Lakschade na onderhoud

Golvas

Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je hem (gedeeltelijk) laat herlakken ?
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Mijn idee is het het probleem van de dealer lijkt me dat hij een passende oplossing moet gaan zoeken desnoods een nieuw frame
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor zover ik begrepen heb levert Stromer geen nieuwe frames. Na een ongeval met forse lakschade heb ik tot nu toe gezien dat de Stromer om die reden door de verzekering total loss wordt verklaard.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Stromeur schreef: 20 mei 2018, 13:05 Voor zover ik begrepen heb levert Stromer geen nieuwe frames. Na een ongeval met forse lakschade heb ik tot nu toe gezien dat de Stromer om die reden door de verzekering total loss wordt verklaard.
Het is wel een eigenaardig bedrijf wat moeilijk is qua onderdelen .... sensor in de motor kapot gelijk nieuw achterwiel incl motor ..... tja zo gaat de omzet wel omhoog !!
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
mhoutman

Eric1971 schreef: 20 mei 2018, 12:56 Mijn idee is het het probleem van de dealer lijkt me dat hij een passende oplossing moet gaan zoeken desnoods een nieuw frame
Helemaal mee eens maar dat moet je het wel kunnen bewijzen; een fatsoenlijke dealer zal netjes de fout toegeven en een onfatsoenlijke zal de klacht negeren en net doen of zijn neus bloedt.

Misschien in het laatste geval toch maar eens de melding doorgeven aan Stromer zelf. Ze kunnen weliswaar niets doen maar dan zijn ze lig op de hoogte :ay
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Ja je gaat uit van het beste in een mens .... aan de andere kant bied de dealer extra onderhouds beurten aan, mijn inziens erken je dan ook de fout die bij de dealer is gemaakt....
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik mijn auto binnen breng voor onderhoud maak ik altijd foto's rondom en ik meld bij aflevering dat de auto geen schade heeft. Wil de dealer dan even mee een rondje om de auto om het voor hemzelf ook zeker te weten: dikke prima. Vertrouwen is goed, controle is beter.

Ik had er totaal nog niet aan gedacht om dit ook met mijn Stromer te gaan doen, maar als-ie ooit eens door de dealer vervoerd moet worden voor onderhoud, dan ga ik dat gewoon maar wel doen. Kan geen kwaad en kan gedoe voorkomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Stromeur schreef: 20 mei 2018, 13:25 Als ik mijn auto binnen breng voor onderhoud maak ik altijd foto's rondom en ik meld bij aflevering dat de auto geen schade heeft.
Hier zal ik in het vervolg ook wat scherper op zijn, je wilt dit eigenlijk liever niet doen natuurlijk, maar better safe than sorry.
mhoutman schreef: 20 mei 2018, 13:11 Helemaal mee eens maar dat moet je het wel kunnen bewijzen; een fatsoenlijke dealer zal netjes de fout toegeven en een onfatsoenlijke zal de klacht negeren en net doen of zijn neus bloedt.
Laat ik voorop stellen dat de dealer welwillend is om tot een oplossing te komen, alleen vindt hij het ook lastig wat een goede oplossing is. Vooral omdat er voor de Stromer ook geen los frame beschikbaar is...

Ik ben net bij een spuiterij geweest, het is wel te repareren, maar je ziet altijd iets van kleurverschil en een extra laklaag er bovenop liggen. Dus de vraag is dan een beetje welk deel van het frame spuit je dan. Het advies van de spuiterij was om alleen het vlakke deel van de buis te spuiten, en dan in een andere kleur of bijvoorbeeld glanzend zwart. Door bewust een andere kleur te kiezen, dan het matte zwart, voorkom je een subtiel kleurverschil.
Golvas schreef: 20 mei 2018, 12:19 Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je hem (gedeeltelijk) laat herlakken ?
Ik mag toch hopen dat de garantie van de Stromer niet vervalt als er een deel opnieuw gespoten is, dat zou toch wel heel bizar zijn...
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

thijser schreef: 20 mei 2018, 13:40 Het advies van de spuiterij was om alleen het vlakke deel van de buis te spuiten, en dan in een andere kleur of bijvoorbeeld glanzend zwart. Door bewust een andere kleur te kiezen, dan het matte zwart, voorkom je een subtiel kleurverschil.
Aan zoiets zat ik inderdaad ook te denken.
thijser schreef: 20 mei 2018, 13:40 Ik mag toch hopen dat de garantie van de Stromer niet vervalt als er een deel opnieuw gespoten is, dat zou toch wel heel bizar zijn...
Lijkt me niet. Zou ik voor de zekerheid wel even aan de dealer voorleggen.

In ieder geval wel fijn om te lezen dat de dealer met je tot een passende oplossing wil komen. Meer kun je gewoon niet doen of verwachten in dit soort lastige gevallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

thijser schreef: 20 mei 2018, 13:40 Ik mag toch hopen dat de garantie van de Stromer niet vervalt als er een deel opnieuw gespoten is, dat zou toch wel heel bizar zijn...
Ik zou er me toch eens goed over informeren bij je dealer en / of bij Stromer zelf, want ik las hier eerder - in Het grote ongevallen topic - al het volgende (vandaar dus mijn vraag ...) :
RafJ schreef: 09 mei 2018, 15:29 Probleem : lakschade aan frame kan niet hersteld worden. Frame wordt niet apart verkocht en herspuiten kan niet want dan vervalt garantie.
Zie : viewtopic.php?p=21017#p21017 (en volgende).
Plaats reactie