ST1 Step Through

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

12 Juni was de eerste dag dat ik op mijn ST1 stapte om te gaan werken, ik had de fiets gekocht omdat ik de file spuugzat was.
Vandaag 12 Juli zijn we een maand verder en heb ik dus effectief een maand niet meer in de file gestaan. :cool2:
Elke werkdag met de fiets gereden en echt niet de behoefte gehad om de auto te nemen.
Heb net geen 1000Km vol gefietst en daar is deze petrolhead best fier op. Die 1000ste kilometer die komt morgen...
Het fietsen met een E bike, vind ik in tegenstelling tot normale fietsen wel leuk, omdat de energie die je er in steekt, in mijn beleving overeenkomt met de verkregen snelheid. Schitterende uitvinding zo'n Stromer 8-) Dus op naar maand 2, en maand 3, en....
Mijn ST1 is in deze maand redelijk storingsvrij geweest op 1 keertje na dan, dat dingetje met de rem in de regen.
Vandaag ook door de regen gereden en nergens last van gehad. Maar ik heb mijn voorrem bewust niet gebruikt dus of het een eenmalige storing was weet ik dus niet :bn:
Morgen maar eens een afspraak maken om zijn eerste 1000Km beurt te laten uitvoeren.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Nog vele maanden zonder file zullen volgen.
En je zal de akkers langs het jaagpad zien veranderen met de seizoenen, en de geuren van de zomer, de herfst en de lente.
Goede regenkledij is zeer belangrijk. Vaude heeft goed materiaal. Zeker ook iets voor over de schoenen.
Ik rijd ST1X, maar ken ook de ST1. Deze is minder gesofisticeerd maar charmeerde me wel. Hij is wat ruwer. Mocht ik opnieuw een Stromer kopen was dit zeker een optie. Vooral ook omdat de afstand die je moet afleggen niet enorm is.
Defensief rijden is inderdaad de boodschap. Helm en handschoenen nooit vergeten.
Nog veel plezier !
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Gisteren met de fiets naar velodome geweest. Vind het fietsen ondertussen zo leuk dat ik er nu ook al in het weekeinde mee ga rijden :bn: Maar ik moet wel een doel hebben, naar velodome dus, op hun site had ik verschillende mooie fietstassen gezien en ik zie en voel het liever zelf in een winkel dan zoiets op het www te bestellen.
Het is dus een Books Nortfolk geworden.
Vind het een mooie tas, het oog wil ook wat, niet te groot en in een mooie kleur.
IMG_5443.JPG
IMG_5443.JPG (2.17 MiB) 3842 keer bekeken
Gelijk ook maar een paar nieuwe pedalen gekocht. Ik had gemerkt dat bij regenweer je gemakkelijk van je (plastiek) trappers schuift. En ze hebben ze ook gelijk gemonteerd :cool2:
dmr-v12-flat-mountain-bike-pedals-black-Black-EV214587-8500-1.jpg
dmr-v12-flat-mountain-bike-pedals-black-Black-EV214587-8500-1.jpg (80.8 KiB) 3858 keer bekeken
Daar nog een koffietje gedronken en weer huiswaarts gekeerd.

In de stad steeds op stand 1 gefietst, dat gaat eigenlijk prima voor de bebouwde kom, en de rest op stand 2, dan mag je flink meetrappen maar toch snelheden rond de 40 kunnen aanhouden... de conditie gaat er duidelijk op vooruit :d3:

Ik zit er over te denken mijn kentekenplaatje op de achterkant van de tas te bevestigen. Is wel niet volgens de regeltjes :roll:..maar dit is België
IMG_5444.JPG
IMG_5444.JPG (2.69 MiB) 3841 keer bekeken
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een leuke tas, de kleur en het materiaal staan verrassend goed op je matzwarte ST1.

En verstandig ja, om de pedalen te vervangen als je ook bij regen door wil blijven fietsen. Ik heb meteen na aanschaf ook op mijn ST1 X aluminium pedalen met spikes gezet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 25 jun 2017, 14:34...In de ST1 X en de ST2 zit een sterkere motor. De ST2(S) heeft de sterkste motor van dit moment...
Volgens mij niet helemaal juist. In de ST2 zit dezelfde motor als in de ST2 S.
De motor in de ST2 is een andere dan die van de ST1's
Ik weet niet precies welke ST1's er allemaal te koop zijn, maar volgens mij zitten er ook verschillen in de motoren van de ST1's.


Update: Ik zie dat je in een ander topic ook al zelf het juiste antwoord kent.
Stromeur schreef: 08 jul 2017, 21:21 Mooi om te lezen dat je zo tevreden bent met je ST1!

Je zou ook de ST1 X kunnen proberen. De motor van de ST1X is sterker dan die van de ST1 en net iets zwakker dan die van de ST2, maar de prijs van de ST1 X is flink lager. Maar als het in je budget past: de ST2 is zijn geld zeker waard. Ik bezit een ST1 X en ben er ontzettend blij mee, maar laatst deed ik een proefrit op de ST2 S: whoepie!!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 02 aug 2017, 09:07
Stromeur schreef: 25 jun 2017, 14:34...In de ST1 X en de ST2 zit een sterkere motor. De ST2(S) heeft de sterkste motor van dit moment...
Volgens mij niet helemaal juist. In de ST2 zit dezelfde motor als in de ST2 S.
Daarom staat er ook ST2(S), met de "S" tussen haakjes: ST2 plus ST2 S.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Sorry, je hebt gelijk. Ik had je tekst duidelijk verkeerd gelezen. :az
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

In maart dit jaar heb ik de ST2 en ST2s direct na elkaar uitgeprobeerd om het verschil in ondersteuning te voelen. Hoewel de motor (Syno-drive 40Nm) gelijk is vond ik de ST2s prettiger rijden en vermoed dat dit verschil in de aandrijflijn zit: 2x10 (cassette 11-34T) voor de ST2 en 1x11 (cassette 11-40T) voor de ST2s... bij gelijk voorblad 52T zou er geen verschil moeten zijn... en toch vond ik de ST2s beter ondersteunen...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik denk dat via de software het gedrag van de motor verschilt en dat de twee fietsen om die reden verschillend aanvoelen. Ik denk ook dat men bij Stromer met de S zich op een andere doelgroep richt.

Op mijn gemodificeerde mountainbike heb ik een programmeerbare controler laten plaatsen waarmee ik het gedrag van de fiets kan beïnvloeden. Dit kan ik niet zelf, maar heb daar de dealer bij nodig. Een ieder met een Stromer kan zelf drie variabelen aanpassen, maar ook alleen maar die drie...
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Zo hebben wij onze 120 pk 1.4 turbomotor van onze auto softwarematig opgewaardeerd naar 160 pk. Tien minuten werk en een wereld van verschil: van een saaie seniorenauto naar een zeer levendige stadsauto. Met enige beheersing van de rechtervoet is de motor zelfs zuiniger.
Plaats reactie