https://www.ed.nl/eindhoven/fietser-zwa ... ~ab7153a0/
Shit!
Stromer ongeluk in Eindhoven
Hopen op een goeie afloop zwaar hoofdletsel.... triest weer dit ... de wetgeving moet echt eens met goeie oplossingen komen ivm veiligheid Stromeren
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel
woon-werk 25km enkel
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Da's heftig! Ik hoop dat het met de fietser snel de goede kant op gaat, en ik hoop ook dat *als* hij inderdaad op het fietspad gereden heeft (wordt wel enigszins in de tekst gesuggereerde), dat dit dan geen financiele strop voor hem/haar gaat worden.
Brr.... dat is hier vlakbij mijn werk gebeurd
Brr.... dat is hier vlakbij mijn werk gebeurd
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Wat naar. Ik hoop op een goed en spoedig herstel voor deze fietser.
In de twee weken dat ik op een Stromer rijd heb ik eerlijk gezegd al meer hachelijke situaties meegemaakt dan me lief is.
Bijna iedere dag wel een keer.
- Bijna onder vrachtwaggel.
- Op volle snelheid tegen als een pijl overstekende kat aangereden (kat rende weg, heb politie en dierenambu verwittigd).
- Te snel bij afslaande autos dus vol in de ho-ijzers.
Ik ben gelukkig nog niet door schade wijzer geworden, wel door schande (ja ik doe zelf ook dingen verkeerd).
Waar ik voorheen ook nog wel eens door rood reed stop ik nu maar (probeer hiermee ook een beetje de SP niet in slecht daglicht te zetten). 45km alleen op rechte stukken met luw verkeer, beetje links houden als het kan zodat ik straatjes rechts in kan kijken.
In de twee weken dat ik op een Stromer rijd heb ik eerlijk gezegd al meer hachelijke situaties meegemaakt dan me lief is.
Bijna iedere dag wel een keer.
- Bijna onder vrachtwaggel.
- Op volle snelheid tegen als een pijl overstekende kat aangereden (kat rende weg, heb politie en dierenambu verwittigd).
- Te snel bij afslaande autos dus vol in de ho-ijzers.
Ik ben gelukkig nog niet door schade wijzer geworden, wel door schande (ja ik doe zelf ook dingen verkeerd).
Waar ik voorheen ook nog wel eens door rood reed stop ik nu maar (probeer hiermee ook een beetje de SP niet in slecht daglicht te zetten). 45km alleen op rechte stukken met luw verkeer, beetje links houden als het kan zodat ik straatjes rechts in kan kijken.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
44km enkel w.w.
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
Ai, nouja, hij kan het nog navertellen ...
Hopelijk helm op en door groen gereden op een brom-/fietspad. Anders financieel ook een flinke douw.
Hier op de hoek van mijn werk eergisteren een fietsster onder een afslaande vrachtwagen gekomen en die kan het helaas niet meer navertellen. Rij nu dagelijks 2 keer langs een met bloemen omringde lantaarnpaal en dat is telkens even slikken. Maakt je beseffen hoe kwetsbaar je bent en dat je 10 keer uit moet kijken, want je medeweggebruiker doet dat misschien niet. beter een keer teveel dan te weinig remmen en kijken.
Hopelijk helm op en door groen gereden op een brom-/fietspad. Anders financieel ook een flinke douw.
Hier op de hoek van mijn werk eergisteren een fietsster onder een afslaande vrachtwagen gekomen en die kan het helaas niet meer navertellen. Rij nu dagelijks 2 keer langs een met bloemen omringde lantaarnpaal en dat is telkens even slikken. Maakt je beseffen hoe kwetsbaar je bent en dat je 10 keer uit moet kijken, want je medeweggebruiker doet dat misschien niet. beter een keer teveel dan te weinig remmen en kijken.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Dit soort incidenten maakt je er wel weer bewust van dat je gewoon hartstikke kwetsbaar bent op je fiets, ook al beschouwt de wet je als 'sterke' verkeersdeelnemer.
Ik ben nog maar beginnend stromeraar en heb er net 500 km op zitten, tot nu toe geen tricky momenten meegemaakt. Ik hoef dan ook niet door een drukke stad en dat zal veel uitmaken.
Hopelijk komt het goed met deze fietser.
Ik ben nog maar beginnend stromeraar en heb er net 500 km op zitten, tot nu toe geen tricky momenten meegemaakt. Ik hoef dan ook niet door een drukke stad en dat zal veel uitmaken.
Hopelijk komt het goed met deze fietser.
Brrr, dat ziet er niet best uit...
De eerste paar duizend kilometers had ik ook regelmatig 'spannende' momenten op de fiets, heel wat keren een noodstop moeten maken en uiteindelijk tot het inzicht gekomen dat dit vooral door mijn eigen rijstijl veroorzaakt wordt: de het-is-zo-lekker-om-door-te-knallen rijstijl... Hierdoor rij je in een rush en ben je meer met snelheid bezig en minder met anticiperen op mogelijk gevaarlijke situaties, dan ga je gokken en meestal gaat het nog goed ook, tot het wel een keer fout gaat.
Daarna ben ik het rustiger aan gaan doen, mede door de vele valpartijen van forumleden die dan lelijk in de kreukels kwamen, dat is me het niet waard. En dus alleen snel rijden waar dat echt kan en rustig waar het moet, sindsdien heb ik niet veel noodstops meer hoeven te maken...
De eerste paar duizend kilometers had ik ook regelmatig 'spannende' momenten op de fiets, heel wat keren een noodstop moeten maken en uiteindelijk tot het inzicht gekomen dat dit vooral door mijn eigen rijstijl veroorzaakt wordt: de het-is-zo-lekker-om-door-te-knallen rijstijl... Hierdoor rij je in een rush en ben je meer met snelheid bezig en minder met anticiperen op mogelijk gevaarlijke situaties, dan ga je gokken en meestal gaat het nog goed ook, tot het wel een keer fout gaat.
Daarna ben ik het rustiger aan gaan doen, mede door de vele valpartijen van forumleden die dan lelijk in de kreukels kwamen, dat is me het niet waard. En dus alleen snel rijden waar dat echt kan en rustig waar het moet, sindsdien heb ik niet veel noodstops meer hoeven te maken...
Klopt, en ik merk ook dat ik bewust de snelheid in moet houden op de drukkere stukken. Zeker als ik net een heel stuk op lange rechte wegen volle bak heb gereden en ik ga terug naar 30 wanneer ik de drukte nader dan voelt dat alsof ik met een slakkegangetje rij wat het natuurlijk helemaal niet is vergeleken met andere fietsers.
-
- Veteraan
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
- Locatie: Groningen
- Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2
Helemaal mee eens!Lomito schreef: ↑07 jun 2018, 11:47 Brrr, dat ziet er niet best uit...
De eerste paar duizend kilometers had ik ook regelmatig 'spannende' momenten op de fiets, heel wat keren een noodstop moeten maken en uiteindelijk tot het inzicht gekomen dat dit vooral door mijn eigen rijstijl veroorzaakt wordt: de het-is-zo-lekker-om-door-te-knallen rijstijl... Hierdoor rij je in een rush en ben je meer met snelheid bezig en minder met anticiperen op mogelijk gevaarlijke situaties, dan ga je gokken en meestal gaat het nog goed ook, tot het wel een keer fout gaat.
Daarna ben ik het rustiger aan gaan doen, mede door de vele valpartijen van forumleden die dan lelijk in de kreukels kwamen, dat is me het niet waard. En dus alleen snel rijden waar dat echt kan en rustig waar het moet, sindsdien heb ik niet veel noodstops meer hoeven te maken...
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003