Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Na lang wikken/wegen en verschillende proefritten te hebben gemaakt op zowel st2, x speed en de s45 van stromer en klever....ben ik sinds gisteren de eigenaar van een Klever s45. Deze de afgelopen 1,5 week meegehad en daar het een demo-model betreft waar ik behoorlijk wat korting op kreeg.....was deze aanbieding te mooi om te laten schieten. Het gemak waarmee de s45 toch makkelijk naar de 45km/h toe gaat en dit ook vast weet te houden, heeft me wel enigzins verbaasd. Dit meer omdat dit toch een ouder model in de klever serie betreft en ik dit daardoor niet verwacht had. Remmen zijn meer dan prima, maar toch minder als bv de x speed, tektro (s) - magura (x). De wegligging is goed, mede te danken aan het robuuste frame, dit valt pas op als je er 1 in het echt ziet....vanaf een foto had ik namelijk niet deze indruk. De verende voorvork van de s is zowiezo een meerwaarde en dit model had ook een verende zadelpen...toch wel een stuk comfortabeler bij snelheden boven de 35 km/h. Kortom ik ben er erg blij mee en kan niet wachten om deze op te gaan halen bij de fm. :d3:
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Proficiat, uiteindelijk telt enkel dat JIJ er blij mee bent. Je hebt precies een weloverwogen keuze gemaakt dus :ay
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

idd proficiat met je aankoop, je hebt er een tijdje op testgereden dus een kat in een zak heb je alvast niet gekocht :cool2:
mhoutman

Gefeliciteerd, mogen we hem ook zien :ay
Lomito

Gefeliciteerd Bart. Wil je ons later nog even laten weten hoe de fiets uitpakt qua actieradius/accucapaciteit?
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

mhoutman schreef: 16 mei 2018, 09:35 Gefeliciteerd, mogen we hem ook zien :ay
Als ik hem thuis heb staan zal ik een keer wat foto's posten.
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Lomito schreef: 16 mei 2018, 09:37 Gefeliciteerd Bart. Wil je ons later nog even laten weten hoe de fiets uitpakt qua actieradius/accucapaciteit?
Ik zal ter zijner tijd inderdaad even laten weten hoe dit uit gaat pakken.....standaard zit er een 470 wh accu bij dit model, maar na wat onderhandelen is dit een 570 wh accu geworden....mocht dit nog niet voldoende zijn, dan kan ik alsnog overstappen naar de 850 wh accu
Lomito

Bart-V schreef: 16 mei 2018, 10:00 ...470 wh accu... 570 wh accu...850 wh accu
Oef... mwah... YEAH
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bart-V schreef: 16 mei 2018, 10:00
Lomito schreef: 16 mei 2018, 09:37 Gefeliciteerd Bart. Wil je ons later nog even laten weten hoe de fiets uitpakt qua actieradius/accucapaciteit?
Ik zal ter zijner tijd inderdaad even laten weten hoe dit uit gaat pakken.....standaard zit er een 470 wh accu bij dit model, maar na wat onderhandelen is dit een 570 wh accu geworden....mocht dit nog niet voldoende zijn, dan kan ik alsnog overstappen naar de 850 wh accu
Hoeveel km rijd je normaal met de fiets? En hoe groot en zwaar ben je?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

De woon/werk afstand is 24 km enkele rit, dus 48 km/dag.....ben ongeveer 1.80m en weeg om en nabij 67 kg...hoezo?
Plaats reactie