Giro Camden MIPS met NTA 8776 keurmerk

Stromer Newbee

Veel licht geeft dat achterlicht precies niet...

Toch niet zoals we zien op jouw foto.
Bijlagen
2017-Giro-Bexley-urban-cycling-helmet-with-lights02.jpg
2017-Giro-Bexley-urban-cycling-helmet-with-lights02.jpg (86.52 KiB) 4605 keer bekeken
mhoutman

Stromer Newbee schreef: 04 jun 2018, 13:30 Veel licht geeft dat achterlicht precies niet...

Toch niet zoals we zien op jouw foto.
Neen, maar dat komt ook omdat je Giro Bexley foto's - gemaakt in 2016 van vermoedelijk een voorproductiemodel - bij daglicht gemaakt zijn en ook nog eens onder een foute hoek. Giro heeft dus heel veel tijd nodig gehad om de Camden en Bexley op de markt te brengen. Dit kan bijv. te maken hebben gehad met goedkeuring of hmechaniek vizier, verlichting etc. https://bikerumor.com/2016/09/08/eb16-u ... s-helmets/.

Het zijn overigens 3 ledjes die bij de grijze uitvoering meer licht afgeven en wellicht de witte uitvoering nog meer omdat het achterplaatje van een lichtere kleur is dan bij de zwarte.... Overigens ga ik niet met de Teletubbie lampjes aan op de fiets rijden maar zal ik ze pas gebruiken als ik bijvoorbeeld panne heb of langs de weg sta. Voor extra verlichting heb ik betere lossingen :)

Met dank aan @stromie voor het uitvoeren van de test waarbij de accu van de lapjes niet op volle sterkte was,,,
Bijlagen
links mat titanium en rechts mat zwart (test 1)
links mat titanium en rechts mat zwart (test 1)
IMG_5280.jpeg (1.45 MiB) 4579 keer bekeken
links mat titanium en rechts mat zwart (test 2)
links mat titanium en rechts mat zwart (test 2)
IMG_5279.jpeg (1.12 MiB) 4579 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mhoutman op 05 jun 2018, 00:10, 2 keer totaal gewijzigd.
mhoutman

Stromer Newbee schreef: 04 jun 2018, 12:06 Zit er ook een neutraal visier bij? Of kan je de helm met neutraal visier kopen?
Op de foto's ziet het er inderdaad nogal aan de donkere kant uit en daar heb ik slechte ervaringen mee.
Vooral bij valavond...
Dit draadje gaat over de Giro Camden. Deze helm is zonder vizier en extra oorstukken.

Hier zie je de Giro Bexley viewtopic.php?f=9&t=1030#p18839 en het lijkt me dat het vizier transparant is. Vreemd genoeg lijkt bij huidige productfoto’s https://www.grofa.com/assets/download/8 ... 2-3685.pdf het vizier wat donkerder.
mhoutman

Golvas schreef: 03 jun 2018, 21:55
Mountainmac schreef: 03 jun 2018, 16:39 Heb je al 45 km/h gefietst? Hoe is de windruis dan?
Windruis wordt ook niet altijd veroorzaakt door de helm ... door hetzelfde stukje weg opnieuw te rijden zonder helm weet je meteen hoe groot de impact van de helm zelf is.
Net getest: zonder helm minder geluid dan mét helm :D
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Aerodynamisch hoofd :D Heb je toevallig eerdere ervaring met de Abus Pedelec + als referentie?
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
mhoutman

Mountainmac schreef: 04 jun 2018, 17:51 Aerodynamisch hoofd :D Heb je toevallig eerdere ervaring met de Abus Pedelec + als referentie?

Sorry maar er komt alleen maar Giro op mijn hoofd. :shock: (hiervoor droeg ik een Giro Sutton MIPS, maar dat is duidelijk een ander product)
Stromer Newbee

mhoutman schreef: 03 jun 2018, 21:47
Net geen 66 aangetikt maar ik vond het niet storend. :mrgreen:

WTF
:shock: Are you kiddin' me?

Dat was dan op een stijle afdaling, wind mee, slip-streamend, in een spannend pakske .... ? :bn: :D


Is hier al een topic van de maximum behaalde snelheden op de Stromer? Zoniet, dringend eens maken want ik ben wel eens benieuwd welke snelheden jullie halen met deze fietsen :mrgreen:

Als ik er 50km/u (op de Omni) uit pers ben ik al content! :oops:
Eens die ondersteuning wegvalt is het belachelijk zwaar trappen. (ondervind ik althans)
mhoutman

Stromer Newbee schreef: 05 jun 2018, 14:36
mhoutman schreef: 03 jun 2018, 21:47
Net geen 66 aangetikt maar ik vond het niet storend. :mrgreen:

WTF
:shock: Are you kiddin' me?

Dat was dan op een stijle afdaling, wind mee, slip-streamend, in een spannend pakske .... ? :bn: :D
dat was natuurlijk een grapje :!:
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Is nu het enige verschil tussen de Bexley en de Camden het vizier?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Stromer Newbee

Gisteren een witte en een zwarte Bexley besteld via Futurumshop.
(kan nog niet beslissen wat kleur betreft :mrgreen: )

Ben benieuwd ...
Plaats reactie