Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Klaas schreef: 16 mei 2018, 11:55 Waar ik me elke keer waar aan irriteer is het feit dat men denkt dat je op een speedpedelec altijd 45 km rijdt. Juist de speedpedelec rijders rijden over het algemeen erg anticiperend en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden.
Terwijl dit eigenlijk compleet voor de hand liggend zou moeten zijn:
- kijk je als fietser: als ik ergens tegenaan rij dan is de kans groot dat ik nader kennis ga maken met de ondergrond. Da's niet comfortabel dus ik kijk wel uit (letterlijk!)
- kijk je met een technische bril: en groot deel van de SP's heeft een 350W middenmotor, daarmee kun je al bijna geen 45km/h rijden en met straffe wind tegen is 35km/h al optimistisch

Dat de eerder aangehaalde fossielen die laatste niet voorzien hadden, daar kan ik me wat bij voorstellen... Maar van een fietsersbond zou je verwachten dat ze minstens als een fietser kunnen denken.
Aangezien het wèl fietsers zijn is het blijkbaar het stukje "denken" waar het mis gaat...

<sarcasme>
Maar is wet wijziging was natuurlijk nodig als oplossing voor al die ongelukken die met SP's gebeurden :aq
</sarcasme>
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

:bp:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Marco Verkerk schreef: 15 mei 2018, 21:54 De snelfietspaden worden ontweken bij de Fietsersbond pedelecplanner :dwarf:
Omdat je er met een SP niet op mag, neem ik aan?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Door de FB routeplanners word ik voor mijn vaste WW route 5 km. om gestuurd over een verplicht fietspad van 15km. waarop ik niet mag rijden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Polling schreef: 16 mei 2018, 14:19
Marco Verkerk schreef: 15 mei 2018, 21:54 De snelfietspaden worden ontweken bij de Fietsersbond pedelecplanner :dwarf:
Omdat je er met een SP niet op mag, neem ik aan?
Dat zou ook mijn redenatie zijn.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Klaas schreef: 16 mei 2018, 11:55 Waar ik me elke keer waar aan irriteer is het feit dat men denkt dat je op een speedpedelec altijd 45 km rijdt. Juist de speedpedelec rijders rijden over het algemeen erg anticiperend en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Ik rij in de bebouwde kom altijd op het fietspad maar dan zeker niet 45 km per uur. En inhalen doe ik met kleine snelheidsverschillen en pas als ik zeker weet dat men door heeft dat ik ga inhalen. Wellicht dat e.e.a ook verklaard wordt door het feit dat ik vermoedelijk bij de fossielen wordt gerekend.
Ik irriteer me daar ook aan maar ik zie helaas te vaak op weg naar mijn werk mede sp-rijders die toch echt te hard over fietspaden rijden. Het is blijkbaar zo aantrekkelijk om "gas" te geven en te moeilijk om je in te houden.

Die routeplanner gaat natuurlijk nooit een succes worden omdat die gebaseerd is op het huidige rijksbeleid = onnodig omrijden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de Gelderlandse routes waar SP's zijn toegestaan goed in de planner zitten :?:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Lomito, Marco Verkerk en ik wonen in Gelderland en onze ingevoerde routes zijn ook niet goed.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Elsje schreef: 16 mei 2018, 20:57 Ik irriteer me daar ook aan maar ik zie helaas te vaak op weg naar mijn werk mede sp-rijders die toch echt te hard over fietspaden rijden. Het is blijkbaar zo aantrekkelijk om "gas" te geven en te moeilijk om je in te houden.
Klopt volledig, ook hier kom ik enkele maften tegen op het fietspad die duidelijk de waanzin nabij zijn, rijden zonder helm zijn er ook nog steeds bij :bu:
Plaats reactie