Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stargeezer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mei 2018, 19:39
Locatie: Rijkevorsel

Ook mezelf even voorstellen, Ik ben Dennis. sinds begin deze maand bezit ik een ST2 2018 om naar het werk te fietsen. Rit van Rijkevorsel naar geel in België (Ik rij dan via Beerse - Gierle - Tielen - Lichtaart).

Ik ben ondertussen al meerdere malen andere stromers tegengekomen onderweg, ST1X en ST2 modellen, zijn er misschien mesnen op dit forum die ook over dit traject rijden?
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km
Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 01:46

Hallo,

Ik ben sinds 4 weken in het bezit van een nieuwe ST1 (model 2017) met een 630 Wh accu.
Drie keer per week ga ik nu met de fiets naar mijn werk. Enkel ritje van bijna 34 km (Weerselo-Hardenberg).
Voornamelijk brede en goede fietspaden of parellelweg. Fietst echt heerlijk, haal gemiddeld zo'n 38 km/h over hele traject met topper een gemiddelde van 40 km/h.
Ik fietst meestal in stand 3 en 4 en houdt dan nog zo 20% accu over.
Nog wel twee puntjes waar ik tegen aanloop:
1. klopt het dat de ondersteuning minder wordt als de accu beneden de 30% komt? Ik kan hier namelijk niets over vinden.
2. 3x de melding msg: HEAT gekregen, aan het eind van de rit. De eerste twee keer kon ik het wel verklaren, omdat de fiets de hele dag vol in de zon had gestaan (zonder accu). Ik zorg sindsdien er altijd voor dat de motor in ieder geval in de schaduw staat. Gisteren echter weer de melding gekregen, terwijl de fiets "koel" binnen stond. Het was wel erg warm buiten, maar ik lees hier verder ook weinig over.
Ik zal deze twee vragen ook in het forum stellen.

Tot nu toe bevalt het fietsen in ieder geval heel erg goed en hoop ook nog lang plezier te hebben van deze fiets.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remon Koehorst op 30 mei 2018, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven

Dag allemaal,
Mijn eerste berichtje is wat anders dan ik had verwacht.

Oorspronkelijk was dat waarschijnlijk iets geweest van "Mag ik met mijn qwic ook meedoen?"
Maar dat liep effe anders, als het goed is ben ik vanaf donderdag bezitter van een st1 mét verende voorvork.

Dat was een deal om niet te laten lopen.
Het is een occasion met btw dus ik moet nog even puzzelen of ik 'm zakelijk ga rijden of de km's ga declareren.
toen ik nog van plan was een rd10 speed te kopen lag de nadruk op zakelijk rijden maar de st1 is voordeliger dus misschien ben ik beter af met de km vergoeding.

Ik ga WW-verkeer doen tussen regio Wageningen en Arnhem Zuid.

Ik lees al een paar weken mee en al veel wijzer geworden.
En dat zal nog wel even doorgaan.
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Een mooi moment om in te schrijven en even voor te stellen op het forum omdat ik zojuist de ST5 heb besteld. Na lang wikken en wegen (en de offerte van de fietsenwinkel) toch "ja" gezegd. De superbike komt begin augustus. Als extra's heb ik de verende zadelpen er bij besteld en de garantie, belangrijke voorwaarde, is 5 jaar op de accu en electronica!
Ik ben ook naar het event in Zandvoort geweest en was onder de indruk van de fiets. Daar ook kennis gemaakt met de beheerster van dit forum. Nog wel getwijfeld tussen de 2 en de 5 maar ga nu toch voor de laatste.
Mijn naam is Leo en fiets al 25 jaar tussen de woonplaats en het werk in het Rotterdamse. Jaarkilometrage is ca. 6000 km per jaar. I.v.m. de bijna altijd aanwezige wind, hier aan de kust, is de aanleiding om nu te gaan voor een fiets met ondersteuning.
Waar ik nu nog mee bezig ben, is het kiezen van de verzekering. Hier zit tussen bijv. Enra en de ANWB grote verschillen in de premies.
Verwachting van het forum is om antwoorden op eigen vragen te krijgen en te adviseren naar de andere forumleden.
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
StroMarc
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2018, 21:02

Lamkram schreef: 01 jun 2018, 16:15 Iedereen mag meedoen. De leden van dit forum zijn altijd geïnteresseerd naar andere snelle fietsen, meningen, technieken en adviezen.
Sympathiek dat iedereen mee mag doen!

Hallo, ik ben Marc, 52 jaar, woonachtig in Oost-Nederland en liefhebber van fietsen.

Naast rustig toeren en wat kilometers woonwerk per vouwfiets, hou ik ook van sportief en snel fietsen. Zowel kortere als langere afstanden. Dit dan wel op comfortabele wijze.

Racefietsen trekt me daarom niet, zover voorovergebogen je hoofd rechtop proberen te houden, is niet wat voor mij.

Ligfietsen trekt me wel. Dit doe ik sinds 2008, eerst op een low racer (RaptoBike), daarna een velomobiel (Quest) erbij. Later de low racer vervangen door een high racer (M5) en de Quest door een sportieve DF. Beide zijn lichte en stijve fietsen (carbon).

Maar het blijven ligfietsen. Die gaan op eigen kracht wel snel - met de DF velomobiel fiets ik vanwege de goede stroomlijn urenlang vrij makkelijk (wel zwetend) 40 km/uur gemiddeld onder gunstige omstandigheden - maar ze hebben ook nadelen:
- ze zijn alleen op rustige wegen en paden praktisch;
- ze worden door het relatief lage voorkomen vaak als gevaarlijk gezien (dit is overigens een kwestie van perceptie; door defensief rijden is me al die jaren een aanrijding gelukkig bespaard gebleven);
- ondersteuning van de ligfietsenmaker is beperkt (het is een klein wereldje, ze zitten niet om de hoek);
- de techniek is erg specifiek en soms verouderd, beperkt of afwijkend vergeleken met de gangbare fietsenmerken.

Zoals gezegd houd ik van snel fietsen, op comfortabele wijze. Dus toen mijn oog een tijdje geleden toevallig op een bericht over de Stromer ST5 viel, keer ik daar wel even van op. Wat een mooie en technisch geavanceerde fiets! Ondertussen heb ik zo'n beetje de hele Speed Pedelec markt - en een deel van dit forum - verkend, en kom toch weer bij de Stromer terug :)

Mijn belangijkste vraag voor nu is: zou een Stromer iets toevoegen aan mijn fietsbehoefte? Natuurlijk moet ik die vraag zelf beantwoorden, maar jullie kunnen me er vast bij helpen. Bedankt alvast!
Doorstromert
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2018, 16:55

Goede avond,
Afgelopen maanden heb ik al regelmatig dit mooie forum bezocht. En uiteindelijk
Twee weken terug de knoop doorgehakt om een 2017 st2 22 inch te gaan zoeken na twee dagen proefrijden 40 km enkele reis op een 20 inch model.
Vorige week uiteindelijk toch nog een nieuw 2017 st2 22 inch exemplaar met de grootste accu gevonden en gekocht.
Hij wordt komende week afgeleverd😘
De ortlieb tassen zijn wel al binnen🤪.
Dus nog even wachten...
Givme Stromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:42

Dag. Ik ben Thierry en ik pendel al 25 jaar, met de trein, tussen mijn woning in Mortsel (100 m ten zuiden van Antwerpen) en mijn werk in Brussel.

Ik heb in loop der jaren af en toe de fiets genomen puur voor plezier. Nu waag ik echt de overstap naar fiets voor ww dankzij de speed pedelec.

Straks ga ik mijn ST2 afhalen.

Er komen wat spannende dagen aan ☺

ST2 17 inch 983wh zwart 45km enkel.
ST2 17 inch 983wh zwart 45km enkel.
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

Hallo.
Sedert een 2 tal maanden ben ik op de weg met een st1x (MY 2018).
De woon-werkafstand (33 km enkel) en de soms pittige hellingen in de Vlaamse Ardennen (waar ik woon) waren een extra motivatie om te investeren in een speed pedelec.
Tot op vandaag is het elke keer genieten wanneer ik op de fiets stap, nog geen seconde spijt van de aankoop.
Veel dank ook voor het forum, een echte schat aan informatie!
Maarten
ST1x 2018
Klever X speed 2021
borretje
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2018, 19:06

Hallo, ik ben John en woonachtig in Schijndel,van beroep vrachtwagenchauffeur(wordt nu al uitgelachen dat ik een fiets heb gekocht) ww is ongeveer 25km.
Ik heb vorige week een stromer st2 s MY2018 gekocht incl verende stuurpen ,zadelpen en ortlieb tassen (zadelpen was nog niet binnen) ,reden is dat ik meer moest gaan bewegen vandaar deze keuze,ben naar de dealer in Uden gegaan en daar stond toevallig ook deze fiets,na zeer goede uitleg besloten deze st2s aan te schaffen,en WAUW wat een fiets!
Heb de fiets na 5 dagen netjes afgelevert gekregen,ze hebben er echt alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen!
In de tussentijd heb ik werkelijk alles op dit forum gelezen en veel info verzamelt,heb er echt superveel zin in gekregen!

Groetjes John
Afbeelding.
:ck: :ck: :ck:
SkyHero7
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2018, 13:25

Hoi,

hier een Belgische stromer-rijder (ST2 - 2018). Woonachtig te Putte (bij Mechelen). Juist kentekenplaatje toegekregen, dus eindelijk kan ik officieel de baan op (al wat testritjes achter de rug natuurlijk :D ).
Stromer gekocht voor het woon-werkverkeer (37 km enkel) dus ben eens benieuwd hoe dat gaat vlotten...
ST2, mat zwart, aangepast met wat eenvoudige zilverkleurige ST2-logo's (zelf gesneden met de snijplotter), al andere bandjes gelegd (Schwalbe Marathon GT365) en de Ortlieb-zakjes eraan ...

En na wat neuzen op dit forum me dan ook maar even geregistreed :D
Plaats reactie