Lamme "pannenkoek"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

sinds een week of wat is de standaard spiegel (hier ook wel de pannenkoek genoemd) niet meer in d juiste stand te krijgen , los en wel zo dat ie behoorlijk meebeweegt met trillingen van de fiets .


Enfin nu heb ik 3 vragen
1.Is er een makkelijke manier om dit te repareren ?
2.Hoe ga ik dan te werk ?
(ik meen op het forum ooit suggestie voor reparatie gelezen te hebben maar kan het niet meer terugvinden :bu: )

3.Wat zijn bruikbare alternatieven voor nieuwe spiegel ?
Ik heb geen moeite met een spiegel die uitsteekt zoals standaard geleverd; sterker ik ben een beetje huiverig voor spiegels die aan de onderzijde van het stuur zijn gemonteerd (o.a. Lomito heeft dit op zijn S) om daar in linksdraaiende bochten met je knie tegen aan te komen + minder zicht naar achter)

Lees graag jullie suggesties
Groet Ampeer
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik kan je twee dingen aanraden uit eigen ervaring: demonteer de standaarspiegel en koop voor EUR 25 een ECHTE spiegel: die van Bultaco. Je zult er geen spijt van hebben. download/file.php?id=3241
Laatst gewijzigd door rvaneijk op 22 mei 2018, 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.
buco

Je kan het rubber aan het “gewricht” losprutsen. Dan kan je de schroeven verder aandraaien maar het was bij mijn spiegel maar een tijdelijke oplossing. Uiteindelijk was de schroefkop versleten en kon ik niets anders doen dan een andere erop zetten
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ductape rond het bolletje waar de klem op zit
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Of informeer achter de nieuwe standaardspiegel van de ST2 (2018). Die is echt uitstekend
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rubber wegduwen, dan zie je het volgende zitten:

viewtopic.php?f=9&t=27&hilit=spiegel+st ... t=10#p1163

Je kunt die drie schroefjes wat aandraaien, dan blijft-ie weer even goed. Uiteindelijk zal het stukje metaal achter die drie schroefjes dermate ver verbogen zijn, dat je het eens in de zoveel tijd moet omdraaien, dan kun je ook weer even door.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Ach ja een verhaspeling 🤦🏻‍♂️
( vond het al apart klinken )

Gelukkig wel de juiste aanwijzingen en antwoorden op mijn vragen

Inmiddels weer met een stabiele KOEKENPAN door het Gooi gestromert

Wederom allemaal dank👏🏻👏🏻👏🏻
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Golvas

Fijn dat het weer opgelost is ! :ay
AmPeer schreef: 22 mei 2018, 18:19 Wat zijn bruikbare alternatieven voor nieuwe spiegel ?
Nog eventjes meegeven : als mogelijk alternatief hoor ik ook positieve ervaringen over de CatEye BM-45 ... compact, degelijk en stabiel : https://www.rosebikes.nl/cateye-bm-45-s ... nde-857966
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Ook het plaatje omgedraaid van de spiegel goeie tip zit weer als een huis :-)
Plaats reactie