Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs

Nieuws van en over Stromer.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs

Bericht door Stromeur » 16 mei 2018, 13:19

Klaas schreef:
16 mei 2018, 11:55
Ik rij in de bebouwde kom altijd op het fietspad maar dan zeker niet 45 km per uur. En inhalen doe ik met kleine snelheidsverschillen en pas als ik zeker weet dat men door heeft dat ik ga inhalen. Wellicht dat e.e.a ook verklaard wordt door het feit dat ik vermoedelijk bij de fossielen wordt gerekend.
Ik doelde op de invloed die de Fietsersbond heeft gehad op het overheidsbeleid, waardoor speed pedelec rijders zoals jij, die ervoor kiezen om met aangepaste snelheid op het fietspad te rijden, nu in overtreding zijn. De influencers bij de Fietsersbond zijn stuk voor stuk ouderen, die chronisch een "het fietspad is van mij en van niemand anders"-gedrag aan de dag leggen, zonder mee te willen denken aan opbouwende oplossingen voor actuele ontwikkelingen en problemen die daarmee gepaard gaan. Dat noem ik conservatief en fossiel.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

FreddyH
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 16 mei 2018, 13:37

Klaas schreef:
Waar ik me elke keer waar aan irriteer is het feit dat men denkt dat je op een speedpedelec altijd 45 km rijdt. Juist de speedpedelec rijders rijden over het algemeen erg anticiperend en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden.
Terwijl dit eigenlijk compleet voor de hand liggend zou moeten zijn:
- kijk je als fietser: als ik ergens tegenaan rij dan is de kans groot dat ik nader kennis ga maken met de ondergrond. Da's niet comfortabel dus ik kijk wel uit (letterlijk!)
- kijk je met een technische bril: en groot deel van de SP's heeft een 350W middenmotor, daarmee kun je al bijna geen 45km/h rijden en met straffe wind tegen is 35km/h al optimistisch

Dat de eerder aangehaalde fossielen die laatste niet voorzien hadden, daar kan ik me wat bij voorstellen... Maar van een fietsersbond zou je verwachten dat ze minstens als een fietser kunnen denken.
Aangezien het wèl fietsers zijn is het blijkbaar het stukje "denken" waar het mis gaat...

<sarcasme>
Maar is wet wijziging was natuurlijk nodig als oplossing voor al die ongelukken die met SP's gebeurden :aq
</sarcasme>
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) - Back-Roller Classic - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Klaas
Rookie
Rookie

Bericht door Klaas » 16 mei 2018, 13:55

:bp:

Polling
Expert
Expert

Bericht door Polling » 16 mei 2018, 14:19

Marco Verkerk schreef:
15 mei 2018, 21:54
De snelfietspaden worden ontweken bij de Fietsersbond pedelecplanner :dwarf:
Omdat je er met een SP niet op mag, neem ik aan?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Stromend
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Stromend » 16 mei 2018, 14:47

Door de FB routeplanners word ik voor mijn vaste WW route 5 km. om gestuurd over een verplicht fietspad van 15km. waarop ik niet mag rijden.
Trots als een 🐒 op een 🚲

Marco Verkerk
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Marco Verkerk » 16 mei 2018, 16:21

Polling schreef:
16 mei 2018, 14:19
Marco Verkerk schreef:
15 mei 2018, 21:54
De snelfietspaden worden ontweken bij de Fietsersbond pedelecplanner :dwarf:
Omdat je er met een SP niet op mag, neem ik aan?
Dat zou ook mijn redenatie zijn.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap

Elsje
Expert
Expert

Bericht door Elsje » 16 mei 2018, 20:57

Klaas schreef:
Waar ik me elke keer waar aan irriteer is het feit dat men denkt dat je op een speedpedelec altijd 45 km rijdt. Juist de speedpedelec rijders rijden over het algemeen erg anticiperend en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Ik rij in de bebouwde kom altijd op het fietspad maar dan zeker niet 45 km per uur. En inhalen doe ik met kleine snelheidsverschillen en pas als ik zeker weet dat men door heeft dat ik ga inhalen. Wellicht dat e.e.a ook verklaard wordt door het feit dat ik vermoedelijk bij de fossielen wordt gerekend.
Ik irriteer me daar ook aan maar ik zie helaas te vaak op weg naar mijn werk mede sp-rijders die toch echt te hard over fietspaden rijden. Het is blijkbaar zo aantrekkelijk om "gas" te geven en te moeilijk om je in te houden.

Die routeplanner gaat natuurlijk nooit een succes worden omdat die gebaseerd is op het huidige rijksbeleid = onnodig omrijden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de Gelderlandse routes waar SP's zijn toegestaan goed in de planner zitten :?:

Stromend

Bericht door Stromend » 16 mei 2018, 22:01

Lomito, Marco Verkerk en ik wonen in Gelderland en onze ingevoerde routes zijn ook niet goed.
Trots als een 🐒 op een 🚲

Zebbernaut
Moderator | Forum Supporter
Moderator | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 17 mei 2018, 10:15

Elsje schreef:
16 mei 2018, 20:57
Ik irriteer me daar ook aan maar ik zie helaas te vaak op weg naar mijn werk mede sp-rijders die toch echt te hard over fietspaden rijden. Het is blijkbaar zo aantrekkelijk om "gas" te geven en te moeilijk om je in te houden.
Klopt volledig, ook hier kom ik enkele maften tegen op het fietspad die duidelijk de waanzin nabij zijn, rijden zonder helm zijn er ook nog steeds bij :bu:

Plaats reactie