Actioncam

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 18 mei 2018, 08:56 De X4 heeft een grotere resolutie (1028p) dan de X2 (720p) dus je kunt gerust die camera van € 50 pakken. Betere specs, nog steeds el-cheapo en ook bij de X4 een hele arm vol mounts.
Bedankt! Maar welke beeldhoek vind je nu fijner, of maakt het weinig uit? :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Breder is beter als de resolutie meegroeit en dat doet 'ie...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 18 mei 2018, 07:57 Jouw oude camera heeft volgens de spec een beeldhoek van 120 graden, de GoPro een beeldhoek van 170 graden. Wat vind jij fijner, en waarom?
Mocht je 'm aanschaffen om te willen opnemen t.b.v. bewijsmateriaal bij een ongeval, dan zou ik altijd de grootste beeldhoek nemen. Dan zie je namelijk niet alleen wat er op jouw rijbaan gebeurt, maar wat er gebeurt op de banen naast je. (En houd er rekening mee dat action cam beelden officieel niet als bewijsmateriaal worden geaccepteerd in de rechtbank. Bij een ongeval direct melden dat je de beelden hebt, dan is de kans het grootst dat er wel wat mee wordt gedaan.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's inderdaad 1 doel, niet perse voor de rechtbank (zo ver hoop ik niet te komen) maar evt. wel voor de verzekeringsmaatschappij. De belangrijkste doelen voor mij zijn:
- als ik serieus lomp gedrag meemaak van iemand met een bedrijfsnaam op de auto dan stuur ik het filmpje even naar het bedrijf in kwestie
- terugkijken naar wat ik doe en of ik overal zelf wel handige keuzes maak

Bedankt voor de tip! Mocht ik aangereden worden dan zal ik het direct vermelden. Tenzij ik zelf grof de fout in ging, ik hoef immers niet tegen mezelf te getuigen :shock:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 18 mei 2018, 09:58 Breder is beter als de resolutie meegroeit en dat doet 'ie...
Spank you!
(mijn Engels is niet zo heel goed :mrgreen: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

FreddyH schreef: 18 mei 2018, 13:45
Bedankt voor de tip! Mocht ik aangereden worden dan zal ik het direct vermelden. Tenzij ik zelf grof de fout in ging, ik hoef immers niet tegen mezelf te getuigen :shock:
Gebruik zelf af en toe de Nikkei X6 (tijdens BTW dagen bij MM gekocht, ook veel voor weinig :ay ) en ik heb me afgelopen week een beetje lomp gedragen. Vandaag de beelden even bekeken (filmde die dag toevallig) en kon mezelf wel voor de kop slaan zo ongeduldig.
Auto stond voor een zebrapad te wachten (geen voetgangers!!) en wel een lading fietsers die overstaken (die hebben GEEN voorrang !!). Ik vond het onzin dat ie daar stond, dus rechts er langs, doorrijden en die fietsers stopten wel :oops: :oops: Dus vandaag die beelden gezien, blijkt dat ik ook nog met mijn spiegel de spiegel van de auto (weliswaar lichtjes) toucheerde (hoorde een lichte tok). Besefte dat dat nou niet heel netjes was en vooral niet nodig (kon geen enkele reden bedenken om zo te doen). Volgende keren dus gewoon achter de auto blijven en braaf wachten. Scheelt een hoop stress en mogelijke fouten.
Beelden gaan overigens mooi de prullenbak in ... Was een mooi leermomentje :oops:

Maar om kort te zijn .Die Nikkei apparaatjes maken mooie plaatjes, scherp en inderdaad een overdaad aan mounts!
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

marco-hlv schreef: 18 mei 2018, 23:04 Volgende keren dus gewoon achter de auto blijven en braaf wachten. Scheelt een hoop stress en mogelijke fouten.
Beelden gaan overigens mooi de prullenbak in ... Was een mooi leermomentje :oops:
Ik vind dit wel herkenbaar en dan kunnen beelden inderdaad erg leerzaam zijn. Als ergens een stoet auto's staat te wachten dan wil de fietser in mij er gewoon meteen langs. Toen ik net een Stromer had ging ik overal als volleerd fietser rechts langs, maar dat ging weleens mis omdat automobilisten je daar met jouw snelheid niet verwachten. Dus later deed ik het links langs de auto's, want als de wetgever vindt dat ik een brommer ben... nou dan kunnen "ze" het krijgen ook.

Het blijft heel erg vreemd voelen om rustig in een rijtje auto's te wachten, al helemaal als je vindt dat dit volstrekt onnodig is. Ik moet er nog steeds aan wennen en ik ga ook weleens in de fout, stuk ongeduld als ik ben. Ongeduld, haast en frustratie zijn hele slechte raadgevers in het verkeer, zeker als je op een speed pedelec rijdt. Ik probeer ervan te leren.

Maar ik vind dat je pas écht een vent (of wijf) bent wanneer je eerlijk naar je eigen gedrag durft te kijken, er lering uit trekt en je ervaringen deelt. Waarvoor dank :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Stromeur schreef: 18 mei 2018, 23:11
Maar ik vind dat je pas écht een vent (of wijf) bent wanneer je eerlijk naar je eigen gedrag durft te kijken, er lering uit trekt en je ervaringen deelt. Waarvoor dank :ay
ga er bijna van blozen. Maar graag gedaan.

Blijkbaar komt zoiets wel met de jaren, dat merk ik ook met de auto waarin ik rustiger rij (hoewel het nog steeds heerlijk is met 180 over de snelweg te knallen.) zeer tegen de zin in van mijn oudste zoon die dit jaar aan zijn rijbewijs wil beginnen ...
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

marco-hlv schreef: 18 mei 2018, 23:30 (hoewel het nog steeds heerlijk is met 180 over de snelweg te knallen.)
Tell me about it. Lege wegen hier in Friesland, zeker 's avonds laat...

Het was voor mij veel beter toen het nog toegestaan was voor particulieren om met grijs kenteken te rijden. Toen had ik altijd een niet al te duur combootje, de laatste was een Peugeot Partner. Die trok dermate traag op dat ik het wel kon vergeten om hem ergens even snel tussen te drukken, dat ging gewoon niet. En harder dan 157km/u ging ook niet :oops:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 mei 2018, 23:35 Peugeot Partner. Die trok dermate traag op dat ik het wel kon vergeten om hem ergens even snel tussen te drukken
Inderdaad. Een auto waarbij je de acceleratie moet meteen met een kalender werkt fantastisch om te onthaasten!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie