Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klever is wel dik te laat met de accu upgrade. Dat heeft niets met het succes te maken, want die accu is er nog helemaal niet.

Verder heb ik geen reden om aan te nemen dat de vertraging in de levering van de 2028 Stromers met iets anders te maken heeft behalve met leverproblemen bij de leverancier van de controller en de motor, en dus ook geen reden om het tussen aanhalingstekens te plaatsen. PR technisch heeft Stromer hier namelijk helemaal niks aan, dan hadden ze beter kunnen zeggen "we zijn overdonderd door het succes".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 24 mei 2018, 20:24 Klever is wel dik te laat met de accu upgrade. Dat heeft niets met het succes te maken, want die accu is er nog helemaal niet.

Verder heb ik geen reden om aan te nemen dat de vertraging in de levering van de 2028 Stromers met iets anders te maken heeft behalve met leverproblemen bij de leverancier van de controller en de motor, en dus ook geen reden om het tussen aanhalingstekens te plaatsen. PR technisch heeft Stromer hier namelijk helemaal niks aan, dan hadden ze beter kunnen zeggen "we zijn overdonderd door het succes".
We zijn overdonderd door het succes, en kunnen daardoor nu 1/3 van het aantal fietsen dat we vorig jaar verkochten leveren? Ik denk niet dat men dat zou geloven.

Klever heeft inderdaad ook problemen, met het leveren van die accu. Maar vergeet niet dat zij eind vorig jaar geeneens actief waren op deze markt...

Ik blijf bij mijn punt, indien deze problemen voor Stromer te lang duren, kan het bedrijf het echt moeilijk krijgen. Ze ontwerpen geweldige fietsen (je hoort me niet klagen over mijn fiets), maar ...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Stromeur schreef: 24 mei 2018, 20:24 Klever is wel dik te laat met de accu upgrade. Dat heeft niets met het succes te maken, want die accu is er nog helemaal niet.
Verschil tussen helemaal geen fiets kunnen leveren of een fiets met tijdelijk een kleinere accu. Met de zomer voor de deur is dat een mindere zorg dan die grotere accu niet kunnen leveren met de winter in aantocht. Als Klever slim is bieden ze de gebruiker de 'oude' 570 Wh accu voor een zacht prijsje aan in plaats van de accu in te ruilen.

Mijn dealer is er behoorlijk ziek van, er is genoeg vraag maar er kan gewoon niet geleverd worden voor augustus. Alle resterende Stromers in de winkel worden als leenfiets aangeboden om de belachelijke levertijden te overbruggen. Resultaat: lege winkel. :bh:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wel dat wou ik er nog aan toevoegen, voor sommige fietshandelaars moet dit ook pijn doen, geïnvesteerd in toonzaal, personeel, en dan geen fietsen meer kunnen verkopen... We kunnen alleen maar hopen dat ze dat probleem snel onder controle krijgen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 24 mei 2018, 20:35 We zijn overdonderd door het succes, en kunnen daardoor nu 1/3 van het aantal fietsen dat we vorig jaar verkochten leveren? Ik denk niet dat men dat zou geloven.
Klopt, maar dat was ook mijn punt door dit om te keren. Je hebt namelijk eerder de verklaring die Stromer geeft in twijfel getrokken en ik meende dat je dit nu weer deed door de boodschap tussen aanhalingstekens te plaatsen. Ik geloof echter niet dat Stromer hierover zou liegen, want zo sexy is hun verklaring namelijk niet. Dan hadden ze wel een beter verhaal bedacht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 24 mei 2018, 20:35 Klever heeft inderdaad ook problemen, met het leveren van die accu. Maar vergeet niet dat zij eind vorig jaar geeneens actief waren op deze markt...
Jawel hoor. De S45 is in 2015 of zo op de markt gekomen, de B45 ook ergens rond die tijd (ik meen net wat later).

Ik ben het wel eens met je andere punten :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Marco Verkerk schreef: 22 mei 2018, 20:02 De ST2 van 2015 en 2016 hebben Magura MT2/MT4 handremgrepen, te herkennen aan een driehoekje bij het scharnierpunt en een kogel aan het uiteinde van de remgreep, terwijl de ST2 van 2017 op de remgrepen MT4 heeft staan.
ST2 blijkt inderdaad een "ouder" type te zijn uit 2016; driehoekje aanwezig bij het scharnierpunt en "kogel" aan einde remhendel.
Is het bekend of er wijzigingen zijn met het model 2017? (motor, controller, software, lagers, onderdelen, anders)
Kan deze ST2 aanschaffen met nog geen 100 Km, tegen aantrekkelijke prijs inclusief volledige garantie; ik probeer nog om de 814Wh accu naar 983Wh te upgraden, als de dealer daar tenminste aan wil meewerken, want dat lijkt me wel de moeite waard.
Daarnaast mogelijk nog een extra (lichtere zonder fan?) oplader CR190 € 229,- voor op het werk.
Edit: eea gevonden op dit uitstekende forum! viewtopic.php?f=14&t=858
Laatst gewijzigd door J3R op 25 mei 2018, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

J3R schreef: 25 mei 2018, 17:15 Daarnaast mogelijk nog een extra (lichtere zonder fan?) oplader CR190 € 229,- voor op het werk.
Ik zou die lichtere thuis neerleggen, daar laad je hem toch 's nachts op dus dat hij langzamer laadt is dan geen probleem.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

J3R schreef: 25 mei 2018, 17:15
Marco Verkerk schreef: 22 mei 2018, 20:02 De ST2 van 2015 en 2016 hebben Magura MT2/MT4 handremgrepen, te herkennen aan een driehoekje bij het scharnierpunt en een kogel aan het uiteinde van de remgreep, terwijl de ST2 van 2017 op de remgrepen MT4 heeft staan.
ST2 blijkt inderdaad een "ouder" type te zijn uit 2016; driehoekje aanwezig bij het scharnierpunt en "kogel" aan einde remhendel.
Is het bekend of er wijzigingen zijn met het model 2017? (motor, controller, software, lagers, onderdelen, anders)
Kan deze ST2 aanschaffen met nog geen 100 Km, tegen aantrekkelijke prijs inclusief volledige garantie; ik probeer nog om de 814Wh accu naar 983Wh te upgraden, als de dealer daar tenminste aan wil meewerken, want dat lijkt me wel de moeite waard.
Daarnaast mogelijk nog een extra (lichtere zonder fan?) oplader CR190 € 229,- voor op het werk.
Edit: eea gevonden op dit uitstekende forum! viewtopic.php?f=14&t=858
Naast de remgrepen is er volgens mij geen verschil.
Voordeel is wel dat de ST2 van 2015 en 2016 nul technische problemen hadden. Ja, in het begin software problemen echter deze zijn circa 2 jaren geleden al gelosd. Het zijn dus topfietsen. :ay

Ik heb zelf een ST2 van 2015 in oktober 2016 ook als overjarig model gekocht en nog nooit problemen gehad. Een vriend van mij heeft ook een ST2 van 2015 en heeft nu 28.000km ermee gefietst en nu pas heeft hij voor het eerst een aantal niet standaard onderdelen namelijk velg achterwiel wegen scheurtjes bij de spaken en trapaslagers vanwege slijtage moeten vervangen. Uiteraard dient de standaard slijtage delen zoals banden, de ketting en cassette om de 10.000 km vervangen te worden.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 25 mei 2018, 17:18
J3R schreef: 25 mei 2018, 17:15 Daarnaast mogelijk nog een extra (lichtere zonder fan?) oplader CR190 € 229,- voor op het werk.
Ik zou die lichtere thuis neerleggen, daar laad je hem toch 's nachts op dus dat hij langzamer laadt is dan geen probleem.
Zo heb ik het ook gedaan.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie