Fietsersbond lanceert routeplanner voor speedpedelecs

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pedelecplanner geeft duidelijke routes in Gelderland

De Fietsersbond Routeplanner is al jaren de meest uitgebreide fietsrouteplanner van Nederland, waarmee elk jaar meer dan een miljoen routes gepland worden. Deze week lanceert de Fietsersbond een broertje van de routeplanner, speciaal gericht op speedpedelecs, pedelecplanner.nl. De Fietsersbond Pedelecplanner is vooralsnog alleen beschikbaar voor de provincie Gelderland.
Artikel:

https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fiet ... dpedelecs/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik herinner me nog dat de Fietsersbond een oproep deed om vrijwilligers te werven voor het samenstellen van zo'n planner, maar ik heb nooit antwoord gekregen op de vraag hoe de Fietserbond dit precies tegen het licht hield van hun eigen beleid om de speed pedelec overal van het fietspad af de rijbaan op te jagen, dus ik heb het geheel vervolgens direct aan me voorbij laten gaan. (Ik werk niet mee aan iets zonder te weten waaraan precies.)

Vooralsnog is deze pedelec planner dus alleen beschikbaar in Gelderland, ongetwijfeld omdat het er daar nog wel een beetje leuk op staat aangezien speed pedelec rijders dankzij het progressieve beleid van de Provincie Gelderland niet standaard overal de rijbaan op hoeven.

Iemand al ervaring met deze planner?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Mooi initiatief, maar ik heb er nog geen ervaring mee.
Lomito

Ik heb gelijk een paar moeilijke routes ingevoerd, bijvoorbeeld van Oud-Reemst naar Mossel (5km) wordt een sight seeing tour van 15 km... Een paar kilometer omrijden met een speed pedelec is geen probleem maar dit is gewoon een oprotplanner. Ofwel, dikke middelvinger!
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

De snelfietspaden worden ontweken bij de Fietsersbond pedelecplanner :dwarf:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Als het nou een app was konden we het nog omlaag recenseren in de app store.. Plannen op een website, en wat dan, uitprinten en met 45 km/h op je papiertje kijken?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep, we hebben het hier wel over de Fietsersbond he? Bejaardentoko. (Niets ten nadele van de jongere FB leden, maar de boel wordt daar nu eenmaal zo conservatief en fossiel als ik-weet-niet-wat gerund, daar kan ik ook niks aan doen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 15 mei 2018, 23:10 ...fossiel...
Tja, dat kan niet meer... :lol:
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Waar ik me elke keer waar aan irriteer is het feit dat men denkt dat je op een speedpedelec altijd 45 km rijdt. Juist de speedpedelec rijders rijden over het algemeen erg anticiperend en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Ik rij in de bebouwde kom altijd op het fietspad maar dan zeker niet 45 km per uur. En inhalen doe ik met kleine snelheidsverschillen en pas als ik zeker weet dat men door heeft dat ik ga inhalen. Wellicht dat e.e.a ook verklaard wordt door het feit dat ik vermoedelijk bij de fossielen wordt gerekend.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klaas schreef: 16 mei 2018, 11:55 Ik rij in de bebouwde kom altijd op het fietspad maar dan zeker niet 45 km per uur. En inhalen doe ik met kleine snelheidsverschillen en pas als ik zeker weet dat men door heeft dat ik ga inhalen. Wellicht dat e.e.a ook verklaard wordt door het feit dat ik vermoedelijk bij de fossielen wordt gerekend.
Ik doelde op de invloed die de Fietsersbond heeft gehad op het overheidsbeleid, waardoor speed pedelec rijders zoals jij, die ervoor kiezen om met aangepaste snelheid op het fietspad te rijden, nu in overtreding zijn. De influencers bij de Fietsersbond zijn stuk voor stuk ouderen, die chronisch een "het fietspad is van mij en van niemand anders"-gedrag aan de dag leggen, zonder mee te willen denken aan opbouwende oplossingen voor actuele ontwikkelingen en problemen die daarmee gepaard gaan. Dat noem ik conservatief en fossiel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie