Grappig....al die verschillende meningen over looks.
Ik vind hem namelijk GEWELDIG om te zien!!!!
De vorm van het frame, de achtervork/ achterbrug met veer, voorvork, accu en grove wielen doen me heel erg denken aan mijn eigen motor (Aprilia RSV1000R Tuono).
En daar ligt mijn passie nog meer dan bij fietsen.
Ter voorbeeld:
Bultaco Albero
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Mooie motor, lelijke fiets.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Het doet mij meer aan zo'n trial bike denken
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij is dat ook de basis van de Bultaco's, die look. En met bagagedrager en andere banden (geen noppen) heb je een wegfiets.
Ik vind de Bultaco wel een mooie bike, al heeft Lomito met zijn jerrycan + piesfles wel een beeld in mijn hoofd geplaatst dat ik niet meer kan on-zien
Wat mij betreft prima dat er steeds meer speed-pedelecs zijn met een andere basis voor het ontwerp: R&M heeft meer fiets-fietsen (Cruiser) slash Terminator (Delite), Stromer zit meer op MTB/Stealth bommenwerper, Klever pakt het aan met een vernieuwend lijnen- en kleurenspel, Specialized heeft met de Vado een ontwerp tussen hybride, randonneur en afgeslankte MTB in, en Bultaco baseert zich op trailbikes. Voor ieder wat wils
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mee eens, Stromeur.
Ik moet trouwens zeggen dat de Schwalbe-sloffen er prima uitzien. Let vooral ook op de vier (4!) remklauwen
De fender is kort, hoe dat uitpakt in de regen of op een modderige polderweg moet een proefrit uitwijzen.
Ik moet trouwens zeggen dat de Schwalbe-sloffen er prima uitzien. Let vooral ook op de vier (4!) remklauwen
De fender is kort, hoe dat uitpakt in de regen of op een modderige polderweg moet een proefrit uitwijzen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind de upside down geveerde voorvork ook erg fraai. Dat hebben ze ook gepland voor de ST5.
De spatborden zijn veel te klein. Bultaco heeft hier, net als Stromer, vorm boven functie gesteld. Het ziet er heel erg cool uit, maar dat wordt drie keer niks in de regen.
De spatborden zijn veel te klein. Bultaco heeft hier, net als Stromer, vorm boven functie gesteld. Het ziet er heel erg cool uit, maar dat wordt drie keer niks in de regen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
En uiteraard adverteert ook Bultaco met een mannetje in colbert, maar zijn fancy kleding en schoenen gaan heel erg vies worden in het Nederlandse weer. Wat dat betreft blijft dit meer een hobby-speed pedelec om mee de bergen in te gaan op zondag, en die min of meer geschikt is gemaakt voor ww-verkeer met de bagagedrager, spiegel, verlichting, andere banden e.d.
Maar het moet gezegd: je gaat er gruwelijk de aandacht mee trekken als je hiermee in NL gaat forenzen.
Maar het moet gezegd: je gaat er gruwelijk de aandacht mee trekken als je hiermee in NL gaat forenzen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wat hangt de ketting raar slap Die lompe schoenen zijn wel handig op de fiets.
Ik blijf de Bultaco meer een crossbrommer of motor vinden dan een fiets. Ik zou hem best willen hebben maar dan niet met trappers, maar gewoon een gashendel en dan lekker scheuren in mijn vrije tijd
Al vind ik zo'n zadel die in de "lucht zweeft" (idem bij de klever) lelijk en inderdaad lijkt de accu meer op een jerrycan. Kortom niet mooi genoeg dus voor mij. Ik ben benieuwd wanneer er een echt mooie elektrische (cross)brommer/motor op de markt komt.
Dus ik blijf bij mijn voorkeur voor mijn dagelijkse woon-werk rit een sportieve gestroomlijnde speed pedelec zoals de Stromers en de oude Specialized Turbo S.
Ik blijf de Bultaco meer een crossbrommer of motor vinden dan een fiets. Ik zou hem best willen hebben maar dan niet met trappers, maar gewoon een gashendel en dan lekker scheuren in mijn vrije tijd
Al vind ik zo'n zadel die in de "lucht zweeft" (idem bij de klever) lelijk en inderdaad lijkt de accu meer op een jerrycan. Kortom niet mooi genoeg dus voor mij. Ik ben benieuwd wanneer er een echt mooie elektrische (cross)brommer/motor op de markt komt.
Dus ik blijf bij mijn voorkeur voor mijn dagelijkse woon-werk rit een sportieve gestroomlijnde speed pedelec zoals de Stromers en de oude Specialized Turbo S.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Aan de helm op de glossy foto hierboven kun je wel zien dat Bultaco in Spanje een ander idee heeft bij urban bike dan de Nederlandse dealers. Ik denk dat er nog veel moet gebeuren om het model successvoller in het woon-werk-segment van de speed-pedelec markt te zetten. Let wel, het zijn NL Bultaco dealers die meesturen op wat nodig is voor de fietsforenzen in Nederland (mogelijk ook België, maar daar heb ik geen informatie over)
Wat voor mij een afweging is, naast wat al gezegd is, zijn de kosten van aanschaf en onderhoud. De onderdelen voor vervanging en reparatie van Bultaco zelf zijn - dat mag wel eens gezegd worden - veel gunstiger geprijsd dan die van Stromer.
Een andere belangrijke afweging is inzicht in de foutcodes door de beschikbaarheid van standaardsoftware bij de dealer om de CANbus mee te inspecteren en de fiets mee te configureren.
Wat voor mij een afweging is, naast wat al gezegd is, zijn de kosten van aanschaf en onderhoud. De onderdelen voor vervanging en reparatie van Bultaco zelf zijn - dat mag wel eens gezegd worden - veel gunstiger geprijsd dan die van Stromer.
Een andere belangrijke afweging is inzicht in de foutcodes door de beschikbaarheid van standaardsoftware bij de dealer om de CANbus mee te inspecteren en de fiets mee te configureren.
Gisteren eens op de Bultaco Brinco S gereden, om te zien is het echt een twijfelgeval, aan de ene kant niet mooi, aan de andere kant weer wel....vreemd.....tegenovergestelde van de stromer...saai en netjes tegenover ....
Totdat je gaat rijden, dit rijd echt super, ook de vering is helemaal top als je gewend bent je schrap te zetten op je stromer. De ondersteuning is erg wennen maar je kan hem instellen op zoveel vermogen ondersteuning als je wilt met een soort cruise control...helaas geen idee hoe lang of hoeveel kilometer je kan rijden op de 1,3 kWh accu. maar op de eco stand (max 800 watt) rijd je met gemak 45.... kun je nagaan op de toer stand, max 1500 watt of de sport stand 2000 watt.
Zit houding was iets rechter maar voelde goed aan.....
Als ik testen lees waar ze er offroad mee gereden hebben kun je hem in de modder/plassen laten vallen en hij geeft geen krimp (is hij ook oorspronkelijk voor gemaakt)
Klinkt erg goed moet ik zeggen, zeker als ik mensen lees die met hun stromer liever niet in de regen rijden omdat ze bang zijn voor storingen....
Totdat je gaat rijden, dit rijd echt super, ook de vering is helemaal top als je gewend bent je schrap te zetten op je stromer. De ondersteuning is erg wennen maar je kan hem instellen op zoveel vermogen ondersteuning als je wilt met een soort cruise control...helaas geen idee hoe lang of hoeveel kilometer je kan rijden op de 1,3 kWh accu. maar op de eco stand (max 800 watt) rijd je met gemak 45.... kun je nagaan op de toer stand, max 1500 watt of de sport stand 2000 watt.
Zit houding was iets rechter maar voelde goed aan.....
Als ik testen lees waar ze er offroad mee gereden hebben kun je hem in de modder/plassen laten vallen en hij geeft geen krimp (is hij ook oorspronkelijk voor gemaakt)
Klinkt erg goed moet ik zeggen, zeker als ik mensen lees die met hun stromer liever niet in de regen rijden omdat ze bang zijn voor storingen....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7