Lakschade na onderhoud

thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Stromeur schreef: 20 mei 2018, 17:16 Dat is een afweging die je alleen voor jezelf kunt maken. Ik zou persoonlijk wel open staan voor zo'n oplossing.
Ik sta ook wel open voor zo een oplossing (fiets omruilen). Als ik uiteindelijk maar lekker door kan Stromeren, wil niet meer zonder :cool2:

Ik wacht ook maar even af waar de dealer verder mee komt, hij zou er dinsdag op terugkomen.

Gewoon voor de fun toch even zitten Photoshoppen, het idee van de spuiterij was om dit deel opnieuw te spuiten. Eerste foto is met schade, daarna twee voorbeeldjes van spuitwerk.
buis1.jpg
buis1.jpg (93.55 KiB) 3685 keer bekeken
buis2.jpg
buis2.jpg (93.19 KiB) 3685 keer bekeken
buis3.jpg
buis3.jpg (95.02 KiB) 3685 keer bekeken
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Die donkere (mag geen zwarte meer zeggen) oplossing is zo gek nog niet...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

thijser schreef: 20 mei 2018, 13:40 Ik ben net bij een spuiterij geweest, het is wel te repareren, maar je ziet altijd iets van kleurverschil en een extra laklaag er bovenop liggen. Dus de vraag is dan een beetje welk deel van het frame spuit je dan. Het advies van de spuiterij was om alleen het vlakke deel van de buis te spuiten, en dan in een andere kleur of bijvoorbeeld glanzend zwart. Door bewust een andere kleur te kiezen, dan het matte zwart, voorkom je een subtiel kleurverschil.
Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar als je de bovenkant van de framebuis glanzend zwart maakt krijg je denk een heel mooi effect. Mat zwart is ook en optie en na een week zie je het verschil echt niet meer. Zieje Photoshop voorbeelden. Alternatief is de schuurschijf pakken en het hele frame kaal maken. Heb je ee hele bijzondere Limited Edition :bf:

Dan de garantie: je kunt je dan afvragen waarom er dan Stromer dealers zijn die nieuwe custom gespoten fietsen verkopen :ck: #ikzoumijergeenzorgenovermaken
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

mhoutman schreef: 20 mei 2018, 18:43als je de bovenkant van de framebuis glanzend zwart maakt krijg je denk een heel mooi effect.
Ja was ook mijn eerste ingeving om het zo te doen. De bovenkant iets donkerder en dan een zijde- of hoogglans, dat past goed bij de andere details op de fiets waar vaak het Stromer logo in staat.

Nog 1 Photoshop vanuit een andere hoek, dit is trouwens een foto die ik gemaakt heb de dag voordat mijn fiets opgehaald werd door de dealer, hier is duidelijk nog geen schade te zien. Als het gespoten moet worden vind ik de rechter optie nog best fraai.
stromer-voorna.jpg
stromer-voorna.jpg (380.95 KiB) 3585 keer bekeken
Ben benieuwd of de dealer nog andere ideeën heeft om dit probleem op te lossen.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij een eventuele omruil zou ik iig zorgen dat je met deze fiets door kunt rijden tot het alternatief aanwezig is.
Met lakken: die zwarte optie ziet er goed uit!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Ik zou een omruil lastig vinden. Je bent aan je eigen fiets gewend, en je weet wat ermee gebeurd is.

Ik zou de bovenkant laten spuiten in zwart.

Succes met je beslissing!
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Net contact gehad met de dealer. Ik kan de schade laten herstellen door de spuiterij en de dealer zal de kosten vergoeden. Ze hebben ook de kosten voor de servicebeurt kwijtgescholden.

Ik vind dit uiteindelijk een hele coulante oplossing. De dealer had ook zijn kop in het zand kunnen steken, maar zo is het netjes opgelost. :ay

Nu nog even een knoop doorhakken over de kleur lak. Is natuurlijk leuk om een uitgesproken kleur te kiezen, maar mezelf kennende zal het waarschijnlijk gewoon de zwarte variant worden 😇
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Lomito

Dat is inderdaad een heel mooi aanbod. Zeker omdat bij dit soort zaken nooit helemaal duidelijk wordt wie/wat de schade veroorzaakt heeft.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Precies, het was voor hun ook niet helemaal duidelijk wat er nou gebeurt was, maar ze hebben de schuld toch gedragen. Ook blij dat mijn relatie met de dealer verder gewoon nog goed is. Geeft toch een goed gevoel.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Plaats reactie