Belevenissen op de ST1X
Met een fiets GPS kan je nadien het volledige traject dat je hebt afgelegd bekijken op je PC, met snelheid, hoogteprofiel en hartslag over de gehele route indien je een hartslagmeter droeg.
HIer bijvoorbeeld een ritje naar 't werk van vorige week maandag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2697795433
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gemiddelde van 146 hs dan ben je echt nog wel aan het sporten op een Stromer.Tomasj schreef: ↑21 mei 2018, 13:27Met een fiets GPS kan je nadien het volledige traject dat je hebt afgelegd bekijken op je PC, met snelheid, hoogteprofiel en hartslag over de gehele route indien je een hartslagmeter droeg.
HIer bijvoorbeeld een ritje naar 't werk van vorige week maandag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2697795433
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Ik denk dat ik nog ongeveer 15% overhield van mijn batterij, dus zou in theorie 61 km ver geraken in dat geval.
Ja, dat is ook de bedoeling. Ik heb de koppelsensor op 25% staan, zodat ik zelf nog wat moet werken. Ik was verbaasd toen ik op 't werk aan kwam in minder 1h20 minuten
Ik heb me nu voorgenomen om toch iets trager te rijden (in standje 2 op een aantal stukken, alleen in stand 3 op de stukken waar het écht veilig is aan die snelheid), er gebeuren echt teveel ongelukken op het forum (we zitten sinds november vorig jaar aan bijna 10 ongevallen met nog geen 900 leden, dat is dus op jaarbasis 2% kans op een ongeval).
Een gemiddelde van 35 km/h is voor ook meer dan goed genoeg, die 10 minuten minder zijn me echt geen risico waard..
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik denk dat dit wat misleidende/simplistische statistieken zijn:
- hoeveel kilometers rijden die mensen?
- op wat voor tijdstippen en onder welke omstandigheden rijden die mensen?
- op wat voor trajecten rijden die mensen?
- hoe alert zijn die mensen?
- hoe snel reageren die mensen?
- ...
Nu wil ik zeker niet suggereren dat de mensen die een ongeluk gehad hebben niet opletten of verkeerd reageren. Ik wil vooral ook niet suggereren dat je met goed opletten en zo *alle* ongelukken kunt voorkomen.
Maar gelijktijdig is jouw situatie niet gelijk aan de mijne, dus jouw kans op ongevallen is zeker niet gelijk aan die van mij.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ze is zeker niet gelijk, die kans, maar ze is in ieder geval voor deze gemiddelde populatie erg hoog.
Ik besef maar al te goed dat ik niet per definitie evenveel kans op een ongeval heb als de gemiddelde populatie. Maar enkele van de beschreven ongevallen kunnen mij ook perfect voorvallen, en ik plan flink wat km met die fiets (110 km/dag).
Vooral het ongeval met de kat en de haas zijn redelijk zorgwekkend, want dat heb je hoegenaamd niet onder controle. Bij sommige andere ongevallen denk ik ook dat met ervaring en voldoende defensief rijden/anticiperen, je de kans op die ongevallen kan verminderen, maar nooit vermijden. Zo vertraag ik bvb wanneer ik merk dat een auto achter me blijft rijden om mijn snelheid te checken, veel te gevaarlijk. En ik vertraag ook op plekken waar ik geen duidelijk zicht heb op de opritten/afritten van wagens. Ik beschouw mijn voorrang op andere voertuigen geen recht, en vertraag dus ook voor een wagen die uit een zijstraat komt. Maar dat doet mij niet geloven dat ik 'untouchable' ben.
En je kan die statistiek misleidend noemen, maar ik (en jij) bent geen superman. De enigste manier om ongevallen te vermijden is het gevaar herkennen en er naar handelen.
Ik besef maar al te goed dat ik niet per definitie evenveel kans op een ongeval heb als de gemiddelde populatie. Maar enkele van de beschreven ongevallen kunnen mij ook perfect voorvallen, en ik plan flink wat km met die fiets (110 km/dag).
Vooral het ongeval met de kat en de haas zijn redelijk zorgwekkend, want dat heb je hoegenaamd niet onder controle. Bij sommige andere ongevallen denk ik ook dat met ervaring en voldoende defensief rijden/anticiperen, je de kans op die ongevallen kan verminderen, maar nooit vermijden. Zo vertraag ik bvb wanneer ik merk dat een auto achter me blijft rijden om mijn snelheid te checken, veel te gevaarlijk. En ik vertraag ook op plekken waar ik geen duidelijk zicht heb op de opritten/afritten van wagens. Ik beschouw mijn voorrang op andere voertuigen geen recht, en vertraag dus ook voor een wagen die uit een zijstraat komt. Maar dat doet mij niet geloven dat ik 'untouchable' ben.
En je kan die statistiek misleidend noemen, maar ik (en jij) bent geen superman. De enigste manier om ongevallen te vermijden is het gevaar herkennen en er naar handelen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)