Bij de Big Bens van mijn ST1 X kan ik daarover zeggen: eitje! Je druk de buitenband zo met één vinger over de velg heen.Draftsman schreef: ↑28 apr 2018, 16:07 Ik weet nu natuurlijk niet of jullie velgen even breed zijn of smaller als deze die op de huidige modellen zitten, maar hoe makkelijk (of moeilijk) kan je de buitenband terug over de velg trekken wanneer je een nieuwe binnenband gestoken hebt? Kan je die buitenband gewoontjes met de hand er op leggen of heb je echt die bandenlichters nodig?
Dat is inderdaad de enige juiste manier. Als ik de boel er terug op gelegd heb, breng ik een beetje lucht in de binnenband en loop ik aan beide zijden de band volledig na om te controleren of de binnenband niet per ongeluk tussen de buitenband en velg terecht is gekomen.Draftsman schreef: ↑28 apr 2018, 16:07 En hoe plaats je een nieuwe binnenband? Haal je deze uit de verpakking, stopt deze er onmiddellijk in, buitenband er terug op en oppompen? Of stop je deze er in en, voordat je je buitenband er terug volledig over trekt, pomp je deze een beetje op, zodat er vorm in zit?
Op basis van de foto's vraag ik mij af of iets soortgelijks inderdaad niet bij de Stromers van Peter en zijn vrouw is gebeurd. Met een lage bandendruk, een inferieure kwaliteit binnenband, de Big Bens die relatief losjes op de velg liggen en dan gaan rijden over hobbelige buitenlandse wegen, zou het kunnen dat daar toch iets verkeerd is gegaan.