FreddyH schreef: ↑16 mei 2018, 16:51
Ik heb ze in mijn orientatiefase ook eens een paar vragen gesteld, de antwoorden waren dusdanig algemeen dat ik wat doorgevraagd heb, maar daarop kreeg ik geen bevredigende antwoorden.
Dat zijn inderdaad leuke testjes om uit te voeren bij je dealerkeus. Zeker bij zo'n grote keten krijg je gewoon te maken met e.o.a. klantenservicemedewerker die de antwoorden oplepelt uit de handleiding die we zelf ook wel kunnen downloaden.
Eerste eis bij mij voor een dealer is dat ik rechtstreeks toegang heb tot de fietsmonteur die met mijn fiets aan de slag gaat. (En ook die kan jammerlijk falen tijdens mijn assessment, dat is gebeurd bij de inmiddels ex-Stromerdealer in Leeuwarden.)
FreddyH schreef: ↑16 mei 2018, 16:51
ik snap oprecht niet waarom Stromer (en andere merken) met zo'n keten in zee gaan. Een dozenschuiver is gewoon schadelijk voor het merk: als de fiets geen afleverbeurt krijgt en er zit vanalles los of dingen zijn niet goed afgesteld dan krijgt de gemiddelde klant immers ten onrechte een slecht gevoel bij het merk.
Omzet, omzet, omzet... In geval van Stromer - en dat zal bij andere merken niet anders zijn - zal een Salesmanager voor een bepaald land gewoon vanuit Zwitserland te horen krijgen wat-ie op jaarbasis af moet zetten. Haalt-ie dat niet, en blijft de druk vanuit het hoofdkantoor onverminderd hoog, dan gaan verkopers hun toevlucht zoeken tot dit soort ketens.
Overigens heeft IBG (waar deze keten onder valt) in april dit jaar een kort geding verloren tegen Accell na onenigheid over een nieuw margegebouw. Accell is een hele grote aap op de rots. Zij ontwikkelen, maken en leveren o.a. Batavus, Juncker Bike Parts, Koga, Loekie, Sparta, Van Nicholas en XLC-componenten en het zou dus kunnen dat deze merken bij deze fietsenwinkel gaan verdwijnen:
http://www.tweewieler.nl/algemeen/nieuw ... f-10122973
http://www.tweewieler.nl/ondernemen/nie ... 8D58B2FYI4
Feitelijk zorgen ketens zoals deze ervoor dat alles en iedereen om hen heen de nek wordt omgedraaid, want ze spelen het keihard, en de consument die alleen naar de prijs kijkt (zoals er velen zijn) werkt hier blind aan mee. Als een fabrikant hier verkeerd mee omgaat, wordt-ie meer en meer afhankelijk van de grote keten, waardoor die uiteindelijk teveel macht krijgen over het complete beleid van de fabrikant. Zelf meegemaakt in de detailhandel. Omgekeerde wereld. Ik hou er niet van.