STROMER EVENT ST5 te ZOLDER (B)

Lomito

macfiets schreef: 16 mei 2018, 16:05 Je bent wel te gast op dat circuit en dan moet je niet zo afgeven op zo een kerel. Ook al doet die misschien een beetje raar en overdreven. Je klinkt een beetje op zijn "Hollands arrogant".
Ik was te gast, hij was te gast... Nogmaals hij had met een duidelijke armbeweging naar links (zijn rechts) het verzoek kunnen doen om die kant te kiezen zonder mij te hinderen. Hij besluit echter mijn doorgang te blokkeren waardoor ik ongewenst in de remmen moet, volledig onnodig zo blijkt. Als je verkeer wilt regelen dan zul je herkenbaar moeten zijn als verkeersregelaar/baancommissaris d.m.v. kleding, vlag of dergelijke. Nu staat er opeens een willekeurige pipo midden op de baan terwijl jij daar met 45 km/uur aan komt zetten.

Ik heb geen tweede run gemaakt omdat er veel Stromer-klanten waren en wij ook weer een beetje naar huis wilden, maar anders was ik heb de tweede keer echt straal voorbij gereden, mogelijk met een handgebaar. :ai
mhoutman

Werkelijk wat een stompzinnige discussie. Mag het aub weer over de ST5 gaan :shock:
Lomito

mhoutman schreef: 16 mei 2018, 23:36 Werkelijk wat een stompzinnige discussie. Mag het aub weer over de ST5 gaan :shock:
Sorry hoor, deze topic gaat over het Stromer-event te Zolder en dit is nu eenmaal gebeurd. Kan er weinig aan veranderen dat er een halve zool voor het wiel springt. Er waren trouwens meer ST5-testers met dezelfde ervaring.

Maar ik wil je wel tegemoet komen: er waren diverse ST5-en aanwezig die niet getest konden worden omdat er onderdelen aan ontbraken... :roll:
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

mhoutman schreef: 11 mei 2018, 18:26 Sorry, maar eigenlijk hoop ik dat het a.s. maandag goed regent zodat jullie een goed beeld krijgen wat de Pirelli band met nat weer doet. De band lijkt een zomerprofiel te hebben dus wat gaat er voor de winter komen… :ck:

Komt er (met nat en droog weer) veel meer afrolgeluid van de Pirelli Cycle-e band dan van bijvoorbeeld de Coni TopContact II
Ik heb wel in de regen op de Pirellis gereden in Zwitserland.......niets aan de hand
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
mhoutman

@Paultje dank voor je reactie :ay
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Lomito schreef: 17 mei 2018, 01:06 Er waren diverse ST5-en aanwezig die niet getest konden worden omdat er onderdelen aan ontbraken... :roll:
Wait whut? Wat raar en waarvoor dienden die dan gewoon ter voorstelling?
Lomito

Eén ST5 stond op een podium onder de Stromer-tent, duidelijk ter presentatie van het model, daarbuiten waren nog enkele fietsen (2-3 stuks) die onklaar gemaakt waren door verwijdering van de pedalen. Beetje vreemd om op een testdag niet-berijdbare fietsen mee te nemen, toch? Ik had de indruk dat van de 9 exemplaren die we op Zandvoort tot onze beschikking hadden er nu slechts 6-7 stuks getest konden worden. Dat verklaart in ieder geval waarom er zo weinig ST5-en op het circuit reden en de wachtrij zo groot was.

Enkele tips voor Stromer voor de organisatie van een testdag:
- zoek een locatie waar de fietsen getest kunnen worden zonder de afleiding van ander snel spul, het is voor de gasten niet fijn om in de uitlaatgassen en herrie van brullende motoren te moeten staan
- zet een programma in elkaar: ontvangst/kennismaking/indeling groepjes, presentatie Stromer-bedrijf, presentatie nieuwe model, testrit in groepjes parallel met korte workshops en aansluitend nabespreking/borrel, en geef de gasten een kleinigheidje mee ter herinnering aan de testdag (sleutelhanger met Stromer-logo of dergelijke)
- laat de diverse testritten in groepjes tegelijk starten, samen rijden is veel aantrekkelijker dan alleen op een leeg circuit
- zorg dat het testcircuit uitsluitend toegankelijk is voor de eigen gasten, het delen van het circuit met andere gebruikersgroepen neemt de exclusiviteit weg
- geef tijdens de presentatie een inkijkje waar Stromer mee bezig is: een tipje van de sluier van een nieuw model, de ontwikkeling van het bedrijf (omzet, aantal medewerkers), vertel over de problemen waar je als productontwikkelaar tegen aan loopt en de oplossingen die gevonden zijn...
- zorg dat de locatie van het evenement goed beschreven staat in de uitnodiging (in Zolder was de locatie moeilijk te vinden) of dat er wegwijzers/banners staan om de gasten naar de locatie te geleiden
- verder is het prettig als vooraf duidelijk is hoe en waar geparkeerd kan worden, meeste mensen komen immers van ver en zullen doorgaans met de auto komen
- locatie moet ook altijd per fiets bereikbaar zijn.

Stromer heeft nog wel even de tijd tot de volgende testdag van een volgend model dus genoeg gelegenheid om hier eens rustig over na te denken.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Nog eentje: zorg dat je op voorhand per mail bevestigt dat je kunt komen. Dealers noch klanten hadden een schriftelijke bevestiging. De organisatie had echt veel beter gekund, maar de info en de kwaliteit van het product stonden er wel. Een beetje zoals de leveringen dan zeker? Grote chaos, maar product is verslavend!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bartgo schreef: 17 mei 2018, 12:26 Grote chaos, maar product is verslavend!
:mrgreen:

Ik zag vorig jaar al aankomen dat Stromer in 2018 waarschijnlijk wat zou overstromen door het eigen succes, en dat is -helaas voor de dealers en wachtende eindgebruikers- inderdaad gebeurd.

Maar zo'n evenementje organiseren, dat had sowieso veel strakker gekund. Neemt niet weg dat ik de circuit-lokaties een bijzonder leuke keus vond voor de presentatie van de ST5 met zijn Pirelli banden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik kan nog wel een paar leuke locaties bedenken:
- vliegbasis Soesterberg met bezoek aan het museum, parcours om/op de landingsbanen
- pretparken (Efteling/Walibi) waarbij na sluitingstijd door het park gereden kan worden
- Fiat-testbaan Lingotto in Turijn (ik rij er voor om!!!)
Plaats reactie