slikken een ST2 besteld uit eigen zak.

Helaas nog tot eind augustus wachten.. :-(

Groet
Bas
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
adriedimitry
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2018, 16:17
Locatie: Bern.

Hallo Allemaal,
Ik ben Adrie de ene helft van adriedimitry.
We gaan morgen kijken naar een ST1x de 25 km uitvoering .
Ik had me de hele tijd ingelezen op de 45 km tot er een zin langs kwam die me aan het denken heeft gezet.
Daar we een camper hebben en veel in natuurgebieden zijn en daar dan ook veel fietsen ,gaat dat niet lukken met de 45 km uitvoering.
In dit forum staat er erg weinig van de 25 km uitvoering maar in gedachte maak ik er dan maar 25 van.
Dus morgen met de camper naar Amsterdam en kijken of ze in de garage van de camper past.
Groet Adrie.
Plaats reactie