Adoptiedealer voor je Stromer

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik heb jaren naar mijn merk garage blijven gaan tot er iets was met mijn lager rechts achter, die fijne garage had toen pas tijd meer dan een maand later voor eraan te beginnen tegen als ik me niet vergis 650 eurotjes :shock: .

Ik betrouwde het zaakje niet en ben toch maar een tweede opinie gaan zoeken bij mijn om de hoek dealer die ik ken van kindsaf en even mee onder de auto gegaan. Wat bleek er was meer aan de hand er was iets losgekomen wat er op korte termijn voor had kunnen zorgen dat heel het wiel weg was geweest :o .

Die dealer is een dag later aan de auto begonnen en het bleek zelfs een gekend probleem te zijn toch deels dat een stuk onder garantie is verlopen en ik uiteindelijk 250 voor heb neergelegd.

Als mijn vriendin zo was blijven doorrijden hoogzwanger was de kans bestaand dat ze dus lelijk gecrasht was op de autostrade waar die auto voornamelijk voor gebruikt werd.

Moraal van het verhaal:
Ik ben daar nu nog steeds klant en onze huidige auto komt ook van daar, die vriendelijke service heeft er dus voor gezorgd dat ze een tevreden klant bij hebben. Al geef ik toe dat dit vaak een gok is natuurlijk en niet iedereen heeft mijn mindset op dat vlak.

Momenteel met mijn huidige Stromer issues weet ik het nog steeds allemaal niet goed en zal ik alles eens herkauwen als hij terug is en een paar maanden stabiel is :mrgreen:
Flux
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 mei 2018, 19:15

Hallo Allemaal,

Ik volg al een tijdje dit geweldige forum.
En ik mag me sinds kort dan ook trotse eigenaar heten van een st2 2018, en dit na veel opzoekingswerk.

Ik heb de bolide aangeschaft bij de Amsterdamse dealer, nadat ik, met de beste wil van de wereld, helemaal geen stromers bij mijn locale dealers vond. Dus testrijden zat er hier niet in.
Tevens kreeg ik de melding dat de leveringen van 2017 nog moesten binnenkomen, dus indien ik interesse had mocht ik minstens rekenen op 3 maand. (Waarschijnlijk meer)

Wel heb ik de klever x-speed kunnen proefrijden gedurende een weekend, en ik had bijna die ebike gekocht. Echter de beperkte batterij én ook daar, de enorme wachttijden hebben mij (dankzij dit forum) doen uitwijken naar nederland.

De discussie waar stromeur het over had was tussen mij en de pop up manager van een grote antwerpse dealer. Al is dat laatse detail maar op het einde van de discussie duidelijk geworden.
Wat me vooral stoorde in die discussie was de bangmakerij in de zin van “je krijgt een nl fiets hier nooit ingeschreven,...” quatsh dus.

Nu heb ik niks dan lof over de dealer. Ik kreeg antwoord op mijn vragen op zowat alle dagen van de week. Za/zo incluis, alsook een feestdag! Wanneer ik hen vroeg waarom zijn als enig stock hadden, was het antwoord: we hebben het meeste verkoop in de eu. We kunnen wat meer druk uitoefenen.
En dit geeft ineens het probleem aan. Ook stromer zelf doet mee aan de (mss artificiele?) schaarste.

Betreffende de garantie maak ik me uiteraard wel wat zorgen. Mijn locale dealer heeft aangegeven het onderhoud van alle stromers te doen, echter garantie lijkt een ander verhaal.
De Amsterdamse dealer komt 1 maal per week naar Belgie, en rekent zoizo 45€ voorrijkost aan. Maar met die prijs rij je niet van noord amsterdam naar zuid-oost vlaanderen. Dus ik vermoed dat ook zij liever hebben dat ik bij mijn lokale dealer ga.

Alleszinds heb ik ook een verzekering via enra, hopelijk gaat er niets fout, maar indien wel dan reken ik ook op hen. En dan hoop ik ook dat die 2018 modellen wat minder schadegevoelig zijn natuurlijk en als laatste hoop ik dat qicq gewoon een filiaal open doet in Belgie. Dus hoe meer Belgen ginder kopen hoe groter die kans wordt :)

Flux
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Flux, welkom! :cool2:
Flux schreef: 22 mei 2018, 19:50 De discussie waar stromeur het over had was tussen mij en de pop up manager van een grote antwerpse dealer. Al is dat laatse detail maar op het einde van de discussie duidelijk geworden.
Wat me vooral stoorde in die discussie was de bangmakerij in de zin van “je krijgt een nl fiets hier nooit ingeschreven,...” quatsh dus.
Ik heb me inderdaad nog redelijk ingehouden op FB, maar én niet zeggen wat zijn positie was (manager bij een concurrerende dealer), én een doodnormale eindgebruiker onjuist beschuldigen, én mensen bang maken met onwaarheden, dat is bij mij ook stevig fout gevallen. Ik begrijp heel goed dat de gemoederen en frustraties tussen dealers onderling soms kunnen oplopen door de leverproblemen bij Stromer, maar dat nu juist iemand van één van de naar mijn idee betere dealers in België zich hiertoe verlaagt... heel erg jammer.
Flux schreef: 22 mei 2018, 19:50 een feestdag! Wanneer ik hen vroeg waarom zijn als enig stock hadden, was het antwoord: we hebben het meeste verkoop in de eu. We kunnen wat meer druk uitoefenen.
En dit geeft ineens het probleem aan. Ook stromer zelf doet mee aan de (mss artificiele?) schaarste.
Ik begrijp ook niet helemaal hoe nu precies wat tot stand is gekomen. Los van de 2018 voorraad zijn dealers soms ook niet blij met het feit dat de ene dealer al een rijdend exemplaar van de ST5 heeft staan voor proefritten en de andere dealer niet. Het is gewoon een lastige tijd voor alle partijen. Dat geldt zowel voor Stromer, als de dealers en wij eindgebruikers. Hopelijk waait het allemaal snel weer over en kan iedereen dan weer zonder al die stress zaken doen.
Flux schreef: 22 mei 2018, 19:50 De Amsterdamse dealer komt 1 maal per week naar Belgie, en rekent zoizo 45€ voorrijkost aan. Maar met die prijs rij je niet van noord amsterdam naar zuid-oost vlaanderen. Dus ik vermoed dat ook zij liever hebben dat ik bij mijn lokale dealer ga.
Als ze kunnen bundelen door meerdere adressen in één ronde te doen, dan is het haalbaar. Maar winst zullen ze inderdaad niet maken op die voorrijkosten. Maargoed, onderhoud kun je dus sowieso wel lokaal doen, dat scheelt al een hele hoop.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier en veilige, probleemloze kilometers op je Stromer!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Als Stromer met de 2018 nu alles op orde heeft, heb je de garantie ook niet meer nodig ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Flux
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 mei 2018, 19:15

Wiebe schreef: 22 mei 2018, 21:18 Als Stromer met de 2018 nu alles op orde heeft, heb je de garantie ook niet meer nodig ;)
Laten we hopen :)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Misschien heb ik het hier op het forum gemist. Maar een Nederlandse Stromer in België inschrijven hoe doe je dat dan en zou dat hetzelfde verlopen voor 2e hands Stromers (ST2essen bv).
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Flux
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 mei 2018, 19:15

Tony Mb schreef: 26 mei 2018, 08:55 Misschien heb ik het hier op het forum gemist. Maar een Nederlandse Stromer in België inschrijven hoe doe je dat dan en zou dat hetzelfde verlopen voor 2e hands Stromers (ST2essen bv).
Beste,

Hier vind je meer info
https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit ... buitenland

Ik heb eerst een vignet 705 aangevraagd, en dit via mail. De mail bevatte de aankoopfactuur, het CoC en het ingevulde aanvraagformulier. Tevens heb ik er een bpost verzendingslabel bjigedaan. een dag later had ik het vignet. Dat is nodig om via DIV uw nummerplaat aan te vragen.
Procedure staat hier https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... net-705#q4

Dat vignet 705 heb ik via mail overgemaakt aan mijn verzekeringsmakelaar, een dag later had ik de platen. Ik heb dus wel een BA afgesloten. Indien je dat niet wil, dien je zelf naar DIV, want webDIV kan geen pedelecs inschrijven die geen speed boost functie hebben. (Strikt genomen heeft mijn st2 2018 dat niet dacht ik, maar voor die 70 / jaar wil ik het risico op discussies niet lopen, die van 2017 had dat wel, en ik merkte algauw dat mijn makelaar moeite had met onderscheiden van modellen :))

Zo heb ik mijn nieuwe fiets ingeschreven.

Ik heb wel ergens gelezen dat de douane soms moeilijk doet betreffende de factuur. Er dient "NIEUW" op te staan, en een handtekening blijkbaar. (Mijn Nederlandse dealer deed dit reeds uit zichzelf, dus de info die ik had gelezen lijkt wel overeen te stemmen met zijn ervaringen)
Voor 2de hands vermoed ik dat er dus een andere procedure te volgen is... Misschien kan je eens bellen naar jouw douane kantoor?
https://financien.belgium.be/sites/defa ... -2018.docx

Of misschien heeft iemand anders meer ervaring met 2de hands invoeren?
Golvas

De procedure voor een tweedehands Stromer die je importeert uit Nederland is eigenlijk idem dito met als supplementair gegeven dat hij in Nederland moet uitgevoerd worden, dit is het beëindigen van de registratie bij de RDW ... de registratie (Nederlands inschrijvingsbewijs) wordt dan vervangen door een uitvoerverklaring, die je nodig hebt voor het bekomen van je vignet 705 bij de Belgische douane.

Het spreekt voor zich dat de factuur niet "nieuw" zal vermelden, maar de datum van eerste registratie in Nederland.

Inschrijven kan niet via webDIV.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Handig om weten bedankt. :cool2:
Maar eigenlijk komt het gewoon overeen met een auto die je van NL naar B brengt.
Er is alleen geen technische keuring en CoC papiertje heeft de fiets in NL ook...toch?
"NIEUW" is dus jonger dan 6 maanden of meer dan 6000 km.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Golvas

Tony Mb schreef: 27 mei 2018, 08:32 Maar eigenlijk komt het gewoon overeen met een auto die je van NL naar B brengt.
Er is alleen geen technische keuring en CoC papiertje heeft de fiets in NL ook...toch?
"NIEUW" is dus jonger dan 6 maanden of meer dan 6000 km.
Klopt, met als verschil dat de regel " "NIEUW" is dus jonger dan 6 maanden of meer dan 6000 km" niet geldt voor speed pedelecs.
Plaats reactie