SP'er aangereden, De Bilt

Plaats reactie
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sowieso vervelend!

Maar weet je zeker dat het een sp is? Het is wel een e-bike met zo te zien Bosch systeem, maar verder herken ik de fiets niet als sp.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

In het AD-artikel spreekt men over een E-bike waarmee waarschijnlijk een pedelec bedoeld wordt. Geen kentekenplaat (zegt ook niet alles)...

De fietser werd door de automobilist over het hoofd gezien. Met zulke berichten ben ik blij dat ik de bouwlamp op mijn fiets heb en automobilisten mij niet snel over het hoofd kunnen zien.

Overigens denk ik eerder dat het hier aan de weginrichting ligt, de rijbaan loopt duidelijk door maar het verkeersbord en haaientanden geven de voorrang aan de fietsers... zulke dubbelzinnige signalen plus een rommelige verkeerssituatie is vragen om problemen:

https://www.google.nl/maps/@52.1035846, ... 312!8i6656
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

FreddyH schreef: 17 mei 2018, 08:53 Sowieso vervelend!

Maar weet je zeker dat het een sp is? Het is wel een e-bike met zo te zien Bosch systeem, maar verder herken ik de fiets niet als sp.
Het is een sp...
Kentekenplaat van de auto ligt voor de auto op de grond en de kentekenplaat van de fiets is geblurd.
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Het is inderdaad een SP een gazelle citizen speed als ik me niet vergis.
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (128.75 KiB) 3555 keer bekeken
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zebbernaut schreef: 17 mei 2018, 10:13 Het is inderdaad een SP een gazelle citizen speed als ik me niet vergis.

Clipboard02.jpg
Ah ja, nu zie ik de blur ook. Op mijn telefoon vanochtend zag ik hem niet :shock:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ai, wat erg...
Lomito schreef: 17 mei 2018, 09:23 De fietser werd door de automobilist over het hoofd gezien. Met zulke berichten ben ik blij dat ik de bouwlamp op mijn fiets heb en automobilisten mij niet snel over het hoofd kunnen zien.
Ik weet niet precies waar de SP vandaan kwam, maar als die van rechts kwam op het fietspad (of Bromfietspad? Er staat geen bord) vanuit de Dorpsstraat VO en stevig doorreed, dan zal de automobilist hem inderdaad pas erg laat hebben kunnen zien. (En daar moet je dan allebei je snelheid weer op aanpassen, maar we weten natuurlijk niet wat er fout ging.)

Hopelijk valt het mee met de verwondingen van de SP'er.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Een speed pedelec inderdaad, ik had de blur ook niet gezien. Fiets zit echter nauwelijks in de kreukels dus echt hard zal het niet gegaan zijn.

Ik vind deze wegsituatie veel lijken op de Ressensestraat in Ressen/Bemmel waar de fietssnelweg Rijnwaalpad deze doorgaande weg kruist. Hoewel men er alles aan gedaan heeft om de voorrang om te draaien (normaal auto's over fietsers) is men niet verder gekomen dan wat verf op de weg en opvallende borden. Mijn ervaring op die oversteek is dat voorrang nemen door de fietsers vrijwel gelijk staat aan zelfmoord. In De Bilt staat er wel een voorrangsbord en zijn er haaientanden op de weg geschilderd maar dat neemt niet weg dat de bestrating doorloopt voor de rijbaan en onderbroken voor het fietspad, daarmee voorrang suggererend voor de rijbaan.

De automobilist heeft de fietser over het hoofd gezien schat ik in als heeft niet eens de moeite genomen om te kijken.

Oplossing: doorgaande bestrating voor fietspad op een verhoogde kruising met drempels voor verkeer op de rijbaan. Mogelijk aangevuld met een STOP-bord en stopstreep op de weg.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Naast een geblurd kenteken is er een spiegel en helm te zien. Vast een SP.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 17 mei 2018, 10:13 Het is inderdaad een SP een gazelle citizen speed als ik me niet vergis.
Denk ik ook. Frame, spiegel, accu, middenmotor, banden en zeker die blauwe snelbinders; kan niet missen:

Gazelle Cityzen Speed.jpg
Gazelle Cityzen Speed.jpg (61.75 KiB) 3478 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie